Gå til innhold

Hvor mange av nær familie må man droppe å invitere pga budsjett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i juni neste sommer og har gjennom hele studietiden spart inn på en bryllupskonto og har satt en grense på 120-130 000,- men vi må likevel sette en grense og ikke invitere alle som vil komme, men det er fryktelig vanskelig.

Jeg har ikke så stor familie og kun 3 kusiner og to tanter, mens dama mi har tre ganger så mange i sin familie og tre ganger så mange "nære" venner hun ønsker skal komme.

Hvor setter vi grensen?

Skal alle eller ingen kusiner og fettere få komme, og hva med deres partnere?

Skal alle tantene/ onklene som vi ser en gang hvert skuddår få komme?

Skal det komme like mange nære venner fra hver vår side?

Hva med faddere som har fulgt oss opp gjennom livet?

Anonymkode: 6b813...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker enten alle tanter og onkler, eller ingen. Osv. 

Dere kan invitere nærmeste til middag og invitere resten til kaffe/fest. Men det innebærer at de inviterte bor i området, og ikke må bruke flere tusen for overnatting/reise for å være med noen få timer.

Anonymkode: dc8cd...e8e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi skal gifte oss i juni neste sommer og har gjennom hele studietiden spart inn på en bryllupskonto og har satt en grense på 120-130 000,- men vi må likevel sette en grense og ikke invitere alle som vil komme, men det er fryktelig vanskelig.

Jeg har ikke så stor familie og kun 3 kusiner og to tanter, mens dama mi har tre ganger så mange i sin familie og tre ganger så mange "nære" venner hun ønsker skal komme.

Hvor setter vi grensen?

Skal alle eller ingen kusiner og fettere få komme, og hva med deres partnere?

Skal alle tantene/ onklene som vi ser en gang hvert skuddår få komme?

Skal det komme like mange nære venner fra hver vår side?

Hva med faddere som har fulgt oss opp gjennom livet?

130.000?! Da bør det jo absolutt være rom for å invitere alle? 

Vi kjørte kurvfest. Kjempesuksess og klarte oss med 5000.

Anonymkode: fe352...b7e

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller gjort bryllupet enklere og fått med flere. Budsjettet strekker jo til en god del om ting ikke skal være så fancy.

Anonymkode: 4f3d5...80b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville droppet "unødvendig "familie og gått for vennefest. Mest mulig litt fra hver. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere kan invitere nærmeste til middag og invitere resten til kaffe/fest. Men det innebærer at de inviterte bor i området, og ikke må bruke flere tusen for overnatting/reise for å være med noen få timer.

Min familie må reise hit med fly og bo på hotell

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville heller gjort bryllupet enklere og fått med flere. Budsjettet strekker jo til en god del om ting ikke skal være så fancy.

Anonymkode: 4f3d5...80b

Vi skal ha bryllupet på et hotell og skal betale 1575 per kuvert +alkohol, og nå har vi kommet opp i 60 gjester😬

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere inviterer de som står dere nære og som dere vil dele dagen med. Er det en som står utenfor så inviterer den den også, men dere inviterer ikke hele grupper bare fordi dere ønsker en eller to fra den.

Anonymkode: 9af62...900

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

130.000?! Da bør det jo absolutt være rom for å invitere alle? 

Vi kjørte kurvfest. Kjempesuksess og klarte oss med 5000.

Anonymkode: fe352...b7e

Skal været på hotell og betale drøyt 1500 pr snute + alkohol, i tillegg kommer brudekjole og smoking til meg

Ts

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at dere brude funnet et sted som er mye blilligere enn det 

spart lenger for og få til drømme bryllupet 

når jeg giftet meg så hadde så sparte vi i noen år for og få råd til drømme pryllupet 150 000 kr. det dekket mat og drikke for 30 gjester, lokale, kake, hår og sminke, fotograf, blomster, div pynt, nød kit, snacks, velkomstr drikke med snadwitcher, nattmat, hotell rom for broren min og tog reise på 8timer, dj, sanger. vi brukte heller ikke alt vi satt igjen med 50 000 til overs 

Anonymkode: 4ba54...7e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

jeg tenker at dere brude funnet et sted som er mye blilligere enn det 

spart lenger for og få til drømme bryllupet 

når jeg giftet meg så hadde så sparte vi i noen år for og få råd til drømme pryllupet 150 000 kr. det dekket mat og drikke for 30 gjester, lokale, kake, hår og sminke, fotograf, blomster, div pynt, nød kit, snacks, velkomstr drikke med snadwitcher, nattmat, hotell rom for broren min og tog reise på 8timer, dj, sanger. vi brukte heller ikke alt vi satt igjen med 50 000 til overs 

Betalte dere for reisen til nær familie?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Betalte dere for reisen til nær familie?

Ts

ja og hotell rom for broren min ellers hadde han ikke hatt råd til og komme

Skrevet

Dere må nesten velge hva som er viktigst for dere TS. At alle kommer eller å ha bryllupet på hotel. Dere kan nok gjøre det langt rimeligere om dere leier et lokale. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal ha bryllupet på et hotell og skal betale 1575 per kuvert +alkohol, og nå har vi kommet opp i 60 gjester😬

Ts

Bryllup på hotell er for fiffen, evt de som får det sponset.

Lei et samfunnshus/bygdehus som ser sånn noenlunde okei ut, engasjer en kokk, bak kaker og kjøp inn drikke selv. Så får dere ned cuvertprisen veldig.

Anonymkode: 89259...450

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lei et samfunnshus/bygdehus som ser sånn noenlunde okei ut, engasjer en kokk, bak kaker og kjøp inn drikke selv. Så får dere ned cuvertprisen veldig.

Vi skrev kontrakt med hotellet forrige måned😬

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser ikke tanter og søskenbarn som nær familie. Foreldre, søsken og besteforeldre er nær familie. Skal man be tanter/onkler bør man be alle. Vi valgte å droppe det, siden vi giftet oss i Spania. Jeg ba en kusine, men hun er min bestevenninne i tillegg. For meg var det viktigere å be noen venninner, fremfor søskenbarn jeg egentlig ikke kjenner. 

Anonymkode: af042...5ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev kontrakt med hotellet forrige måned😬

Ts

Okei, da får dere bare finne ut av det innenfor de rammene dere har, evt sjekke hva det vil koste å gå bort fra kontrakten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts

Godt innenfor budsjett deres det da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ts og fruen få bestemme selv hva slags bryllup de ønsker seg?

Anonymkode: 65c65...da4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Der er jeg uenig. Har ingen interesse av å ha tanter som jeg ikke har sett på mange år i mitt bryllup.

Inviter dem som dere har god kontakt med og som dere ønsker å ha i bryllupet. Dere trenger ikke å invitere alle onkler og søskenbarn, men velg ut noen.

Anonymkode: dc7b8...0f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...