AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg og mannen hadde en samtale der vi kom frem til at for oss virker det helt utenkelig at småbarnsforeldre har noe særlig sexliv. Selv har vi 2 barn under 5 år og har de siste 4 årene hatt sex cirka annenhver mnd. Og selv om det blir kun 6 ganger i året så klarer vi ikke å fatte hvordan det er mulig å orke å ha sex eller logistikkmessig få det til noe særlig oftere. Hvor ofte har dere og hvor gamle er barna? Anonymkode: 8308f...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Høyst en gang i uken, men det kan også gå flere uker mellom hver gang, avhengige av hvor slitne vi er. Har to barn på hhv 7 og snart 4 år. Begge har trøbbel med søvnen, så vi har fremdeles endel nattevåk 😕 Anonymkode: 41d0c...a7e
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Barnet er 1,5 år nå - har hatt sex 3 ganher siden fødselen. Kjenner meg helt touched out, var veldig glad i sex før men nå kjennes det helt fjernt. Anonymkode: 56fa0...3d8
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Har en på 2,5 år og en på 6 mnd. Har vel hatt sex 3-4 ganger nå siden fødsel, siden jeg fikk «klarsignal», så i snitt en gang i mnd. Da vi kun hadde en var det en gang i uken eller to. Veldig mye lettere med en, nå er det kanskje en liten time der begge barna er i seng før jeg legger meg selv, og da vil jeg ofte ha kroppen for meg selv (sover med baby). Anonymkode: 31d96...216
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august 5 barn mellom 5-16 år. sex noen ganger i måneden. Har pusset opp siste 2 årene, så begge er slitne for tiden og vi har et barn som våkner omtrent hver natt. Før vi startet oppussing hadde vi sex noen ganger i uken. Anonymkode: cc4f9...c80
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høyst en gang i uken, men det kan også gå flere uker mellom hver gang, avhengige av hvor slitne vi er. Har to barn på hhv 7 og snart 4 år. Begge har trøbbel med søvnen, så vi har fremdeles endel nattevåk 😕 Anonymkode: 41d0c...a7e Dette, noen ganger oftere Anonymkode: 29ddb...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Et par ganger i året 😅 Anonymkode: 387b6...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Det går veldig i perioder. I gode perioder - når barna sover godt, ingen er syke og ingen av oss har mye å gjøre på jobb, og vi generelt har overskudd - har vi sex 3-4 ganger i uka. I andre perioder kan det gå 1-2 måneder mellom hver gang. Vi er heldigvis enige om at livet er langt, og at det viktigste i denne fasen av livet ikke er hvor ofte vi har sex, men at vi opprettholder intimitet. At vi ikke slutter å klemme, kysse og ta på hverandre selv om hverdagen er travel og hodet er et helt annet sted. Vi har forresten tre barn på 1, 3 og 6. Anonymkode: e0da0...911 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august Vi kysser og klemmer flere ganger hver dag, men sex kan det gå en måned i mellom hver gang. I andre perioder er det 1 gang i uka, så kanskje annenhver uke, så blir det raskt en måned. Vi har barn som nekter å sove alene, så den eneste muligheten er midt på dagtid i helgene, dersom vi er hjemme og kan snike oss unna et øyeblikk. I ukedagene er vi opptatt med å følge barna på aktiviteter, følge opp lekser, innkjøp og husarbeid. I helgene er det ofte fester, besøk av andre barn og sammenkomster av ulike slag, så det er jammen ikke enkelt. 🫣 Anonymkode: 71ff3...ad7
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Mine er 4 og 7. Vi har sex to ganger i uken. Dette høres ikke romantisk ut i det hele tatt, men vi har faktisk faste dager.... Da legger vi oss en halvtime tidligere, så vi får tid. Om vi skal være spontane og romantiske, blir det aldri, for vi er begge i søvnunderskudd konstant, og det hender mer eller mindre aldri at jeg spontant får lyst. Men når jeg at i dag er det Søndag, da er det hanky panky time, så kan jeg "forberede meg mentalt" og bygge opp fantasi og lyst. Og det at vi begge er klar over at vi skal legge oss tidligere, gjør at vi også likevel får nok søvn. Vi har på babycallen, og låser døren til soverommet. Og ja, innimellom har det hendt at vi har måtte abort mission midt i akten, men det er heldigvis ikke flertallet av gangene. Anonymkode: 9d55e...9f9 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg og mannen hadde en samtale der vi kom frem til at for oss virker det helt utenkelig at småbarnsforeldre har noe særlig sexliv. Selv har vi 2 barn under 5 år og har de siste 4 årene hatt sex cirka annenhver mnd. Og selv om det blir kun 6 ganger i året så klarer vi ikke å fatte hvordan det er mulig å orke å ha sex eller logistikkmessig få det til noe særlig oftere. Hvor ofte har dere og hvor gamle er barna? Anonymkode: 8308f...5a3 Før lillebror kom så var det et par ganger i uken.. Nå etter lillebror - MINIMALT.. ingen av oss har overskudd. Lillebror sover max 3t sammenhengende på natt, sover ikke på dagtid. Så på 10 mnd har vi hatt sex 2 ganger. Vi er gode på å være nære, klemme og kysse ellers, men akkurat nå er sex ikke på planen her for noen av oss. Anonymkode: 10146...82d
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august Har en på fire mnd og nå er det omtrent 2 ganger i uka. Anonymkode: b5b9e...721
