Gå til innhold

Vil ikke bli som mamma og bestemor men føler jeg er i ferd med å bli det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mislikte de begge når jeg var liten. Sure og bittre begge to, alltid noe drama. Jeg har i flere puljer gått i terapi, både som barn, ung voksen og voksen. Jeg vet pappa ikke var snill med mamma. Nå fikk jeg et stikk fra broren min at jeg minner om mamma. Slutt å vær så sur som mamma! Sa han til meg. Der stakk

Jeg vil virkelig ikke bli som hun var. Å få høre at jeg ligner på henne utsendemessig liker jeg heller ikke. For det sies alltid når formen min ikke er på topp, og mor gikk alltid med geipen ned på knæra. 

Ja jeg er mye sur og misfornøyd for livet mitt. Men jeg vik gjøre noe med det. Men uansett hva jeg gjør så blir jeg bare skuffet. Har ingen venner og aldri hatt kjæreste. Jeg blir lei meg av at livet mitt ser ut som det blir likt som mamma sitt, spesielt siden hun gjorde barndommen min dritt med surheten sin

Anonymkode: bd0f0...1a4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har du muligheten å snu...med denne holding blir du jo din mor.

Du må ikke bruke din mor som unnskyldning lenger... Du er ikke din mor..du er egen versjon. På tide å finne deg selv.  Om du går om sannelig deg med din mor ..vil du bli din mor

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen hobbyer eller skyiviteter som bidrar til å gjøre livet lysere, og hvor du finner venner som er lik deg? Hvis ikke så prøv å starte med det. Tenk positivt fra du står opp. Hva er det som ikke er positivt? Gjør noe med det.

Husk å møte folk med et smil. 

Anonymkode: ed910...37a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tar alltid etter foreldre våre. Skriv ned det som er bra ved henne. Vi har alle fått med oss NOE bra, selv fra de som har såret oss. Du må slutte å være redd for og bli som moren din. Ikke finn deg i at broren din bruker det som hersketeknikk. Det er vanlig at vi periodevis kan ligne på de som såret oss i livet, men viljen til å bryte mønsteret, viljen til å bli og føle annerledes er den viktigste drivkraften, selv om vi ikke alltid vet hvordan og føler ting feiler. Du må slutte å definere deg selv i opposisjon til moren din. Du må heller finne det gode og styrke det gode ved deg og ikke dømme deg selv for det du ikke liker. Skam hjelper deg ikke og du fortjener det ikke.

Anonymkode: 5cbc9...5c4

Skrevet

Jeg gidder ikke at du ikke skal få lov å ha de følelsene du har uten å få beskjed om at da ligner du på en dere ikke liker. Det kalles manipulering. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...