Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å stemme på de mindre partiene men får ikke tak i hva de står for helt. Tok NRKs valgomat og er mye enig med Partiet DNI. Andre som dukket opp var Pensjonistpartiet (stemmer ikke dem), velferds og innovasjonspartiet (VIP)- tidligere Helsepartiet. Andre var Generasjonspartiet og Partiet Sentrum.

Selv er jeg mest nysgjerrig på Partiet DNI, og litt Generasjonspartiet.

Ønsker å bygge opp velferdsstaten og helsevesenet. Gjøre landet trygt for nordmenn. La "verdens beste helsevesen" faktisk få leve opp til sitt navn! Kommunnen kan ikke styre alt. Mye dårlig ledelse og grådighet der. Ønsker kvalitet. 

Ta vare på syke, uføre og eldre. Sørge for at de har gode nok tilbud og forsvarlig hjelp. Mye bedre tilbud enn hva de har i dag. Pårørende skal heller ikke være selvfølge skal ta seg av 80% av kommunens jobb. Jeg synes det f.eks er veldig positivt at private også kan komme frem og at flere har "privat med avtale". 

Ta også vare på våre arbeidstakere og grundere. Ønsker at det skal være greit for nordmenn å starte for seg selv- og faktisk lykkes.

Er det noen snille sjeler som i korte trekk kan si noe om disse, positiv, nøytral og negativ? Jeg skal stemme på torsdag og kjenner at jeg stresser litt nå, ja... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer aldri i livet over sperregrensa så da er det en bortkastet stemme. Viss du vil det du skriver her må du stemme FRP.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis du er opptatt av at syke skal få hjelp, så gikk faktisk Høyresiden inn for å ta vekk livsgrunnlaget for mange vanlige folk som er/var syke og kastet de ut i fattigdom, ved å innføre regel om 1 karensår (de som var under avklaring mot arbeid eller uførhet pga sykdom, og stod på arbeidsavklaringspenger AAP, og var minst 50% uføre pga sykdom eller skade, måtte vente 1 helt år før de kunne søke om AAP på nytt). De stakkars menneskene som var syke og som ikke rakk å bli avklart/utredet i helsevesenet før regelen ble innført, ble altså kastet ut i fattigdom stående uten noe støtte eller måtte gå på sosialstønad (som ikke alle fikk og som man ikke kan leve av) i minst 1 år. Dette førte trolig til økonomisk ruin, og dårligere helse hos den den enkelte.

Uten noe å leve av, ble mange pårørende pålagt å ta vare på de istedenfor, for de syke som hadde familie.

Forskningen viser at dette karensåret ikke hjalp heller. Flere ble uføre (kanskje fordi de ble dårligere) og ingen flere i jobb... Hele 60% stå uten noen inntekt som følge av karensåret.

Kilde: https://www.oslomet.no/om/nyheter/kai-kronikken/ventearet

Jeg har hørt at høyresiden (Høyre Frp Krf Venstre) nå ønsker å gjeninnføre karensåret. Dette er lite kommunisert i valgkampen,da det trolig er lite populært blant velgerne å fjerne det økonomiske sikkerhetsnettet for alle som bor i Norge  (siden alle i Norge kan være uheldige og bli rammet av langvarig/alvorlig sykdom og stå på AAP).  

Om du er opptatt av at syke, familie og de som ikke er rike, fortsatt skal få hjelp og ha et sikkerhetsnett ved eventuell sykdom tror jeg det er lurt å stemme noe annet enn til høyre i år.

Partiene på høyresiden som innførte dette sist har ikke tatt selvkritikk på at dette er dårlig omsorg av alle indicider/familier i storsamfunnet.

• Nyttig 3
Skrevet

Står du på høyresiden så stem Frp, er du på venstresiden så stem Rødt.
Alt i mellom er den samme grå "anti Norge" suppa.

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er egentlig veldig lei alle partiene, så om flere stemmer de mindre først DA kan vi ha forandringer, tror jeg da! Tror Generasjonspartiet kan gjøre det bra, hva tenker dere? 

Stemmer ikke Høyre eller FRP.

Rødt... Jeg liker mye, men det blir for ekstremt for meg igjen. Derfor ønsker jeg å finne et "mildere" mindre parti. Hva om alle stemte på de mindre partiene da??:ninja:

Skrevet

Hva med Venstre? Høres ut som du er ute etter mye av det de er opptatt av. 

Grundere, men også arbeidstakere. Et sterkt offentlig Helsevesen, men der det private spiller en rolle. Osv..

Og et mindre parti i sentrum av politikken men som har politikere på Stortinget.

Skrevet
Azizah skrev (4 minutter siden):

Hva med Venstre? Høres ut som du er ute etter mye av det de er opptatt av. 

Grundere, men også arbeidstakere. Et sterkt offentlig Helsevesen, men der det private spiller en rolle. Osv..

Og et mindre parti i sentrum av politikken men som har politikere på Stortinget.

Venstre hadde solgt bestemora di og tatt sparepengene dine hvis det hadde redusert C02 med 0,000000001 gram.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Opp!

Skal stemme i morgen og vet fortsatt ikke helt hva.

Er det noen som kan si meg noe om Partiet DNI?

Skrevet
Batman123 skrev (På 26.8.2025 den 12.15):

Jeg ønsker å stemme på de mindre partiene men får ikke tak i hva de står for helt. Tok NRKs valgomat og er mye enig med Partiet DNI. Andre som dukket opp var Pensjonistpartiet (stemmer ikke dem), velferds og innovasjonspartiet (VIP)- tidligere Helsepartiet. Andre var Generasjonspartiet og Partiet Sentrum.

Selv er jeg mest nysgjerrig på Partiet DNI, og litt Generasjonspartiet.

Ønsker å bygge opp velferdsstaten og helsevesenet. Gjøre landet trygt for nordmenn. La "verdens beste helsevesen" faktisk få leve opp til sitt navn! Kommunnen kan ikke styre alt. Mye dårlig ledelse og grådighet der. Ønsker kvalitet. 

Ta vare på syke, uføre og eldre. Sørge for at de har gode nok tilbud og forsvarlig hjelp. Mye bedre tilbud enn hva de har i dag. Pårørende skal heller ikke være selvfølge skal ta seg av 80% av kommunens jobb. Jeg synes det f.eks er veldig positivt at private også kan komme frem og at flere har "privat med avtale". 

Ta også vare på våre arbeidstakere og grundere. Ønsker at det skal være greit for nordmenn å starte for seg selv- og faktisk lykkes.

Er det noen snille sjeler som i korte trekk kan si noe om disse, positiv, nøytral og negativ? Jeg skal stemme på torsdag og kjenner at jeg stresser litt nå, ja... 

Det samme fikk jeg faktisk. Jeg la til et par andre partier som også brenner for mine saker. Så gjorde jeg en analyse over hvilket parti som har størst sjanse for å kunne påvirke på disse sakene som støtteparti og fikk resultatet mitt.

Stemme avgitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...