AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Kom i snakk med en mann på en datingapp, han hadde to bilder der. På de bildene så han relativt slank og vanlig ut. Jeg har ikke høye krav til utseende, men jeg må finne mannen attraktiv. En ting jeg sliter med er fedme. Vi snakker mye vi sammen og han er helt fantastisk å skrive med, jeg blitt fort betatt av han. Etterhvert flytter vi samtalen over på snap, og ganske snart er det naturlig å sende noen bilder. Da han sendte bilder av seg selv ble jeg så skuffet, han var veldig overvektig. Jeg prøvde å se forbi det og tenke på at jeg likte denne mannen sin personlighet. Jeg snakket noen uker til med han, og han ønsket å møte meg. Men jeg klarte ikke komme over utseende hans. Han var nesten månerund i ansiktet pga overvekten og veldig stor i kroppen. Selv er jeg opptatt av en sunn livsstil og trening. Jeg måtte la han gå til slutt, men synes det var trist. Dette er nå noen uker siden. Jeg får litt dårlig samvittighet, men alle har da sine ting de liker. Jeg tror jeg hadde godtatt veldig mye annet med en mann med så fin personlighet, men fedme er no-go for meg. Andre her som har opplevd dette når man har mottatt flere bilder av en person man liker på nett, at personen skuffet utseendemessig? Føler meg så slem, men jeg er egentlig ganske rund i kantene med alt annet når jeg liker en person 🤷♀️ Anonymkode: 417af...1cd 5 8
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Alle har sine preferanser, men bortsett for noen få som får alt de vil, så må de fleste prioritere hvilke preferanser som er de viktigste. Så dette må du få lov til uten dårlig samvittighet. Det eneste jeg er usikker på om du utfra bilder klarte å skille mellom overvekt og fedme? Det er stor forskjell på de to tingene, både utseendemessig og helsemessig. Anonymkode: 37e7a...bd5 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Liker du ikke det du ser så gjør du ikke det. Er ikke så mye mer man får gjort med det🤷🏼♀️ Anonymkode: fcd87...899 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. august Populært innlegg #4 Skrevet 26. august Dårlig samvittighet? Det er jo han som lurer folk med sine «slanke og vanlige» bilder. Anonymkode: 1e04b...4f6 46 14
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle har sine preferanser, men bortsett for noen få som får alt de vil, så må de fleste prioritere hvilke preferanser som er de viktigste. Så dette må du få lov til uten dårlig samvittighet. Det eneste jeg er usikker på om du utfra bilder klarte å skille mellom overvekt og fedme? Det er stor forskjell på de to tingene, både utseendemessig og helsemessig. Anonymkode: 37e7a...bd5 Det ene bilde han sende var helkroppsbilde fra speilet, og det viste klart og tydelig veldig fedme. Man så klart at han var stor på alle de andre bildene også. Altså helsefarlig fedme. Jeg hadde sett forbi alt annet med han hvis det ikke hadde vært for det, litt overvekt hadde også vært ok. Jeg skal kanskje ikke ha dårlig samvittighet, men jeg tenker av og til på det. Anonymkode: 417af...1cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Jeg hadde nok kanskje møtt ham likevel, hvis jeg likte å snakke med ham. Mulig han er helt annerledes i virkeligheten enn slik du oppfattet bildene. Kanskje han også hadde vært interessert i å endre livsstil også? Jeg var slank da jeg møtte mannen min, men ble overvektig noen år etterpå. Heldigvis så mannen at jeg var samme person, og var like glad i meg. Jeg tok grep for egen skyld pga helse, men mannen min hadde aldri "krevd" at jeg gjorde det for ham. Noen ser en feit person, og dømmer nord og ned med en gang. Det er egentlig trist.... Husk at du selv kan bli feit en gang, selv om du ikke tror det nå Ting skjer i livet. Anonymkode: 5c66d...3e0 3 13
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Du er overfladisk. Er du sikker på at du har dårlig samvittighet, og ikke bare har en dårlig følelse rundt din egen beslutning? Anonymkode: bea09...6d7 1 10
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde nok kanskje møtt ham likevel, hvis jeg likte å snakke med ham. Mulig han er helt annerledes i virkeligheten enn slik du oppfattet bildene. Kanskje han også hadde vært interessert i å endre livsstil også? Jeg var slank da jeg møtte mannen min, men ble overvektig noen år etterpå. Heldigvis så mannen at jeg var samme person, og var like glad i meg. Jeg tok grep for egen skyld pga helse, men mannen min hadde aldri "krevd" at jeg gjorde det for ham. Noen ser en feit person, og dømmer nord og ned med en gang. Det er egentlig trist.... Husk at du selv kan bli feit en gang, selv om du ikke tror det nå Ting skjer i livet. Anonymkode: 5c66d...3e0 Jeg var inne på tanken, men slo det fra meg da jeg ikke kan møte noen med håp om at de skal endre seg og sin livsstil. Men bildene var klare og tydelige, det var såpass fedme at det virkelig ikke funket for meg. Hadde dette vært en mann jeg møtte som slankere og ble glad i, for så å legge på seg- hadde saken vært en annen. Ting skjer absolutt i livet og jeg vil endre meg med noe jeg også med tiden, men fedme er den ene tingene jeg ikke finner attraktivt. Når man møtes og innleder noe nytt må jo tiltrekning være der, ellers funker det jo ikke 🤷♀️ Anonymkode: 417af...1cd 12 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det ene bilde han sende var helkroppsbilde fra speilet, og det viste klart og tydelig veldig fedme. Man så klart at han var stor på alle de andre bildene også. Altså helsefarlig fedme. Jeg hadde sett forbi alt annet med han hvis det ikke hadde vært for det, litt overvekt hadde også vært ok. Jeg skal kanskje ikke ha dårlig samvittighet, men jeg tenker av og til på det. Anonymkode: 417af...1cd Men da har du fått sjekket ut det jeg spurte om 👍 For noen kilos overvekt har jo de fleste voksne i Norge, men fedme er jo som du er inne på noe annet. Dersom du sa fra på en bra og nøytral måte, så har du ingen grunn for dårlig samvittighet! Anonymkode: 37e7a...bd5 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er overfladisk. Er du sikker på at du har dårlig samvittighet, og ikke bare har en dårlig følelse rundt din egen beslutning? Anonymkode: bea09...6d7 Jeg vet at det er min samvittighet. Mulig jeg er overfladisk som du sier, men jeg klarer ikke fedme og det passer absolutt ikke med min livsstil heller. Jeg bryr meg fint lite om annet som høyde, hår, farger, briller, evt viker/skallet, klesstil osv. Anonymkode: 417af...1cd 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august Jeg hadde også avsluttet. En ting er at jeg også har en aktiv livsstil og ønsker noen å dele den med, men for meg er ærlighet veldig viktig. Og hvis han har bilder som er så motstridende fra sannheten som du sier, så er det uærlig. Anonymkode: 0db40...2bb 12 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da har du fått sjekket ut det jeg spurte om 👍 For noen kilos overvekt har jo de fleste voksne i Norge, men fedme er jo som du er inne på noe annet. Dersom du sa fra på en bra og nøytral måte, så har du ingen grunn for dårlig samvittighet! Anonymkode: 37e7a...bd5 Jeg nevnte ikke fedmen hans som grunn, jeg hadde ikke hjertet til det 😥 Jeg sa at de riktige følelsene ikke var der. Og det er jo også sant da. Vi hadde en god tone når vi avsluttet. Anonymkode: 417af...1cd 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er overfladisk. Er du sikker på at du har dårlig samvittighet, og ikke bare har en dårlig følelse rundt din egen beslutning? Anonymkode: bea09...6d7 Hvorfor overfladisk? Man må finne partneren sin fysisk tiltrekkende og liker man ikke overvekt så liker man det ikke. Jeg kunne aldri vært sammen en som var veldig overvektig Anonymkode: 83457...2b7 20
AnonymBruker Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Det er en del som har bilder av seg selv som yngre og tynnere, kun i håp om at den de snakker med skal se bort fra det om de møtes. Jeg synes det blir feil, for man utgir seg jo for å være en man ikke er lenger. Møtte selv en slik fyr, som var så rund at jeg mistet interessen med én gang. I tillegg var han svært forsinket så jeg lurte på om han hadde sett meg og vurdert å bare la meg sitte. Jeg er ok av utseende, men jeg lyver ikke. Anonymkode: 2523d...f8c 6
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august Det er riktig å avslutte. Du har jo prøvd å få det til å fungere men oppdaget at det ikke går. De som kaller deg overfladisk føler seg trolig truffet på en eller annen måte. Det er langt styggere å fortsette med noen man vet man ikke liker, og han her har tabba seg ut med catfishing. Gå videre med livet. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: ff5cd...313 9 1
Virrevirrevapp Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august Helt greit å ikke date folk man ikke liker utseendet på eller livsstilen til. 11
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august For meg hadde det vært helt uaktuelt. Jeg har ingen problemer med litt overvekt så lenge man er aktiv og i god helse. Men om overvekt går til fedme da mister all tiltrekningskraft. Jeg er selv overvektig med bmi på 26, men jobber meg ned og forstår godt om noen menn syntes jeg er uattraktiv pga vekt. vi alle har preferanser og hva vi liker. Det er en ærlig sak ❤️ har forøvede opplevd helt likt med en mann som utga seg for å være den flotte mannen, og møtte han og ble frastøtt over forskjellen. Da snakker vi pluss 100 kilo forskjell. I tillegg hadde han en holdning om foreldelsen som virkelig fikk meg til å avslutte all kontakt. Anonymkode: ead5d...9d7 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en del som har bilder av seg selv som yngre og tynnere, kun i håp om at den de snakker med skal se bort fra det om de møtes. Jeg synes det blir feil, for man utgir seg jo for å være en man ikke er lenger. Møtte selv en slik fyr, som var så rund at jeg mistet interessen med én gang. I tillegg var han svært forsinket så jeg lurte på om han hadde sett meg og vurdert å bare la meg sitte. Jeg er ok av utseende, men jeg lyver ikke. Anonymkode: 2523d...f8c Om man er 5 år yngre på bildene, er det ok, synes jeg, men jeg kjenner folk som er 45+ og på Tinder har de bilder fra da de var 27-28 🤣 Anonymkode: 1e04b...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august Så du lyver og dømmer, du tar ham ikke seriøs, du snakker ikke med ham men om ham bak ryggen hans, du har ingen respekt for ham. Det er bare bra for ham at du er borte, han fortjener bedre. Anonymkode: f3d8f...7bf 4 1 2
exictence Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august Da jeg var ung hadde jeg ganske sikkert avsluttet det. Nå når jeg er over 50 vet jeg ikke. Samtidig kommer det an på om han prøvde å late som han var en annen enn den han var, for bare det i seg selv er ikke bra. Men du sier jo at personligheten virket veldig fin, og at han var fin å skrive med. Kan godt være at jeg hadde truffet ham. Det er jo alltid hyggelig å treffes. Nå vet jeg, og setter så stor pris på gode mennesker med fin personlighet og gode kvaliteter. Felles interesser man har og kan glede seg over sammen. Det teller mer enn noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå