AnonymBruker Skrevet 26. august #1 Skrevet 26. august Jeg får foreskrevet Wegovy via Euroclinix, og har fått det i nå 8 uker. Fornyet resepten og høynet til 1mg nettopp. Ser på den i HelseNorge at det står "kontroll om 4 uker" på resepten, hva betyr det? Står ikke det på de andre reseptene som er skrevet ut til nå. Betyr det at jeg må til legekontroll om 4 uker, at de skal kontrollere noe, eller apoteket, eller hva? Vil jeg ikke få skrevet ut flere resepter etter dette? Anonymkode: ddc1d...692
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Det er ikke uvanlig med bivirkninger på økte doser, så da er det bra med kontroll. Har vært til kontroll hver 4. uke siden oppstart, jeg. Om du har flere uttak på resepten kan du se på HelseNorge. Anonymkode: 9136e...02b 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke uvanlig med bivirkninger på økte doser, så da er det bra med kontroll. Har vært til kontroll hver 4. uke siden oppstart, jeg. Om du har flere uttak på resepten kan du se på HelseNorge. Anonymkode: 9136e...02b Ja, men dette er jo ikke via legen, men Euroclinix. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt, iallefall ingen merkbare. Har gått 4 uker på 0,25, og straks 4 uker på 0,5. Aldri merket noen negativ effekt noe sted, føler meg i fin form. Anonymkode: ddc1d...692
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men dette er jo ikke via legen, men Euroclinix. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt, iallefall ingen merkbare. Har gått 4 uker på 0,25, og straks 4 uker på 0,5. Aldri merket noen negativ effekt noe sted, føler meg i fin form. Anonymkode: ddc1d...692 Du skriver det selv "hvertfall ingen merkbare ". Dette er ikke et legemiddel man burde bruke tilfeldig etter hva man selv mener er fornuftig, man kan få store bivirkninger, si man bør følges jevnlig opp an leve. Selvfølgelig før oppstart for å se om man er kandidat til å bruke det, men også underveis. Skjønner ikke at du tør uten oppfølging. Anonymkode: ad930...89e 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får foreskrevet Wegovy via Euroclinix, og har fått det i nå 8 uker. Fornyet resepten og høynet til 1mg nettopp. Ser på den i HelseNorge at det står "kontroll om 4 uker" på resepten, hva betyr det? Står ikke det på de andre reseptene som er skrevet ut til nå. Betyr det at jeg må til legekontroll om 4 uker, at de skal kontrollere noe, eller apoteket, eller hva? Vil jeg ikke få skrevet ut flere resepter etter dette? Anonymkode: ddc1d...692 Ja, du må til kontroll - såklart! Trodde du at du kunne snike deg unna å bli oppdaget? Anonymkode: 48575...9b9 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er Euroclinix? Anonymkode: 95406...305 Jalla-klinikk hvor folk som ikke fyller kriteriene for å få slankesprøyten, prøver å få seg respet. Anonymkode: 48575...9b9 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jalla-klinikk hvor folk som ikke fyller kriteriene for å få slankesprøyten, prøver å få seg respet. Anonymkode: 48575...9b9 På nett eller oppmøte? Anonymkode: 95406...305
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du skriver det selv "hvertfall ingen merkbare ". Dette er ikke et legemiddel man burde bruke tilfeldig etter hva man selv mener er fornuftig, man kan få store bivirkninger, si man bør følges jevnlig opp an leve. Selvfølgelig før oppstart for å se om man er kandidat til å bruke det, men også underveis. Skjønner ikke at du tør uten oppfølging. Anonymkode: ad930...89e Legen min har ikke hatt oppfølging på meg på to år. Vanlig fastlege, ikke noe nettbaserte greier. Jeg har vært innom legekontoret to ganger siden oppstart for tre år siden, begge gangene var wegovy bare en bisetning i farta. Det varierer nok veldig hva fastlegene gjør og forventer. Jeg ser ingen grunn til å reke innom legen bare for syns skyld. Man merker da om noe er helt på bærtur. Anonymkode: f485d...3f8
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Jeg vil ikke tro du må til kontroll når det er via en nettside. Kan ikke skjønne hvordan en slik kontroll ville bli gjennomført. Jeg fikk det tidligere av min fastlege for en stund tilbake. Fikk ingen oppfølging, kun resept kastet etter meg. Råder deg til å trappe ned med en gang du begynner å nærme deg mål- vekt. Lykke til med vekt nedgangen ❤️ Anonymkode: b033a...afd
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Legen min har ikke hatt oppfølging på meg på to år. Vanlig fastlege, ikke noe nettbaserte greier. Jeg har vært innom legekontoret to ganger siden oppstart for tre år siden, begge gangene var wegovy bare en bisetning i farta. Det varierer nok veldig hva fastlegene gjør og forventer. Jeg ser ingen grunn til å reke innom legen bare for syns skyld. Man merker da om noe er helt på bærtur. Anonymkode: f485d...3f8 Samme her. Null oppfølging, kun nevnt o forbifarten. Anonymkode: de147...57c
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august Neida. Du må ikke til legekontroll. Det betyr bare at om du skal ha mer så må du bestille ny resept. Har bestilt Wegovy fra dem i 2 år nå. Ingen legekontroll Må bare fornye resepten etter 4 uker. Anonymkode: 96597...bf7
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Neida. Du må ikke til legekontroll. Det betyr bare at om du skal ha mer så må du bestille ny resept. Har bestilt Wegovy fra dem i 2 år nå. Ingen legekontroll Må bare fornye resepten etter 4 uker. Anonymkode: 96597...bf7 Ok, men dette er tredje resepten jeg har fått, og det har ikke stått dette på de andre? Anonymkode: ddc1d...692
AnonymBruker Skrevet 27. august #14 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok, men dette er tredje resepten jeg har fått, og det har ikke stått dette på de andre? Anonymkode: ddc1d...692 Og det er samme lege der som har fornyet resepten hver gang? Jeg ville tenkt at ordlyden på resept/bruksanvisning sikkert kan variere hvis det er ulike leger involvert. Og det er det vel ofte på sånne "nettklinikker". Anonymkode: afd07...28b
AnonymBruker Skrevet 27. august #15 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og det er samme lege der som har fornyet resepten hver gang? Jeg ville tenkt at ordlyden på resept/bruksanvisning sikkert kan variere hvis det er ulike leger involvert. Og det er det vel ofte på sånne "nettklinikker". Anonymkode: afd07...28b Samme lege som sist gang, men ikke som første gang. Lurer da på hvorfor det står nå men ikke sist gang. noen andre fra euroclinix som har opplevd det samme? Anonymkode: ddc1d...692
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:30 #16 Skrevet fredag kl 18:30 Dette skjedde meg i dag. Tenker at det kanskje er fordi jeg oppga litt lavt blodtrykk. Anonymkode: 4e2c9...064
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:22 #17 Skrevet søndag kl 19:22 AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 20.30): Dette skjedde meg i dag. Tenker at det kanskje er fordi jeg oppga litt lavt blodtrykk. Anonymkode: 4e2c9...064 Jeg har ikke oppgitt blodtrykk. Kun vekt, høyde, om jeg har bivirkninger eller bruker medisiner, hvor mye jeg trener og spiser og om jeg har noen kjente sykdommer osv. og lagt ved video. Har ikke fått det på noen av de tidligere reseptene og vet ikke hva det betyr. De som gir ut reseptene der er jo uansett leger. Anonymkode: ddc1d...692
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:04 #18 Skrevet søndag kl 20:04 Man kan jo tydeligvis lyve om alt til den «klinikken». Mest useriøse legeopplegget som finnes. Anonymkode: 48575...9b9
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:16 #19 Skrevet søndag kl 20:16 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De som gir ut reseptene der er jo uansett leger. Anonymkode: ddc1d...692 Sa din fastlege nei til medisinen? Anonymkode: cbd2f...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå