AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg har hatt varmegjenvinning/Flexit ventilasjonsanlegg i 6 år - og mener at det alltid bråker endel etter sommeren. I sommer har det vært veldig stille med den varmen vi har hatt. Plutselig nå durer/støyer det masse spesielt kveld og natt. Noen andre som også har det slik i overgangen sommer/høst? Er plutselig kaldt om natten og varmt om dagen nå. Eller må det være noe galt? Anonymkode: 660f8...eb8
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Hvor lenge siden du hadde service på det? de anbefaler det etter 3-5 år. Anonymkode: 5bce0...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge siden du hadde service på det? de anbefaler det etter 3-5 år. Anonymkode: 5bce0...9ca 1 år siden da de byttet noen kuler i anlegget. Anonymkode: 660f8...eb8
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Lenge siden du har byttet filter? Vi bytter alltid etter sommeren og julen. Pga støv, pollen etc Anonymkode: 5e375...41a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Da ville jeg ringt Flexit og spurt. Anonymkode: e56b7...dc0
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Det kan være filteret. Hos oss (borettslag) bytter de 2 ganger i året, og etter sommeren er det gjerne fullt av smådyr og bøss der. Anonymkode: c357f...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Hvis du ikke har byttet filter etter sommeren ville jeg begynt med det. Sommeren er den tiden på året hvor filteret får størst påkjenning pga pollen og tørr, varm luft. Tett filter vil kreve at motoren går tyngre for å få luft igjennom. Anonymkode: 33450...524
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Husk årlig vedlikehold og rengjøring og rens av filter ved balansert ventilasjon. Mange glemmer dette. Bestill service, om det er samme Frp som sist, prøv med reklamasjon. (Men uten vedlikehold er det ikke sikkert det er mulig). Anonymkode: cbed6...cdd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå