AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Går kveldsturer med hunden hver kveld, og på enden av sameiet bor det en mann som alltid er hjemme. Går han ut er det kun til og fra bilen og kjøre avgårde. Han er hjemme dag og kveld. Til og med på juleaften og nyttårsaften ser vi han er hjemme. Og før dere begynner, nei jeg snoker ikke. Men ganske umulig å ikke legge merke til slikt når man går tett forbi hver dag og kveld. På dagen vet jeg han er hjemme fordi vindu eller dør er oppe og hører lyd fra tv. På kvelden ser jeg det naturlig nok pga lys i leiligheten og tv som står på. Er så nysgjerrig på hva sånne folk egentlig driver med og hvorfor de er hjemme hele tiden. Syk og ufør muligens, hjemmekontor kanskje. Men har de ikke fritidshobbyer? Gå tur? Ha besøk? Synes det er så spesielt! Anonymkode: ecf47...c28 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Hvorfor bryr du deg? Hva så om du synes det er "spesielt". Skal han gjøre disse tingene fordi du mener det er normalt og for at du ikke skal synes han er "spesiell"? Snakk om å være tvunget til å leve i en bitteliten A4-verden for å ikke å bli omtalt som dette. Anonymkode: 17be4...2db 16 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Kanskje han er syk eller ensom? Synes du er ganske spesiell som lurer sånn på dette at du må lage et innlegg her. Pass på deg selv, du. Anonymkode: be02e...b17 15 4
SPOCA Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august De er vel hjemmekjære da. Hva er problemet med det? Det er mannen min og jeg også i hverdagen. Vi trives best hjemme. Man kan ha for øvrig mange interesser man driver med hjemme. 11 1
mommyaka Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Hvor gammel er han? Pensjonist? Han kan være syk.. kanskje han har noe inni huset han tar vare på. Kanskje kan ikke liker å være så mye ute Ikke så mye venner 5
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Du sier jo at han kjører ut? Da er han ute litt innimellom? Kanskje han bare elsker å være hjemme? Hjemmet hans er en oase og han trives best alene? Anonymkode: 61ddc...746 10
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Jeg ELSKER å være hjemme. Er hjemme hver eneste dag, helger og nesten alle ferier. I år har jeg vært borte 3 dager og kanskje det blir 2-3 dager i jula. Jeg er faktisk tidlig 30årene. Har samboer som er like hjemmekjær. Jeg reise «fra meg» i 20 årene, var på flere mange ukers ferier i mange år. Er lei, synes det er mer stress enn kos. Anonymkode: 4b137...f05 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Hvorfor er du hjemmeværende, siden du får med deg at han er det? Anonymkode: 9eb27...a88 13 5
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august Vi her på KG kan jo ikke vite hvorfor han er så mye hjemme, det blir jo bare gjetting. Du får ringe på og spørre ham. Anonymkode: 29eb3...852 2
Granskudd Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er så nysgjerrig på hva sånne folk egentlig driver med og hvorfor de er hjemme hele tiden. Syk og ufør muligens, hjemmekontor kanskje. Men har de ikke fritidshobbyer? Gå tur? Ha besøk? Synes det er så spesielt! Anonymkode: ecf47...c28 Jeg er hjemme hele tiden! (eller nesten da) - Og det jeg gjør her hjemme, er å leve mitt aller beste liv! Jeg har hjemmekontor, og jeg har fritidshobbyer og familie og alt - Jeg har bare ikke noe behov for å søke meg ut der andre mennesker er. Jeg lader opp hjemme, og finner energi til å gå i butikken eller gjøre andre ting der andre mennesker ferdes. En vanlig dag her kan se omtrent slik ut: Jeg står opp, tar en dusj, koser barna mine hadet-bra før de går på skolen, drikker litt kaffe, tuster meg opp på kontoret. Jobber i noen timer, finner meg litt lunsj, setter på litt klesvask og surrer litt før jeg jobber noen timer til. Ungene kommer hjem fra skolen, vi prater, spiller spill, eller annet - av og til ingenting også. Kanskje tar jeg en tur ut i hagen, eller strikker, eller finner frem en god bok, hører på lydbok mens jeg gjør husarbeid. Ser litt på tv eller hører på musikk. Kanskje sjekker jeg ut en ny podcast? Noen uker bestiller jeg Oda for å slippe å gå i butikken, andre ganger drar vi ut på butikken, men det er stort sett det. Det hender fra tid til annen at jeg har litt besøk fra en venninne eller familie langveis fra, reiser på kontoret eller annet, men etter sånne type besøk/reiser så trenger jeg minst to dager på å finne tilbake til energien min. Jeg har liten til ingen interesse av andre mennesker utover den indre kjernen min. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Jeg er hjemme nesten 24/7. Handler på butikken 1 gang i uka (ukeshandler), men den ligger rett over veien. Pass dine egne saker. Anonymkode: 21031...ca0 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august Kan du ikke spørre ham? Og så er du nokså "enkelt møblert i toppetasjen" når du ikke selv sitter inne med informasjon om hva som kan være årsaken til at folk er mye hjemme, vi her inne kan i hvert fall ikke gi deg noen fasit. Anonymkode: e33d0...a4a 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke spørre ham? Og så er du nokså "enkelt møblert i toppetasjen" når du ikke selv sitter inne med informasjon om hva som kan være årsaken til at folk er mye hjemme, vi her inne kan i hvert fall ikke gi deg noen fasit. Anonymkode: e33d0...a4a For ordens skyld: Dette (uthevet) var ironisk. Anonymkode: e33d0...a4a 1 2
miss summers Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Stakkars. Kanskje han er ensom. Kanskje han har det perfekt. Hvorfor skal du spionere og spekulere på andres liv? 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august Jeg er også for det meste hjemme. Jobber 100%, men delvis hjemmekontor, så er på kontoret tre dager i uken. Resten av tiden - to dager hjemmekontor, kvelder og helger, er jeg for det meste hjemme. Hender selvsagt jeg treffer ei venninne noen ganger og går også tur og trener. Men er ellers introvert og elsker å være hjemme. Har fritidsinteresser jeg gjør hjemme. Anonymkode: 17be4...2db 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august Jeg jobber som sykepleier og når jeg har fri gamer jeg. Om jeg skal gå tur eller finne på noe ute så innvolverer det ofte bilkjøring. Sitter mye inne ja, men er fornøyd med livet. Jeg fatter ikke at folk gidder å ha hund og tråkke gatelangs med den, men det liker tydligvis du. Folk er forskjellige. Anonymkode: 371f5...0a5 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august Herregud, jeg bor og tett i tett med folk men treffer de sjelden og går aldri samme vei ut, vi har 3 forskjellige veier å gå ut så er det en nyskjerrig nabo uten et liv så kan det godt tenkes at dette mennesket tenker det samme om meg. Men er utrolig mye hjemme, hvorfor skulle jeg ikke være det? Finnes ikke bedre selskap enn meg selv og mine barn. Før jeg fikk barn så var jeg alene når jeg ikke var på jobb, savnet ingen. Har ikke kjøpt bolig for ikke å bruke den, Anonymkode: fe25f...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fatter ikke at folk gidder å ha hund og tråkke gatelangs med den, men det liker tydligvis du. Folk er forskjellige. Anonymkode: 371f5...0a5 Enig. Ikke gidder jeg å opprette en tråd der jeg spør hvorfor noen aldri er hjemme heller, hvem faen bryr seg, la folk få fred. Anonymkode: fe25f...fd7 2 4
Kristin70 Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august Det kan også være helt selvvalgt, noen trives best alene med en bok. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august Du skriver jo til og med at han går ut, da kjører han bil der han skal. Så det eneste er egentlig at han ikke går tur, da? Hvorfor i all verden bryr du deg om dette? Anonymkode: 17be4...2db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå