Gå til innhold

Treningsjakke av polyester. Er det upraktisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en veldig tynn knallrosa Kari Traa treningsjakke av polyester, og skjønner ikke helt hvilken funksjon  jakken har.

Er det en vindjakke?

Blir det ikke voldsomt klamt á ha en jakke av polyester når man er ute og svetter?

Anonymkode: fafe9...05e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig uttale seg om det er en vindjakke kun basert på merke og farge... 

Jeg har flere treningsjakker i polyester, fordi de transporterer fukt veldig bra, tørker raskt, og er luftig. Altså alt annet enn klam. 
Treningsjakkene som er vannavstøtende kan noen ganger bli klam. 

Anonymkode: 2a31b...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er sikkert helt grei å bruke til trening. Det eneste som er dumt med polyester, er at det fort blir svettelukt (og at det er plast).

Anonymkode: dd8a4...af4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viss jakken er av god kvalitet og designet til trening vil jeg antagelig at stoffet er konstruert for å transportere fukt vekk fra kroppen. Har flere treningsklær i polyester med veldig god ventilasjon og holder meg ganske tør gjennom treningsøkten. Det pleier å stå info på taggen/merkelappen om en jakke er vindtett, vannavvisende eller vanntett. Vi her på forumet kan ikke svare på hva den jakken er. 

Til trening så er polyester et fantastisk materiale. Materialet brukes av profesjonelle idrettsutøvere. De hadde valgt noe annet viss de ble klamme og ekle. Men stor forskjell på en billig genser i polyester og et godt konstruert treningsplan i polyester. 

Jeg har flere tekniske jakker til sport og de er gull vært. Kunne aldri trent i en av skinnjakkene mine, ull jakken, bomullsjakka osv. Ja takk til polyester til sitt bruk og laget på hensiktsmessig måte. 

Anonymkode: e5e67...d0c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig fint å sykle med, så slipper man å bli kald av vinden. 

AnonymBruker
Skrevet

Polyester er jo det beste materialet for treningsklær 

Anonymkode: 7516a...77b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...