AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august jeg vurdere og prøve ivf og har snakket med ivf klinikk for en stund siden og da ville dem at jeg skulle gå ned 10kg siden eggene lå så høyt oppe og det gjør at det blir veldig vondt når dem skal sette spøryte, men jeg fikk inntrykk av at dem har lite erfaring med det med høy bmi selv om dem er veldig opptatt av og si at dem ikke legger så høy vekt på det. hvis jeg skal prøve ivf så vil jeg helst finne en klinikk som kan mer om det med høy bmi. og ja jeg driver og går ned i vekt men jeg kommer alderi til og komme ned på normal bmi Anonymkode: 3c74f...a8f
AnonymBruker Skrevet 26. august #2 Skrevet 26. august Hva er bmi nå? Er jo stor forskjell på f.eks. 28 og 45. Anonymkode: e0ce1...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva er bmi nå? Er jo stor forskjell på f.eks. 28 og 45. Anonymkode: e0ce1...e4e den er 41 målet mitt er og komme meg ned på 35 men det tar tid og bmi grensa på offentlig tror jeg var 30 jeg er snart 33år så har ikke tiden på min side heller Anonymkode: 3c74f...a8f
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Litt rar ting å si. Vondere å sette sprøytene? Hvorfor det? Må du stikke dem ekstra langt inn? Eller mener de selve egguttaket? For der er det virkelig ingen garanti for at smertene blir mindre av å være slankere. Eggstokkene kan sitte høyt uansett. Så skal de komme med argumenter for å gå ned i vekt, så bør det heller handle om hvorvidt vekten kan påvirke resultatene fra egguttakene, eller muligheten for å bli gravid. Sa de noe om det? Jeg har ikke så mye innsikt i overvekt og ivf, men vet at noen damer velger å fryse ned embryoer først, og så gå ned i vekt før graviditeten. Nå finnes jo ozempic. Så kanskje det kunne vært noe? Anonymkode: f81d2...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt rar ting å si. Vondere å sette sprøytene? Hvorfor det? Må du stikke dem ekstra langt inn? Eller mener de selve egguttaket? For der er det virkelig ingen garanti for at smertene blir mindre av å være slankere. Eggstokkene kan sitte høyt uansett. Så skal de komme med argumenter for å gå ned i vekt, så bør det heller handle om hvorvidt vekten kan påvirke resultatene fra egguttakene, eller muligheten for å bli gravid. Sa de noe om det? Jeg har ikke så mye innsikt i overvekt og ivf, men vet at noen damer velger å fryse ned embryoer først, og så gå ned i vekt før graviditeten. Nå finnes jo ozempic. Så kanskje det kunne vært noe? Anonymkode: f81d2...0b5 det var selve egg utaket dem mente at det kunne gjøre vondt tror jeg. dem sa at det ikke var noen garanti på at eggene kom lenger ned selv om jeg gikk ned 10kg men da mente dem at jeg måtte gå ned enda mer. jeg fikk intrykk at dem ikke viste så mye om det med høy bmi og sier at dem ikke har noen bmi grense der, så vli helst gå til en annen som kan mer om det med høy bmi dem sa ikke noe direkt om vekten kan påvirke egguttaket. jeg har også hatt kreft å fikk tilbud om og fryse ned egg selv om jeg hadde enda hyere vekt da, kreften hadde også spredd seg så legen ville helst ikke at jeg skulle gjøre det, så jeg begynte på noen sprøyter som beskytter eggene ozempic er kun for dem med diabetes og det har ikke jeg. wegovy kan jeg ikke gå på siden jeg prøver og bli gravid Anonymkode: 3c74f...a8f
AnonymBruker Skrevet 17. september #7 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 10.55): det var selve egg utaket dem mente at det kunne gjøre vondt tror jeg. dem sa at det ikke var noen garanti på at eggene kom lenger ned selv om jeg gikk ned 10kg men da mente dem at jeg måtte gå ned enda mer. jeg fikk intrykk at dem ikke viste så mye om det med høy bmi og sier at dem ikke har noen bmi grense der, så vli helst gå til en annen som kan mer om det med høy bmi dem sa ikke noe direkt om vekten kan påvirke egguttaket. jeg har også hatt kreft å fikk tilbud om og fryse ned egg selv om jeg hadde enda hyere vekt da, kreften hadde også spredd seg så legen ville helst ikke at jeg skulle gjøre det, så jeg begynte på noen sprøyter som beskytter eggene ozempic er kun for dem med diabetes og det har ikke jeg. wegovy kan jeg ikke gå på siden jeg prøver og bli gravid Anonymkode: 3c74f...a8f Kan du ikke gå på wegovy for å gå ned vekten du trenger å gå ned? Det anbefales bare at du er 3 måneder uten medisinen før du blir gravid. Så gå ned, slutt på wegovy, vent 3 mnd og gå igang med forsøk? Bedre det vel enn å bruke åresvis på «å prøve å gå ned» uten å lykkes? Jeg synes for øvrig det hørtes rart ut med vekt og smerter ved uttak. Jeg har hatt 3 uttak, med varierende vekt (pluss minus 5-7kg) innenfor kategorien normalvektig og 1 av de var grusomt smertefullt, de andre 2 helt ok. Så det tror jeg ikke har noen ting med smertene å gjøre altså. Heller tilfeldig. Anonymkode: 6e08d...aa4
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan du ikke gå på wegovy for å gå ned vekten du trenger å gå ned? Det anbefales bare at du er 3 måneder uten medisinen før du blir gravid. Så gå ned, slutt på wegovy, vent 3 mnd og gå igang med forsøk? Bedre det vel enn å bruke åresvis på «å prøve å gå ned» uten å lykkes? Jeg synes for øvrig det hørtes rart ut med vekt og smerter ved uttak. Jeg har hatt 3 uttak, med varierende vekt (pluss minus 5-7kg) innenfor kategorien normalvektig og 1 av de var grusomt smertefullt, de andre 2 helt ok. Så det tror jeg ikke har noen ting med smertene å gjøre altså. Heller tilfeldig. Anonymkode: 6e08d...aa4 hadde jeg vært 20 år kunne jeg vente noen mnd med å bli gravid igjen men det er jeg ikke så tiden er ikke på min side ikke er wegowey en mirakel kur heller for at jeg skulle fått ivf offentlig måtte jeg gått ned 20kg og det er ikke mulig på kun 3mnd, jeg har gått på den får å gikk bare en halv kilo ned i uka som også er den sunneste måten og gå ned på nå har jeg også mista 3 ganger så har fått henvisning til sykehuset, noe jeg syns jeg brude ha fått for lenge siden etter at jeg har hatt brystkreft cellgiften svekker ferteliteten Anonymkode: 3c74f...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå