Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er gravid, tiligt i svangerskapet. Hvor tiligt bynte magen til dere å vises? 

Anonymkode: 0a08a...fe6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan se litt oppblåst ut tidlig, men livmoren kommer ikke over symfysen før rundt uke 12. Jeg har begynt å få litt mage rundt uke 20, men tydelig gravidmage har vært fra omtrent uke 27. Så jeg vil si det tar lenger tid enn man tror, men du vil nok merke det selv en stund før andre legger merke til det. 

Anonymkode: e5f23...b8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Man kan se litt oppblåst ut tidlig, men livmoren kommer ikke over symfysen før rundt uke 12. Jeg har begynt å få litt mage rundt uke 20, men tydelig gravidmage har vært fra omtrent uke 27. Så jeg vil si det tar lenger tid enn man tror, men du vil nok merke det selv en stund før andre legger merke til det. 

Ja er det jeg trodde, men ser rundt på tiktok osv der damer legger ut bilder der mage synlig vises i uke 9 osv, så blir jo litt forvirret😅 (anntat det e tull og at de er lengre på vei en det de sier)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja er det jeg trodde, men ser rundt på tiktok osv der damer legger ut bilder der mage synlig vises i uke 9 osv, så blir jo litt forvirret😅 (anntat det e tull og at de er lengre på vei en det de sier)

Tror nok du skal være litt kritisk til det ja. Alle kan se gravide ut om de gjør magen så stor som mulig, og poserer riktig med hendene over og under. Men det er vanlig å bli oppblåst, fordøyelsen går gjerne saktere. Og noen begynner å legge på seg tidlig, er mye som skjer hormonelt. 

• Liker 1
Skrevet

Har man vært gravid før så vil magen svelle opp raskere i starten. Magemusklene holder ikke like godt tilbake, og hormonene i starten (som progesteron) gjør at magen blir ganske oppblåst. For hver graviditet vil magen mest sannsynlig bli stor fort i starten, uten at den nødvendigvis er større på slutten. Det er ikke baby som tyter ut magen, men hormoner, slappe magemuskler, livmor, væske, morkake og luft. Noen bærer også langt ut 

Graviditet 1: synlig mage for andre i uke 20

Gravditet 2: synlig mage for andre i uke 12

Gravditet 3: synlig mage for andre i uke 7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enten har de litt ekstra fett på det partiet (som ikke er unaturlig for kvinner) eller så er de oppblåst. Livmoren har ikke kommet over skambenet engang så det er fysisk umulig å se gravidmagen (som i livmor). 

Anonymkode: 78d5d...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...