AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #1 Skrevet mandag kl 20:02 Hei. lurer på om flere enn meg har dette problemet. Og ja, føler det er et problem. jeg kan være sprekksjuk, med det øyeblikket jeg kommer inn på legekontoret, og inn til legen. Så har jeg ikke litt vondt i kroppen lengre. Og føler meg bare dum der jeg sitter. Så kommer jeg hjem og er tilbake til å være sprekksjuk. varmå ramlet fra en murvegg i dag, skadet foten slik at jeg ikke klare å belaste den uten ufattelige smerter. Tar jeg på den er det veldig smertefullt også. Men da jeg kom til legen haltet jeg nesten ikke, og ingen av undersøkelsene han gjorde var vonde. Men da igjen da jeg kom hjem klare jeg ikke belaste foten uten ufattelige smerter igjen. Hva er dette fornoe?? Blir alltid mirakuløst «frisk» når jeg kommer inn til lege, men dårlig igjen når jeg kommer hjem😳 flere som opplever dette? Anonymkode: 60b68...22e 1
TildaTegneGlad Skrevet fredag kl 12:06 #2 Skrevet fredag kl 12:06 AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 22.02): Hei. lurer på om flere enn meg har dette problemet. Og ja, føler det er et problem. jeg kan være sprekksjuk, med det øyeblikket jeg kommer inn på legekontoret, og inn til legen. Så har jeg ikke litt vondt i kroppen lengre. Og føler meg bare dum der jeg sitter. Så kommer jeg hjem og er tilbake til å være sprekksjuk. varmå ramlet fra en murvegg i dag, skadet foten slik at jeg ikke klare å belaste den uten ufattelige smerter. Tar jeg på den er det veldig smertefullt også. Men da jeg kom til legen haltet jeg nesten ikke, og ingen av undersøkelsene han gjorde var vonde. Men da igjen da jeg kom hjem klare jeg ikke belaste foten uten ufattelige smerter igjen. Hva er dette fornoe?? Blir alltid mirakuløst «frisk» når jeg kommer inn til lege, men dårlig igjen når jeg kommer hjem😳 flere som opplever dette? Anonymkode: 60b68...22e Dette er faktisk ganske vanlig. Når du er hos legen kan du være både distrahert og litt nervøs, og da setter kroppen i gang en stressrespons (adrenalin) som kan dempe smertene midlertidig. Det er ikke placebo, heller at hjernen og nervene dine prioriterer signaler annerledes i øyeblikket. Smerter handler også om hvordan hjernen oppfatter signaler. Derfor kan fokus og teknikker som meditasjon faktisk påvirke hvor vondt noe kjennes. Så om du ønsker litt av den samme effekten hjemme, kan du få det til med litt trening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå