-Tone- Skrevet 26. mars 2006 #1 Skrevet 26. mars 2006 Ja, det lurer jeg på...Man vil jo gjerne ha blomstene friskest mulig. Men det blir jo så mye å ordne på selve dagen, om man skal hente blomstene og pynte lokalet med disse på bryllupsdagen? Er det vanlig å hente blomstrene dagen før, slik at man får pyntet ferdig? Hva med brudebukett og knappehullsblomst? Skal brudgommens forlover alltid ha knappehullsblomst også? Hva med brudens forlover, skal hun ha noe blomster?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Jeg skal få levert blomstene hos frisøren den dagen. Og blomstene til brudgommen hos hans frisør.. Brudgommens forlover kan godt ha knapphullsblomst ja, så kan din forlover ha blomster i håret, så går det igjen hos alle..
Susan Sto Helit Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Skal du ha blomster til å pynte lokalet, er det nok best hvis disse hentes samme dag. Anbefaler å overlate til noen andre å hente dem. Du trenger jo ikke brudebuketten før du kommer i kirken. (Det eneste måtte være hvis du eller din forlover vil ha blomster i håret. Vi lar nok foreldre hente blomstene til lokalet. Sansynligvis henter de resten samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Det hørtes enda lurere ut, men hos oss må det leveres siden noe skal i hår osv... Tenkte å legge ut blomster sent kvelden før vi.... Det må da gå bra?
miaen Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Våres blomster kom fredags ettermiddag, de var pakket i esker, og var sprayet med vann.. Hadde lyse roser, så det var viktig at de såg friske ut, de blir jo så snart stygge.. det gikk helt greit, de var like fine.. Vi pyntet kvelden før, slik at alt var ordnet. Brudebuketten og corsagene låg i en eske sprayet med vann i ytterboden vår, gikk helt supert.
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Pynte kan du fint gjøre kvelden før. Vanligvis hentes buketten av brudens far eller brudgommen, eller det kjøres til et sted bruden er. Buketten pleier alltid å hentes samme dag i min mors butikk, den lages dagen før, men står på kjølerom over natten
-Tone- Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2006 Våres blomster kom fredags ettermiddag, de var pakket i esker, og var sprayet med vann.. Hadde lyse roser, så det var viktig at de såg friske ut, de blir jo så snart stygge.. det gikk helt greit, de var like fine.. Vi pyntet kvelden før, slik at alt var ordnet. Brudebuketten og corsagene låg i en eske sprayet med vann i ytterboden vår, gikk helt supert. ← Pakket i esker? Bestilte du de noen plass, eller?
-Tone- Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2006 Takk for svar alle sammen. Jeg kommer til å bruke callablomster hele veien, og jeg ser for meg at de tåler å stå på bordene i lokalet til dagen etter uten å bli stygge eller? Tenkte å bruke det både til bordpynt, brudebukett og knappehullsblomst. I kirken vet jeg ikke om vi kommer til å prioritere noe særlig med blomster, kanskje vi skal ha et par buketter helt fremme...
Piarina Skrevet 29. mars 2006 #9 Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde store problemer med min brudebukett. Den bestod av Cala og roser. Da den ble hentet hadde den stått på kjølerommet, og så visst helt fin ut. (Det var ikke jeg som hentet den.) Men etter en time i 30 graders august-sommervær hadde Cala'ene åpnet seg, og det viste seg at halvparten av blomstene var mugne inni... Så der stod jeg, ti minutter før vielsen, med en halvmuggen brudebukett i hånden... Hadde jeg tatt en titt på buketten 20 minutter før, hadde jeg ihvertfall rukket å sende forloveren min avgårde etter en nødløsning... Så om noen andre henter blomstene, husk å ta en titt på blomstene selv, før det er for sent... (Det ble forøvrig en stor klagesak, og etter mye styr endte det med at jeg fikk alle pengene tilbake. Men man har ikke mange valg når man oppdager dette på et tidspunkt hvor man egentlig allerede burde vært i kirken...)
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #10 Skrevet 29. mars 2006 Pakket i esker? Bestilte du de noen plass, eller? ← De kom vel i esker fra butikken regner jeg med. Vi leverer alltid i eske
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #11 Skrevet 29. mars 2006 Vi hentet alt samme dag, dvs min far gjorde. Hotellet satte bordpynten ut.
Tyren Skrevet 29. mars 2006 #12 Skrevet 29. mars 2006 Blomsterforretningen leverte brudebuktten i kirken og blomstene til lokalet. De som stod for serveringen, sørget for å sette ut blomstene på bordene.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #13 Skrevet 31. mars 2006 Vi skal ha roser i vasar, kan dei hentast dagen før? Når kan dei settast ut i vasane?
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #14 Skrevet 31. mars 2006 Vi skal ha roser i vasar, kan dei hentast dagen før? Når kan dei settast ut i vasane? ← Ta det kvelden før. Vi gjorde det til søvbryllupet (hadde det på samme eiendom blomsterbutikken til mamma er da). Sørg for å ha noen ekstra blomster på et kjølerom sånn i tilfelle noen må byttes ut
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #15 Skrevet 31. mars 2006 Ta det kvelden før. Vi gjorde det til søvbryllupet (hadde det på samme eiendom blomsterbutikken til mamma er da). Sørg for å ha noen ekstra blomster på et kjølerom sånn i tilfelle noen må byttes ut ← Servitørane våre kan sette dei ut samme dagen, så det er ikkje noko problem, men er sannsynligheten for at dei blir finast når dei blir satt ut dagen før eller samme dag? Takk for svar forresten!!
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #16 Skrevet 31. mars 2006 Hvis du har mulighet til å sette de ut samme dag er nok det aller best.
MarianneHR Skrevet 1. april 2006 #17 Skrevet 1. april 2006 Alle blomstene ble laget fredag ettermiddag. De sto i kjølerom i blomsterbutikken til lørdag formiddag. Pappa hentet de for oss og kjørte bordoppsatsene til selskapslokalet og jeg fikk brudebuketten da han kom og hentet meg hos frisøren. Knapphullsblomstene fikk mannen min og forloveren hans, rett før de reiste til kirken. De hentet de hjemme hos mamma og pappa. De som skulle servere satt blomstene ut på bordet ca 1/2 time før gjestene kom, så de holdt seg veldig fine. Litt logistikk skal til for å få det til, men det er vel sånn at jo lenger blomster holdes relativt kjølig, jo bedre er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå