Gå til innhold

Hvordan finne ut om han har sex med meg fordi han vil, eller fordi han føler at han må?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg tror bare har sex med meg fordi han føler at han må. Jeg tror han er redd jeg skal bli skuffet og lei meg hvis vi ikke har sex. Jeg tror ikke han tenner noe særlig på meg lenger, og tror ikke at han bryr seg så mye om sex med meg.

Vi skal møtes i helgen. Hvordan kan jeg gå frem for å teste om han vil eller ikke vil ha sex?

Jeg tenkte å ikke ta noe initiativ i det hele tatt, virke helt uinteressert. Jeg har gjort det før og han har allikevel prøvd å initiere, men ganske halvhjertet.

Det er aldri noe tafsing eller utrykk for at han endelig er sammen med meg igjen, uansett hvor lenge vi er fra hverandre. Han vil heller sove på armen min.

Føler meg veldig usexy og ikke begjært. Jeg er ei som liker å kle meg i sexy undertøy og sexy sko, elsker å gi blowjobs og pleide å elske å sende bilder og skrive sexy meldinger. Han ser ikke ut til å ha noe interesse for det eller meg i det hele tatt.

Jeg sluttet med bilder og meldinger. Jeg sluttet med undertøy nylig også, for hva er vitsen når han ikke vil uansett? Han virker ikke til å ha lagt merke til at jeg har slutter med det heller, men kanskje han er glad for det. Det betyr jo at det ikke er mer sexpress.

Anonymkode: 47a4b...9ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er han ikke interessert, har ikke de samme behovene eller er aseksuell. 

Jeg personlig er veldig seksuell, men undertøy synes jeg blir komisk om noe. 

Vi er alle forskjellige, og det er kun han som kan gi deg svarene. 

Men uavhengig av grunn, er dette et liv du kan ha resten av ditt liv? Årsaken er ikke så viktig om utfallet blir brudd uansett...

Anonymkode: 4a0e4...4d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenkte å ikke ta noe initiativ i det hele tatt, virke helt uinteressert.

Sånne mind-games funker sjelden særlig bra. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det betyr jo at det ikke er mer sexpress.

Du er inne på noe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er han ikke interessert, har ikke de samme behovene eller er aseksuell. 

Jeg personlig er veldig seksuell, men undertøy synes jeg blir komisk om noe. 

Vi er alle forskjellige, og det er kun han som kan gi deg svarene. 

Men uavhengig av grunn, er dette et liv du kan ha resten av ditt liv? Årsaken er ikke så viktig om utfallet blir brudd uansett...

Anonymkode: 4a0e4...4d5

Vi var begge interessert i undertøy og (sexy) sko. Han var veldig tydelig på hvor mye han elsket det da vi ble sammen. Passet meg bra siden jeg digget det selv. Han sa innimellom at han var så glad for at jeg likte å bruke det, fordi han virkelig elsket å se meg med det. 

Jeg har prøvd å snakke om dette mange mange ganger. Får alltid "jeg har det bra jeg", "jeg er kjempefornøyd jeg", "jeg elsker å ha sex med deg jeg", "ja jeg har merket at du ikke bruker undertøyet så mye men har ikke tenkt noe på det", "Nei såklart synes jeg du er verdens vakreste og elsker å ha sex med deg". Men handlingene samsvarer ikke med ordene. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Det er jo ganske typisk mannfolk (og spesielt han) å si det mottaker vil høre, og ikke fortelle hvordan de har det eller hva som skjer med de. Eller om de ikke har det bra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Erfarenmann skrev (3 minutter siden):

Sånne mind-games funker sjelden særlig bra. 

Du er inne på noe

Nei. Han sier han liker ikke "mind games". Men jeg begynner å forstå hvorfor enkelte mennesker må ty til desperate løsninger for å finne ut av hva som egentlig skjer med partneren deres. For når åpen kommunikasjon ikke fungerer (fordi den andre sier hva som forventes og ikke er åpen) så blir man helt fortapt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har gjort det før og han har allikevel prøvd å initiere, men ganske halvhjertet

Jeg tenner på at hun har lyst og viser det.

En kald skulder slik som dette kan få hvem som helst til å være forsiktig / prøve forsiktig - eller halvhjertet, som du velger å kalle det.

Spørsmålet er om han har lyst på sex i det hele tatt, eller om det er bare deg han ikke har så lyst med.

Hvis det er det siste så bør du lete etter svar og årsaker like mye hos deg selv, som å finne "feil" hos ham eller drive med "testing" på ham.

Det kan tenkes at dere rett og slett ikke passer sammen.

Du skal jo også kunne være deg selv og ha dine behov og ditt tenningsmønster. Av og til klaffer det bare ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Noen ganger går bare lysten over.

Jeg er litt sånn selv. Det er mye spenning og nysgjerrighet som driver min lyst på sex. Når spenningen har avtatt og nysgjerrigheten er mettet, så mister jeg lysten og sex blir ganske uinteressant. Spiller liten rolle at jeg kan ha sex så ofte jeg vil da. 

Lite kompatibelt med langvarige forhold, i know🤷🏼‍♂️

Anonymkode: c7bc7...071

• Liker 1
Skrevet

Har det skjedd noe i livet hans som han har vanskelig for å takle? Er han deprimert? Det trenger ikke være noe med deg. Prøv å ikke fokusere på sex, men prøv å forstå hvordan han har det - egentlig....

AnonymBruker
Skrevet
Cor Cubiculum skrev (6 minutter siden):

Har det skjedd noe i livet hans som han har vanskelig for å takle? Er han deprimert? Det trenger ikke være noe med deg. Prøv å ikke fokusere på sex, men prøv å forstå hvordan han har det - egentlig....

Ja jeg vil virkelig dette. 

Han var deprimert lenge før vi ble sammen. Vi har kjent hverandre veldig lenge og han har vært forelsket i meg mye lenger enn jeg visste.

Har vært mange ting som kan ha gjort han sliten og trist de siste årene (før forholdet). Jeg når ikke igjennom til han (presser heller ikke. Det vet jeg er dumt) men prøver bare å være en trygg person i livet hans. Det merker jeg jo til dels at jeg er, for han elsker å være nær meg hele tiden. Og han elsker å sove på armen min/tett inntil meg alltid. Han er kjærlig men ikke spesielt seksuell.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har kjent hverandre veldig lenge og han har vært forelsket i meg mye lenger enn jeg visste.

Kan bare snakke for meg selv, men jeg gikk inn i et kort forhold til en som jeg var avstandsforelsket i lenge. Når jeg plutselig fikk sjansen til å bli kjent med han, ble jeg skuffet. Man lager seg tanker og fantasier oppi hodet om hvordan en person er, når man er forelsket men ikke får tilgang. Så kræsjer disse tankene og fantasiene med realiteten og man blir skuffet. Sexen var middelmådig. Vi hadde snakket en stund på tekst før vi fikk sjansen til å møtes. Og det var mange planer, drømmer og fantasier vi var fast bestemt på at skulle realiseres - som aldri ble noe av. 

Anonymkode: a7970...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kjæreste som jeg tror bare har sex med meg fordi han føler at han må. Jeg tror han er redd jeg skal bli skuffet og lei meg hvis vi ikke har sex. Jeg tror ikke han tenner noe særlig på meg lenger, og tror ikke at han bryr seg så mye om sex med meg.

Vi skal møtes i helgen. Hvordan kan jeg gå frem for å teste om han vil eller ikke vil ha sex?

Jeg tenkte å ikke ta noe initiativ i det hele tatt, virke helt uinteressert. Jeg har gjort det før og han har allikevel prøvd å initiere, men ganske halvhjertet.

Det er aldri noe tafsing eller utrykk for at han endelig er sammen med meg igjen, uansett hvor lenge vi er fra hverandre. Han vil heller sove på armen min.

Føler meg veldig usexy og ikke begjært. Jeg er ei som liker å kle meg i sexy undertøy og sexy sko, elsker å gi blowjobs og pleide å elske å sende bilder og skrive sexy meldinger. Han ser ikke ut til å ha noe interesse for det eller meg i det hele tatt.

Jeg sluttet med bilder og meldinger. Jeg sluttet med undertøy nylig også, for hva er vitsen når han ikke vil uansett? Han virker ikke til å ha lagt merke til at jeg har slutter med det heller, men kanskje han er glad for det. Det betyr jo at det ikke er mer sexpress.

Å virke uinteressert er lite flatterende..Ikke legg noe press på han og se hva som skjer.

Er du ikke fornøyd så avslutt heller. Da er dere ikke kompatible og snakker ikke samme språk. 

Ikke noe poeng i å gjøre det mer avansert enn det det er. Et forhold skal føles trygt og godt.

Er du mer opptatt av spenning enn av kjæresten din så er ikke det et godt utgangspunkt synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke 100% overbevist om at det er noe problem.

Det virker som om TS er veldig "på" med bilder, meldinger og undertøy. Det kan gjøre ham litt mett og lat.

Hva tenker dere om en mann som er tilsvarende veldig "på" hele tiden? Vil ikke det gjøre at kvinnen tar mindre initiativ og holder litt igjen? Det betyr ikke at hun har null lyst.

Jeg synes det er en god plan å roe ned litt og se om han da tar mer initiativ. Ikke vent at det skjer med én gang. Han må rekke å føle savn.

Anonymkode: 1de28...4f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker som om TS er veldig "på" med bilder, meldinger og undertøy. Det kan gjøre ham litt mett og lat.

Hva tenker dere om en mann som er tilsvarende veldig "på" hele tiden? Vil ikke det gjøre at kvinnen tar mindre initiativ og holder litt igjen? Det betyr ikke at hun har null lyst.

Jeg synes det er en god plan å roe ned litt og se om han da tar mer initiativ. Ikke vent at det skjer med én gang. Han må rekke å føle savn.

Jeg foretrekker at en mann er litt "på". Blir sjeldent lei så det er et luksusproblem for min del.

Det som er mest av betydning for min del er at han har kontroll over seg selv....Da føles det trygt. Det er veldig viktig for meg. At han ikke mister kontrollen. Da blir jeg livredd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 12.47):

Ja jeg vil virkelig dette. 

Han var deprimert lenge før vi ble sammen. Vi har kjent hverandre veldig lenge og han har vært forelsket i meg mye lenger enn jeg visste.

Har vært mange ting som kan ha gjort han sliten og trist de siste årene (før forholdet). Jeg når ikke igjennom til han (presser heller ikke. Det vet jeg er dumt) men prøver bare å være en trygg person i livet hans. Det merker jeg jo til dels at jeg er, for han elsker å være nær meg hele tiden. Og han elsker å sove på armen min/tett inntil meg alltid. Han er kjærlig men ikke spesielt seksuell.

Hvis han er deprimert så trenger han proff hjelp.

Anonymkode: 7bef5...f48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis han er deprimert så trenger han proff hjelp.

Anonymkode: 7bef5...f48

Han nekter å gå til psykolog. Vi har prøvd dette på nytt nylig og han slutter før de kommer inn til det som er vondt. Veldig trist.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner hvordan det kan virke slik. Men jeg har sluttet for lenge siden, og det var aldri veldig mye heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...