AnonymBruker Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg og mannen hadde en samtale der vi kom frem til at for oss virker det helt utenkelig at småbarnsforeldre har noe særlig sexliv. Selv har vi 2 barn under 5 år og har de siste 4 årene hatt sex cirka annenhver mnd. Og selv om det blir kun 6 ganger i året så klarer vi ikke å fatte hvordan det er mulig å orke å ha sex eller logistikkmessig få det til noe særlig oftere. Hvor ofte har dere og hvor gamle er barna? Anonymkode: 8308f...5a3 Har to barn på 1 og 5 år. Har som regel 2 ganger per uke 😊 Anonymkode: 7bf72...c19
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august To tre ganger i uken kanskje? Anonymkode: fca83...76d 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august Da vi hadde småbarn hadde vi MYE sex. Daglig sex. Til tross for samsoving gjennom mange, mange år. Vi snek oss til et ligg så fort vi fikk sjansen, mens barna sov eller han hadde kveldsvakt og vi var alene mens barna var i barnehagen/på skolen osv. Benyttet enhver anledning. Nå er barna fra tenåringer til voksne og vi har sex 1-2 ganger i mnd. Vi er eldre og lysten/behovet har dalt etter over 25 års samliv. Hormonelt er vi jo ikke på høyden lenger noen av oss. I tillegg pendler mannen og er borte annenhver uke. Vi syns begge det er helt ok slik situasjonen er nå, men da vi var yngre og proppfulle av hormoner kunne vi ikke holde oss unna hverandre. 😅 Litt vemodig er det jo, men livet og aldringen skjer. Vi har fortsatt lyst på hverandre, men når vi har hatt sex går det fort en uke eller to før vi har behov på nytt. Det er så mye annet. Følge opp arbeid, tenåringer og deres fritidsaktiviteter, egne fritidsaktiviteter, barnebarn, eldre foreldre, hus, hage, hunder, egen helse osv. Jeg syns livet er mer krevende som mor til tenåringer, voksne barn og bestemor, enn det noensinne var da jeg kun hadde små barn. For meg var uansett aldri sex en overskuddsgreie. Det var en mulighet til å være nær og holde på tilknytningen mellom oss to. Jeg trengte ikke overskudd for å ha sex. Det var bare godt å få søke hans nakne kropp og være i øyeblikket der og da. Det er hvile i det også, tenker jeg. Anonymkode: 4fdf6...cb7 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august 2-4 ganger i uken. Barnet er akkurat fylt 1 år. Nå har vi bare ett barn da, så vi har nok litt mer overskudd enn de som har flere barn. Anonymkode: 4313a...cba 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august Jeg har tre tette barn (under 3,5 år mellom yngste og minste). De er i dag hjemmeboende tenåringer. vi hadde MYE mer sex da barna var små, gikk i barnehagen og på småskolen, enn det vi har nå. Før hadde barna leggetid, og de sov mer og tyngre. Vi hadde barnevakt innimellom som også ga friheter. Vi kunne sette på tv, og ta en kjapp en på fem minutter. med tenåringer i hus er ikke det mulig. De er våkne mye lengre enn oss. Ok, de sover lengre, men plutselig er det noen som har en avtale om ett eller annet og er oppe kl 08 i helgen likevel. Det er mye vanskeligere å ta en kjapp en fordi barna skjønner. Og på kveldene kan vi selvfølgelig gå å legge oss mens de er våkne, men jeg ønsker ikke at de skal høre oss. Og det med å ha overskudd og energi; tenåringer krever like mye av foreldre som små barn, bare andre ting. Mitt energinivå er ikke høyere nå, men kravene er annerledes. med andre ord: det er ikke manglende energi som hindrer vårt sexliv, og vårt kvantiteten var hyppigere da barna var små. Nå må vi nesten gå for kvalitet🤪 Anonymkode: 6028c...893 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da vi hadde småbarn hadde vi MYE sex. Daglig sex. Til tross for samsoving gjennom mange, mange år. Vi snek oss til et ligg så fort vi fikk sjansen, mens barna sov eller han hadde kveldsvakt og vi var alene mens barna var i barnehagen/på skolen osv. Benyttet enhver anledning. Nå er barna fra tenåringer til voksne og vi har sex 1-2 ganger i mnd. Vi er eldre og lysten/behovet har dalt etter over 25 års samliv. Hormonelt er vi jo ikke på høyden lenger noen av oss. I tillegg pendler mannen og er borte annenhver uke. Vi syns begge det er helt ok slik situasjonen er nå, men da vi var yngre og proppfulle av hormoner kunne vi ikke holde oss unna hverandre. 😅 Litt vemodig er det jo, men livet og aldringen skjer. Vi har fortsatt lyst på hverandre, men når vi har hatt sex går det fort en uke eller to før vi har behov på nytt. Det er så mye annet. Følge opp arbeid, tenåringer og deres fritidsaktiviteter, egne fritidsaktiviteter, barnebarn, eldre foreldre, hus, hage, hunder, egen helse osv. Jeg syns livet er mer krevende som mor til tenåringer, voksne barn og bestemor, enn det noensinne var da jeg kun hadde små barn. For meg var uansett aldri sex en overskuddsgreie. Det var en mulighet til å være nær og holde på tilknytningen mellom oss to. Jeg trengte ikke overskudd for å ha sex. Det var bare godt å få søke hans nakne kropp og være i øyeblikket der og da. Det er hvile i det også, tenker jeg. Anonymkode: 4fdf6...cb7 Ts her: hyller deg for at du klarte så mye da du hadde små barn. Helt umulig for oss😅 Anonymkode: 8308f...5a3
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august Oftere enn annenhver dag, litt sjeldnere enn hver dag. Jeg har aldri forstått dette med at man må ha så mye overskudd for å ha sex. Anonymkode: 2e42f...72c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå