Gå til innhold

Eks jeg var sammen med for 15 år siden la meg til som venn på Facebook plutselig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 15 år siden vi var sammen. Jeg var 22 han noen år eldre. Vi hadde det veldig fint, varte ikke så lenge, var sammen i 2 mnd ca. Han gjorde det slutt, og det var greit. Jeg ble lei meg, men følte han ga meg en grei grunn. Jeg gikk videre, møtte en annen jeg ble sammen med. Da skrev eksen det var synd jeg fant en annen så fort. 
det ble slutt med han jeg møtte etter han, da skrev vi litt med hverandre igjen, snakket om å møtes, hvordan det ville vært å se hverandre igjen. Men ble aldri noe. Og kontakten bare opphørte. 
Han hat sagt flere ganger han er imot sosiale medier. Har ikke hatt Facebook før. I går fikk jeg en venneforespørsel av han på Facebook, så han har tydeligvis laget seg profil der. 

Jeg kjenner jeg er veldig overrasket og nysgjerrig på hvordan han har lagt meg til som venn etter så mange år. 

hva ville du tenkt? 

Anonymkode: c6374...695

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg tenkt at vedkommende hadde blitt singel og ville trø opp gamle stier og sjarmere seg til nye treff
"for vi hadde det jo så koselig".  Jeg hadde sagt neitakk til det personlig. Fortid er fortid. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Da hadde jeg tenkt at vedkommende hadde blitt singel og ville trø opp gamle stier og sjarmere seg til nye treff
"for vi hadde det jo så koselig".  Jeg hadde sagt neitakk til det personlig. Fortid er fortid. 

Han hadde ingen kjæreste da jeg snakket med han for seks år siden. Hadde ikke hatt det siden det ble slutt. Nå vet jeg jo ikke. I mitt hode hadde det vært med naturlig om han sendte meg en melding på Facebook, ikke gå rett på venneforespørsel. Dette forvirrer meg veldig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud tenkte jeg når det skjedde meg. Blokkerte han og gikkvidere. 

Ekser er ekser av en grunn 😂

Anonymkode: 9440a...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er man nysgjerrig på hvordan det har gått med folk man har vært/er glad i. Ikke tenk mer på det enn som så, før han eventuelt tar kontakt 😊

Anonymkode: 5b7b6...104

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en som 16 åring, kortvarig forhold og han tok kontakt med meg så fort han fikk litt trøbbel i forholdet sitt. Sånn ca 12-14 år etter oss. Det er som om de leter opp de som likte de før, for å få en boost  

Anonymkode: b43ec...2dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å herregud tenkte jeg når det skjedde meg. Blokkerte han og gikkvidere. 

Ekser er ekser av en grunn 😂

Anonymkode: 9440a...98e

Det er helt sant 😂 jeg ville egentlig ikke gjøre det slutt, men etter så mange år kjenner jeg hvertfall ikke på de samme følelsene. Ønsker ikke gå inn i noe med han igjen, kjenner jeg er nysgjerrig bare 😅

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk, ekser vil alltid være perifere for min del når det er slutt. 

Anonymkode: 7443e...7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ofte er man nysgjerrig på hvordan det har gått med folk man har vært/er glad i. Ikke tenk mer på det enn som så, før han eventuelt tar kontakt 😊

Anonymkode: 5b7b6...104

Det er helt sant :) kan jo være så enkelt som så, at han var nysgjerrig :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han hadde ingen kjæreste da jeg snakket med han for seks år siden. Hadde ikke hatt det siden det ble slutt. Nå vet jeg jo ikke. I mitt hode hadde det vært med naturlig om han sendte meg en melding på Facebook, ikke gå rett på venneforespørsel. Dette forvirrer meg veldig.. 

En vil gjerne stole på folk, men jeg vet det ikke går alltid. Til og med jeg har blitt sjekket opp på nett og vedkommende sa at jo, han var i slutten av et forhold, men de visste begge to/var enige om at det var slutt mellom dem. Det han ikke forsto var at jeg er av det undersøkende slaget og jeg fant ham på FB med bilder i massevis; han, hans kjære, et lite barn og svigers hadde det så koselig og pratet jovialt sammen, planla sammenkomst til helga. Ingenting tydet på at han var nær et brudd. . .så derfor vet du ikke om han du snakker med var i et forhold og kanskje bare ville jakte og fiske og ha det spennende på nett. Dessverre. En må være litt mistenksom til det motsatte er bevist, syns jeg. 

Å gå fremover i sitt liv er en god ting. Fortiden ligger bak oss. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde meg også. Menn kommer nesten alltid tilbake (når de er single eller vil ha sex) sa at jeg ikke var interessert i å være venn med ekser. Det var greit. 

Anonymkode: 8c628...951

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

En vil gjerne stole på folk, men jeg vet det ikke går alltid. Til og med jeg har blitt sjekket opp på nett og vedkommende sa at jo, han var i slutten av et forhold, men de visste begge to/var enige om at det var slutt mellom dem. Det han ikke forsto var at jeg er av det undersøkende slaget og jeg fant ham på FB med bilder i massevis; han, hans kjære, et lite barn og svigers hadde det så koselig og pratet jovialt sammen, planla sammenkomst til helga. Ingenting tydet på at han var nær et brudd. . .så derfor vet du ikke om han du snakker med var i et forhold og kanskje bare ville jakte og fiske og ha det spennende på nett. Dessverre. En må være litt mistenksom til det motsatte er bevist, syns jeg. 

Å gå fremover i sitt liv er en god ting. Fortiden ligger bak oss. :) 

Jeg har jo gått fremover, har heller ikke begynt å snakke med han. Kan godt hende han var i et forhold, det vet jeg ikke. Han slår meg ikke som typen til å lyve om det men jeg vet jo ikke. 
tenker at man kan jo finne tilbake til en eks om det passer seg sånn :) ikke at jeg ønsker det. Hadde foretrukket en melding, for meg blir venneforespørsel til rart 15 år etter liksom.. ts

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ser det er flere her som mener at fortid er fortid, og at man heller burde gå videre. At det er en eks for en grunn. Og, det er jo sant i veldig mange tilfeller. Men, jeg kan fortelle at det samme skjedde med meg - bortsett fra at han sendte meg en melding på Instagram (han lagde en konto for å skrive til meg, var ikke på some ellers). Litt lang historie kort, nå har vi vært gift i 5 år og har det aldeles nydelig sammen.

Husker hjertet mitt begynte å banke da jeg fikk meldingen, hvordan reagerte du? Kjente du noen fysisk reaksjon i kroppen din? Tenker det kan si litt om hva du føler for ham. Hva han egentlig ønsker med å adde deg som venn på facebook vet jo ingen før du evt svarer på forespørselen, og kanskje sender ham en melding om du ønsker det. Kan jo bare være en uskyldig melding, men bare for å "komme i gang" liksom, om du er nysgjerrig. Masse lykke til!♥️

Anonymkode: 9de89...571

• Liker 1
Skrevet

Ja, rart er det. Få liker å behandles som en gammel reserve når de selv ikke finner noen bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi enkelte legger til alt og alle på Facebook, bare fordi de har kjent de, eller kjenner noen som kjenner noen som har kjent de. 

Ofte har de over 4000 "venner" på Facebook 

Anonymkode: 2a6cf...214

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være noen agenda. Bare at navnet dukket opp og så ble man nysgjerrig.  

Anonymkode: 72bd6...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi enkelte legger til alt og alle på Facebook, bare fordi de har kjent de, eller kjenner noen som kjenner noen som har kjent de. 

Ofte har de over 4000 "venner" på Facebook 

Anonymkode: 2a6cf...214

Han her har aldri hatt Facebook før. Han har 12 venner der. Så tror ikke han faller under den kategorien.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trenger ikke være noen agenda. Bare at navnet dukket opp og så ble man nysgjerrig.  

Anonymkode: 72bd6...b91

Vi har ingen felles venner. Men kan kanskje dukke opp likevel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei! Ser det er flere her som mener at fortid er fortid, og at man heller burde gå videre. At det er en eks for en grunn. Og, det er jo sant i veldig mange tilfeller. Men, jeg kan fortelle at det samme skjedde med meg - bortsett fra at han sendte meg en melding på Instagram (han lagde en konto for å skrive til meg, var ikke på some ellers). Litt lang historie kort, nå har vi vært gift i 5 år og har det aldeles nydelig sammen.

Husker hjertet mitt begynte å banke da jeg fikk meldingen, hvordan reagerte du? Kjente du noen fysisk reaksjon i kroppen din? Tenker det kan si litt om hva du føler for ham. Hva han egentlig ønsker med å adde deg som venn på facebook vet jo ingen før du evt svarer på forespørselen, og kanskje sender ham en melding om du ønsker det. Kan jo bare være en uskyldig melding, men bare for å "komme i gang" liksom, om du er nysgjerrig. Masse lykke til!♥️

Jeg skvatt til først,  at det siste jeg hadde forventet å se. Navnet og bildet hans. Kjente jo en reaksjon, vi har en historie og jeg likte han veldig godt. Samtidig er det 15 år siden og jeg kjenner han jo ikke i dag. Men kjenner jeg er nysgjerrig på han.. ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skvatt til først,  at det siste jeg hadde forventet å se. Navnet og bildet hans. Kjente jo en reaksjon, vi har en historie og jeg likte han veldig godt. Samtidig er det 15 år siden og jeg kjenner han jo ikke i dag. Men kjenner jeg er nysgjerrig på han.. ts 

Så hyggelig da! Da er det vel bare å godkjenne venne-forespørselen og enten vente og se om han melder deg, eller bare melde ham selv🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...