AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Jeg er student og bor i huset til min far. Han har neglisjert og manipulert med meg hele oppveksten. Jeg bor i hans hus, men har lagt merke til at han nevner intime detaljer til meg i telefonen om hva jeg gjør hjemme. Jeg tror han overvåker meg gjennom kamera eller nett. Hvordan kan jeg finne ut av dette? Jeg orker ikke gå videre med dette, men vil fjerne hans mulighet til å gjøre dette. Ja, jeg høres gal ut når jeg sier det. Men det han har nevnt til meg med en spøkefull tone og på en indirekte måte, gjør at jeg vet at han har sett det på en eller annen måte. Anonymkode: f44a7...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Det kan jo være kamera mange forskjellige steder.. høres forferdelig ut! Anonymkode: f5b34...46f
mommyaka Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Ikke helt sikker. Men se i mørket om.du kan se noe røde blinklys Lurer på om du kan bruke mobilen og se refleksjoner i den. Scan the Environment Carefully. ... Turn off the Lights in the Room & Use Flashlights. ... Look at the Wi-Fi Network. ... Detect Hidden Cameras with Your Mobile Phones. ... Use a Hidden Camera Detector. ... Check If There's a Hidden Camera behind the Mirror. ... Hire a Professional Technician. detect hidden cameras, you can use a combination of methods including visual inspection, flashlight testing, smartphone apps, and RF detectors. Look for suspicious objects or small holes that could conceal a lens. Shine a flashlight to spot reflections from the camera lens. Use a hidden camera detector app or an RF detector to scan for signals. Check for unusual objects: Look for items that seem out of place or don't fit the room's decor. Examine potential hiding spots: Carefully inspect smoke detectors, clocks, picture frames, and other common hiding places. Look for small holes: Check for tiny holes in walls, furniture, or fixtures that could conceal a camera lens. Inspect wires: Be aware of any unusual or suspicious wiring that might be connected to a hidden camera. Mirror Check: Run your finger along a mirror's surface; a gap between your finger and its reflection suggests a two-way mirror, potentially hiding a camera. 2. Flashlight Testing: Turn off the lights: Create a dark environment to make reflections more visible. Use a strong flashlight: Shine the light around the room, focusing on suspicious areas. Look for reflections: Camera lenses will reflect light, appearing as small bright spots. 3. Smartphone Apps: Download a hidden camera detector app: Many apps are available for both iOS and Android devices that can detect infrared light or unusual network activity. Scan the area: Follow the app's instructions to scan the room and identify potential hidden cameras. 4. RF Detectors: Purchase an RF detector: These devices detect radio frequencies emitted by hidden cameras. Scan the room: Move the detector around the room, paying attention to areas where cameras might be hidden. Listen for alerts: The detector will beep or provide visual alerts when it detects a hidden camera's signal. 1. Listen for unusual sounds: Some hidden cameras emit faint buzzing or clicking noises. Quiet the room and listen carefully for any unusual sounds. 2. Wi-Fi Network Scanning: Many hidden cameras use Wi-Fi to transmit footage. Scan for suspicious or unfamiliar networks in your area.
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Du må flytte ut, TS. Om ikke med en gang, så på sikt. Skaff deg i dag en ekstrajobb slik at du kan spare opp til depositum, buffer, møbler og rett og slett bli økonomisk uavhengig (og minimere tida du er hjemme). Anonymkode: d9126...ed9
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Mitt første steg hadde vært å endret wifi passord og koblet ut alle ethernet kabler jeg ikke kjenner til. Regner med du opplever en endring ganske raskt. Anonymkode: 3ee24...880
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Selv om overvåkningen kan være innbilning fra din side har faren din et grep om deg som ikke er bra for deg. Du må flytte. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 2aac1...05f 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Skjønner ikke at du orker å bo med en så giftig kar. Du skylder han ikke noe selv om han er din far. Er det virkelig verdt det for å spare noen kroner??? Anonymkode: 4c35f...de7
Luckiness Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august Hvilke detaljer gir han uttrykk for at han vet? Er dette detaljer som enhver vanligvis gjør og som ville truffet hvem som helst? Feks toalettbesøk, gå i undertøyet i stuen, gå naken fra soverommet og til badet for dusj, gå uten bh e.l. Nå er det langt i fra greit at han sier slikt til deg uavhengig av om det er for å sette deg ut eller det er fordi han overvåker. Men når du dessverre har vokst opp med manipulasjon m.m så kan du nok oppleve å føle deg overvåket grunnet hans handling og det kan selvsagt være en reel overvåking i tillegg. Jeg forstår det er utfordrende for deg å vite hvordan du skal håndtere dette. Du har sikkert dine grunner til at du ikke allerede har flyttet for deg selv. Feks på grunn av økonomi. Du kan ta kontakt med krisesenter for råd. Der vil du nok kunne få veiledning om hvordan du kan få hjelp til bosituasjonen fremover og hvilke rettigheter og muligheter som finnes hvis du skal flytte ut. Politiet er også en instans du kan søke råd hos med tanke på overvåkingen. Overvåker han deg så er det langt i fra greit eller akseptabelt og du kan anmelde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå