Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten har prøvd å bli gravide, vi hadde sex i de fertile dagene, men jeg merket at utflodet ikke var slik det skal være under fertile dagene. Noen dager etter var det klissete som det skal være når man er fertil og vi hadde sex.

Nå har jeg 2 dager forsinket mens, men ingen positiv test. Kan jeg ha blitt gravid etter de fertile dagene? Hadde små blødninger (ikke mensen blod) like før jeg skulle få mensen, kan det være festeblødning?

Noen som har opplevd lignende og fått positiv test i ettertid? :) 

Anonymkode: fc0ae...1f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan finner du "de fertile dagene"? Er det en app som forteller deg, tok du LH tester, etc etc? 

Det er godt mulig at du hadde eggløsning (EL) senere enn du tror, så da kan det også være at du får positiv test/mens senere. Det med blødninger er heller ikke lett å vite, kan være en blødning fra EL, spotting pga for lite progesteron, festeblødning, eller blødning fra slimhinnen i skjeden etter samleie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei!

Jeg og kjæresten har prøvd å bli gravide, vi hadde sex i de fertile dagene, men jeg merket at utflodet ikke var slik det skal være under fertile dagene. Noen dager etter var det klissete som det skal være når man er fertil og vi hadde sex.

Nå har jeg 2 dager forsinket mens, men ingen positiv test. Kan jeg ha blitt gravid etter de fertile dagene? Hadde små blødninger (ikke mensen blod) like før jeg skulle få mensen, kan det være festeblødning?

Noen som har opplevd lignende og fått positiv test i ettertid? :) 

Er du 100 prosent sikker på eggløsning?  

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har fått eggløsning noen dager senere enn du pleier. Det er ganske vanlig. :)

Så tenker jeg at negativ test 2 dager etter forventet mens ikke høres så veldig lovende ut, men alt kommer ann på hvor godt kjent du er med syklusen din, og hvor forsinket eggløsningen var. 

Anonymkode: ccd5d...d90

Skrevet

Følger menstrasjon og eggløsning via appen Flo, der har jeg loggført mensen i over ett år… så bruker å stemme ganske bra, bare at jeg har forsinket menstrasjon nå…

- TS

Skrevet

Har forresten tatt eggløsningstester mens jeg var i de fertile dagene uten å få positivt svar, så kan hende jeg hadde det senere i syklusen…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har forresten tatt eggløsningstester mens jeg var i de fertile dagene uten å få positivt svar, så kan hende jeg hadde det senere i syklusen…

Dersom du ikke har fått utslag på testene, så kan du ikke vite om du har hatt eggløsning. En app kan ikke fortelle deg dette uansett hvor nøye du loggfører. 

Det er som andre sier helt normalt at eggløsning kan ha vært litt senere denne syklusen og mest sannsynlig det som har skjedd. 

Har du loggført 1 år uten prevensjon eller med? 

Syklus med prevensjon er en kunstig syklus og ikke reel i forhold til hvordan syklus er uten prevensjon. 

Anonymkode: 0c4b4...f17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Loggført med prevensjon helt til 4 måneder siden da jeg fjernet p-stav, etter det ble mensen regelmessig. :) 

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Loggført med prevensjon helt til 4 måneder siden da jeg fjernet p-stav, etter det ble mensen regelmessig. :) 

-TS

Da er det syklusen som har vært de 4 sist mnd som er gjeldene, ikke resten. På prevensjon har man ikke eggløsning. 

Anonymkode: 0c4b4...f17

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

-TS

Prevansjon og uten er 2 forskjellige ting. Du kan hat 4 mnd uten eggløsning,selv om app sier det

Skrevet

Ja, men har hatt positive eggløsning tester etter prevensjon og temperatur forskjell, bare ikke blitt gravid 😊

-TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men har hatt positive eggløsning tester etter prevensjon og temperatur forskjell, bare ikke blitt gravid 😊

-TS

Ikke uvanlig at det tar tid. Du fjernet p-stav for fire måneder siden…

Anonymkode: 6f525...2c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...