Gå til innhold

Usikker på om jeg burde gå ned mer i vekt, men det fortsetter bare.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned mye i vekt de siste årene, flere titalls kilo. Jeg var veldig overvektig, så det er jo i og for seg fint. 

Problemet er at jeg ikke prøver lenger, men fortsetter å gå ned likevel. Har nå en bmi på 20 og har begynt å lure på om det bare vil fortsette helt til jeg havner i undervektig-kategorien. 

Noen som har opplevd noe lignende? Er det sannsynlig at det stopper, men at jeg bare ikke har funnet "min vekt" ennå? 

For ordens skyld: jeg går aldri sulten, og er ellers frisk. 

Anonymkode: 5c65f...fcc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos legen i det siste da? Har du nevn dette for legen? Har du andre symptomer? Uforklarlig vekttap skal vel gjerne undersøkes.

Anonymkode: 67b7b...9cf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde med meg. Fra BMI 42 til 17,8.  Det problematiske var at jeg fikk diabetes type 2, slik at jeg skulle jo leve sukkerfritt, fettredusert og saltredusert OG trene mye. Helseparameterne ble enormt bra, og det var vanskelig å få aksept hos helsepersonell på at jeg ikke klarte å stoppe vektreduksjonen. Det å få så masse "skryt" for å ha gått ned massivt i vekt var også triggende. Og så mistet jeg helt sultfølelsen, uten å bruke wegovy/ozempic.

Jeg måtte altså bli undervektig før dette ble tatt på alvor. Løsningen for meg ble at jeg (og lege) måtte godta et litt høyere blodsukker (det er fremdeles godt innafor normalen), for jeg klarte rett og slett ikke å spise nok "lovlig" mat (grønnsaker og proteiner primært) til å øke vekta.

Nå har jeg langsomt gått opp ett BMI-poeng og er ikke undervektig mer.  Vekta er fremdeles kunstig lav for meg, men i alle fall innafor. 

Anonymkode: 713e8...7cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg også. Måtte sette meg en nedre grense i kilo som jeg absolutt ikke skulle under. Veide meg flere dager i uka. Om vekta nærmet seg den nedre grensen jeg hadde satt, så kjørte jeg på med masse nøtter og fett de neste dagene. 

Anonymkode: b2823...de7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...