Ishavet Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg er enig med Venstre i utrolig mye. Men jeg ønsker ikke Listhaug som statsminister, og jeg ønsker heller ikke å støtte frps og Høyres kkima- og miljøpolitikk. Hva gjør jeg? 1
Druid Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Ishavet skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med Venstre i utrolig mye. Men jeg ønsker ikke Listhaug som statsminister, og jeg ønsker heller ikke å støtte frps og Høyres kkima- og miljøpolitikk. Hva gjør jeg? Stemmer noen andre. Venstre har bundet seg til masta i et borgerlig samarbeid. 11 2
Kvittre Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Nei. En stemme til venstre er også en stemme på listhaug som statsminister. 14 1
test1e Skrevet 27. august #4 Skrevet 27. august Venste = Gi kongen sparken/avskaffe monarkiet, Fri flyt av narko, ja til EU. Kan ikke tenke meg et parti som har flere antinorske holdninger Kjære gud, la ikke Venstre komme over sperregrensen, Amen 8 4
Gratis Skrevet 27. august #5 Skrevet 27. august Venstre er et anti Norge parti. De selger mora di hvis de kan få ned C02 med 0,000000001 gram. Som selvsagt har absolutt ingen betydning utover at de kan føle seg bedre og få et klapp på skuldrene fra sine elite venner i Norge og Brussel. Eller for å si det på en annen måte, de bryr seg mer om de halvdaue fluene i vinduskarmene enn min og din livskvalitet. 4 5
Rødvinsfilosofen Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Ishavet skrev (På 26.8.2025 den 12.33): Jeg er enig med Venstre i utrolig mye. Men jeg ønsker ikke Listhaug som statsminister, og jeg ønsker heller ikke å støtte frps og Høyres kkima- og miljøpolitikk. Hva gjør jeg? Stemmer MdG eller SV 3 4
Nevian Skrevet 27. august #7 Skrevet 27. august Listhaug sier stadig at det er naturlig at det største partiet på høyresiden får statsministeren - og det er jeg for så vidt enig i - men jeg tror ikke nødvendigvis det er et lurt valg, særlig hvis de ser fremover til neste valg. Listhaug er alt annet enn en samlende figur. Hun elskes av sine egne, men foraktes av andre - ingenting i mellom. Erna derimot er mer spiselig for folk på begge sider, og vil kunne lokke over vippe-velgere i midten. Hvis Listhaug blir statsminister, så har man allerede sørget for at alle vippe-velgerne som håpte på Erna, kommer til å stemme på venstresiden neste gang. Ikke fordi de liker deres kandidat - men fordi det ikke er Listhaug. Går de heller for Erna, er det en større sjanse for at disse velgerne blir værende også neste gang. 5
firetoen Skrevet 27. august #8 Skrevet 27. august En stemme til V er en stemme til Listhaug som statsminister. 8
K.B. Skrevet 27. august #9 Skrevet 27. august Ishavet skrev (På 26.8.2025 den 12.33): Jeg er enig med Venstre i utrolig mye. Men jeg ønsker ikke Listhaug som statsminister, og jeg ønsker heller ikke å støtte frps og Høyres kkima- og miljøpolitikk. Hva gjør jeg? Nei selvfølgelig ikke. Venstre, til tross for navnet er et parti på høyresiden.. 1
QueenL Skrevet 27. august #10 Skrevet 27. august test1e skrev (1 time siden): Venste = Gi kongen sparken/avskaffe monarkiet, Fri flyt av narko, ja til EU. Kan ikke tenke meg et parti som har flere antinorske holdninger Kjære gud, la ikke Venstre komme over sperregrensen, Amen Avskaffe monarkiet er det faktisk veldig mange nordmenn som vil! Meg selv inkludert. Er absolutt ikke antinorsk. 9 3
Stonegiant Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august Derfor er de også uaktuelle for meg. Det er et av mine favorittpartier, men de sammarbeider altså med høyresiden. 2 1
Maleficenta Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Ishavet skrev (På 26.8.2025 den 12.33): Jeg er enig med Venstre i utrolig mye. Men jeg ønsker ikke Listhaug som statsminister, og jeg ønsker heller ikke å støtte frps og Høyres kkima- og miljøpolitikk. Hva gjør jeg? Det går vel an å krysse vekk navn på de man ikke vi ha eller noe på stemmeseddelen? Eller krysser man av for den man helst vil ha?
test1e Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august (endret) Heller NEI-partiet Fremskrittspartiet, enn Ja-partiet Høyre. (Glem Venstre. Send Venstre tilbake til glemselen. Et parti som er mer opptatt av utlandet enn innlandet) Ellers synes jeg Erna er ufyselig når hun mener at hun er statsministeren mens frp er absolutt størst i den fløyen. Sylvi bør bli statsminister. Endret 29. august av test1e 2
mannor Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Ja, men ikke uten FrP i regjering eller som en nær samarbeidspartner 1 1
Jdz Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en regjering med FrP og Krf, så jeg har nok tenkt meg ekstra grundig om denne gangen, men jeg ønsker ingen av de andre realistiske regjeringsalternativene heller, så da går min stemme til Venstre i år også, da det er fortsatt er det partiet jeg er mest enig med. Venstre er heller ikke perfekt og jeg kunne tenkt meg en annen partileder, men til syvende og sist vil det alltid være kompromisser. 1
Londonjenta Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Maleficenta skrev (8 timer siden): Det går vel an å krysse vekk navn på de man ikke vi ha eller noe på stemmeseddelen? Eller krysser man av for den man helst vil ha? Nei, det kan man ikke. Det er kun ved kommunevalg. 4
Kræsj Pink Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august I en samarbeidsregjering så er det den politiske avtalen de legger til grunn og forhandler frem seg imellom som betyr noe. Hvem som er statsminister legger ikke føringen for politikken som blir ført. Alle partiene som da har dannet en samarbeidsregjering må bli enige. Det betyr selvsagt visse kompromiss seg i lellom for å få gjennomført mest mulig av den politikken som er viktigst for vært av partiene. Vi har ingen mulighet for en ren flertallsregjering i norge og hvem som blir statsminister er faktisk ikke det viktigste, det er hvem denne statsministeren må samarbeide med som legger føringene fremover. Demokratisk bør det partiet med flest stemmer få statsminister posisjonen. Det er det valget som vil respektere flertallet i folket og valget som har vært. 2
CAPS LOCK Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Ja. Selv om FrP skulle få flere mandater enn Høyre, så er det ingen automatikk i at FrP får statsministeren. For eksempel ble Bondevik statsminister i 2001 selv om Høyre fikk nesten dobbelt så mange mandater (38) som KrF (22), og Borten ble statsminister i 1965 selv om Høyre fikk mange flere mandater (31) enn Bondepartiet (18). 3
CAPS LOCK Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august Dessuten er det ikke sikkert at FrP blir med i en ny blå regjering. De gikk ut av den forrige Noe som er mye mer sannsynlig er at Støre fortsetter, men det er ikke gitt at han bare vil samarbeide med de andre partiene på venstresiden, spesielt ikke hvis venstresiden ikke får flertall. Kanskje han noen ganger velger å samarbeide med blant annet Venstre for å få flertall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå