Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk og har over flere år hatt en god tone med en eldre mann som er fastkunde, rett og slett fordi han (og kona og barna forsåvidt!) har vært utrolig hyggelige. Det er jo alltid noen fastkunder som utmerker seg og som man gjerne slår av en ekstra prat med.

En dag spurte han om å få legge meg til som venn på Fb, og jeg sa ja og tenkte ikke noe mer over det. De siste månedene har han tredd over en grense og ytret at vi har et så unikt vennskap og at han er blitt så utrolig glad i meg. Har vil gjerne gi meg klem, og kommer ofte med små gaver. Nå får jeg meldinger daglig, både om det passer at han kommer innom butikken, om «han kan få et glimt av meg», at han tenker på meg, god natt-meldinger.. hvor alle avsluttes med røde hjerter. Han kommer også innom flere ganger ganger etter hverandre fordi «han har glemt noe.»

Jeg har sluttet å svare på meldingene, men de fortsetter å komme inn. Nå er det 7 lange meldinger med kjærlighetserklæringer som jeg ikke har svart på. Hvordan sier jeg fra på en fin måte at dette er veldig upassende? Det sitter ganske langt inne å si fra, da både han og kona har vært så hyggelige over flere år. Jeg har ikke gjort annet enn å være imøtekommende, som jo føles naturlig i et serviceyrke og en nærbutikk.

Anonymkode: 7925b...96c

• Liker 1
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blokker!

Anonymkode: c0d4a...0f3

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg jobber i butikk og har over flere år hatt en god tone med en eldre mann som er fastkunde, rett og slett fordi han (og kona og barna forsåvidt!) har vært utrolig hyggelige. Det er jo alltid noen fastkunder som utmerker seg og som man gjerne slår av en ekstra prat med.

En dag spurte han om å få legge meg til som venn på Fb, og jeg sa ja og tenkte ikke noe mer over det. De siste månedene har han tredd over en grense og ytret at vi har et så unikt vennskap og at han er blitt så utrolig glad i meg. Har vil gjerne gi meg klem, og kommer ofte med små gaver. Nå får jeg meldinger daglig, både om det passer at han kommer innom butikken, om «han kan få et glimt av meg», at han tenker på meg, god natt-meldinger.. hvor alle avsluttes med røde hjerter. Han kommer også innom flere ganger ganger etter hverandre fordi «han har glemt noe.»

Jeg har sluttet å svare på meldingene, men de fortsetter å komme inn. Nå er det 7 lange meldinger med kjærlighetserklæringer som jeg ikke har svart på. Hvordan sier jeg fra på en fin måte at dette er veldig upassende? Det sitter ganske langt inne å si fra, da både han og kona har vært så hyggelige over flere år. Jeg har ikke gjort annet enn å være imøtekommende, som jo føles naturlig i et serviceyrke og en nærbutikk.

Han er ikke bare innpåsliten. Han flørter åpenlyst med deg og vil ha deg. Så her må du nesten bare være ærlig og si du ikke er komfortabel med at han kontakter deg så ofte. At han har misforstått vennskapet og at du bare ser på ham som en hyggelig kunde du utøver service ovenfor. Ikke noe mer. Derfor ønsker du ikke (upassende) meldinger av ham privat.

Anonymkode: 1adc6...102

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Her har du dessverre i vandre lagt til rette for at grensene sklir ut. Den gifte kunden skal ikke ha deg på FB, ingen hjerter, ingen gaver tas imot. Han er forelsket og nærer fantasiene om deg. 

Du trenger å være tydelig. Det kan fortsatt være vennlig, men må være bestemt.

F.eks via Facebook: 

Hei. Over tid har du begynt å kontakte meg hyppigere med gaver og oppmerksomhet. Jeg får inntrykk av at du kanskje søker meg av grunner jeg ikke gjengjelder, og som heller ikke blir riktig på siden av ditt ekteskap. Det ønsker jeg ikke, heller ikke som et nært vennskap. Jeg vil gjenopprette vanlig avstand og legger inn blokkering på Facebook. Alt godt. 

• Liker 18
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Aff, sånt er kjipt. Jobber i faghandel selv, hvor 90% av kundene er menn. Overraskende mange forstår ikke at min hyggelige væremåte mot dem er fordi jeg er på jobb og får betalt for det. Helt tragisk at menn ikke bare kan la være å gå inn i flørte- og sjekke-modus i sånne ikke-private settinger.

Føler med deg. Ville skrevet kort at du synes det er upassende at han oppfører seg slik ig at det er upassende og deretter blokkere han. Går det ab å alliere deg med kolleger som overtar hvis jan kommer inn som kunde.

Anonymkode: 1b0a5...859

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på alder her, jeg🫣

Anonymkode: 1b73e...d7f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Biloba skrev (2 timer siden):

Her har du dessverre i vandre lagt til rette for at grensene sklir ut. Den gifte kunden skal ikke ha deg på FB, ingen hjerter, ingen gaver tas imot. Han er forelsket og nærer fantasiene om deg. 

Du trenger å være tydelig. Det kan fortsatt være vennlig, men må være bestemt.

F.eks via Facebook: 

Hei. Over tid har du begynt å kontakte meg hyppigere med gaver og oppmerksomhet. Jeg får inntrykk av at du kanskje søker meg av grunner jeg ikke gjengjelder, og som heller ikke blir riktig på siden av ditt ekteskap. Det ønsker jeg ikke, heller ikke som et nært vennskap. Jeg vil gjenopprette vanlig avstand og legger inn blokkering på Facebook. Alt godt. 

Dette. Si fra kort og tydelig og blokker.

Hvis han kommer innom butikken igjen så må du også gjenopprette en mer profesjonell tone og avstand.

Anonymkode: bfca5...265

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legge til alt mulig på en FB-konto? En bør ha en profesjonell holdning til sine kunder. Vær profesjonelt hyggelig og overhold grensene. 

Anonymkode: 350e5...6ee

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i butikk selv, kjenner til det. Ga aldri noen nummer eller facebook da. 

Han skjønner ikke hintet, så bare skriv rett ut at du ikke vil ha flere meldinger fra han. Slett han gjerne som venn også.

Noen av oss kvinner har så sinnsykt dårlig samvittighet for å såre menn som bare er snille eller bare er forelsket, og det skjønner jeg - jeg er sånn selv. Men vi kan ikke gå rundt og ha det ubehagelig selv fordi vi vil unngå at andre skal ha det ubehagelig. Han har jo gått over en grense, han er jo til og med gift, så det er ikke synd på han - det han gjør er ikke greit og det er bare å legge til side alt som omhandler hans følelser og si nei takk, slutt og send meldinger til meg eller sender jeg dem til kona. 

Du klarer fint å stå i litt kleinhet de gangene han evt er i butikken igjen, og du kommer til å se mye mindre av han.

Anonymkode: 9df32...615

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og IKKE ta imot noen gaver!

Anonymkode: 9df32...615

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Eldre kunde ..Du sier ikke noe om hvor gammel.

Litt farlig å nevne "diagnoser" her på KG - men kan det tenkes at han er i ferd med å bli dement? Jeg mener jeg leste noe om at ett tegn på.demens er at man mister "sperrer" i forhold til hvordan man oppfører seg mot andre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
petterm skrev (1 time siden):

Eldre kunde ..Du sier ikke noe om hvor gammel.

Litt farlig å nevne "diagnoser" her på KG - men kan det tenkes at han er i ferd med å bli dement? Jeg mener jeg leste noe om at ett tegn på.demens er at man mister "sperrer" i forhold til hvordan man oppfører seg mot andre.

Kjenner unge damer i dagligvare, de opplever mye fra menn i ulike aldre. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eldre som i 70 år?

Anonymkode: a6b01...5f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nysgjerrig på alder her, jeg🫣

Anonymkode: 1b73e...d7f

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eldre som i 70 år?

Anonymkode: a6b01...5f4

Tipper det, ja 

Anonymkode: 082c7...25f

AnonymBruker
Skrevet

Si bare at dette må slutte, kjæresten din misliker det sterkt. Enten han finnes eller ikke.

Anonymkode: 5ab3a...cf0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette må du ta opp med sjefen også slik at kollegaer og sjef kan ta tak i og hjelpe deg når denne personen dukker opp.

Anonymkode: 56c5c...bf4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er han rik?.......neida

Skriv at du setter pris på omtanken fra han, men at dette når har gått langt ut over hva som er greit fra en kunde. At han må slutte å skrive til deg og at han fra nå av vil få hjelp fra en annen i butikken når han er innom.

Anonymkode: 7f10f...e4d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk. Og her er det helt vanlig at de unge damene på jobb får seg et klaps på rumpa av eldre menn. Tro det eller ei, det er mange mannsgriser der ute. 

Anonymkode: 764e4...71f

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for mange gode tilbakemeldinger. Han er 70 og jeg er 26.

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette må du ta opp med sjefen også slik at kollegaer og sjef kan ta tak i og hjelpe deg når denne personen dukker opp.

Anonymkode: 56c5c...bf4

De har begynt å si fra til meg når de får øye på han, men kunden eier ingen sperrer og kan vandre rundt på lageret å lete etter meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...