Gå til innhold

Erfaring med vektøkning av Lenzetto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Lenzetto i to uker. Skjønner at det ikke er lenge i det store og det hele, men jeg ser en tydelig tendens på vekta. 

Har gått ned drøyt 30 kilo og har det siste halvåret holdt vekta stabil. Nå var planen å gå ned 10 til hvis jeg klarer. Har vært ekstremt nøye med mat, og jeg vet jo hva som har fungert tidligere. Jeg skjønner at man blir eldre og at jo lettere man blir, jo færre kalorier trenger man osv. Så jeg begynte etter ferien, og vekta gikk nedover. Nå, siden tredje dagen på Lenzetto, øker vekta. En døy kilo på en uke. Jeg teller kalorier, og er vant til svingninger på vekta, men dette er en helt annen tendens.

Noen andre som har erfaringer med vektøkning av Lenzetto? (går kun på det da jeg har hormonspiral). Har tatt blodprøver en gang, disse var normale. Ultralyd hos gynekolog viser også at jeg fortsatt har egg. Pga alder (snart 52) foreslo gynekologen at jeg skulle prøve Lenzetto for andre plager jeg har. Jeg skjønner at det er tidlig å "gi opp", men jeg skulle gjerne hørt andres erfaringer rundt bruk av Lenzetto....

Anonymkode: 33be1...278

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra Felleskatalogen: "Østrogener kan forårsake væskeretensjon."

Trøsten er at du ikke legger på deg fett, og det er grenser for hvor mye væske du kommer til å holde på. Det pleier vel å dreie seg om maks en kilo eller to.

Anonymkode: 0f353...3f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gått på lenzetto i flere måneder, ikke sett noe økning. 

Anonymkode: 4fffa...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Har mer stabil vekt enn tidligere. 
Lenzetto gjør at jeg sover bedre, og mye mer stabilt humør og energinivå, som igjen gjør det enklere holde på gode rutiner rundt mat og trening. 

Anonymkode: c205a...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er vann, ja. Kjipt med 1 kilo opp når man prøver å gå ned, men 1 kilo er jo veeldig lite i det store og det hele. Ville sett det an.

Anonymkode: a3fe6...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Lenzetto (og Utrogestan) i 4 måneder nå. Og vekten har økt noe, dvs holder på vann. Ikke store vektøkningen, mellom 1-2 kg. Det går greit. 

Anonymkode: 944c4...63c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 7.59):

Fra Felleskatalogen: "Østrogener kan forårsake væskeretensjon."

Trøsten er at du ikke legger på deg fett, og det er grenser for hvor mye væske du kommer til å holde på. Det pleier vel å dreie seg om maks en kilo eller to.

Anonymkode: 0f353...3f7

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tipper det er vann, ja. Kjipt med 1 kilo opp når man prøver å gå ned, men 1 kilo er jo veeldig lite i det store og det hele. Ville sett det an.

Anonymkode: a3fe6...4fa

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har brukt Lenzetto (og Utrogestan) i 4 måneder nå. Og vekten har økt noe, dvs holder på vann. Ikke store vektøkningen, mellom 1-2 kg. Det går greit. 

Anonymkode: 944c4...63c

Tusen takk alle sammen. Det er nettopp det, det er kjipt å gå opp to kilo når kostholdet ellers tilsier at man heller burde gått de kiloene ned! Men jeg skal ha litt is i magen og fortsette kostholdet, så får vi se hvor vi havner.

Hvor lang tid tok det før dere merket om Lenzetto hjalp for plagene deres eller ikke?

Anonymkode: 33be1...278

AnonymBruker
Skrevet

Gått på det i to uker, ingen økning i vekt. 

Anonymkode: 9be11...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...