AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:41 #1 Skrevet mandag kl 17:41 Jeg er på vei tilbake til jobb eter lang tids sykdom, og begyner å inse at jobben jeg har hat før ikke vill passe meg fremover. Jeg er red for å ende opp som ufør, men håper fremdeles å finne en jobb jeg kan fungere i. Om ikke 100% så hvertfal en deltids stiling. Jeg vurderer å prøve meg som gartner, må i såfal bli ufaglert i første runde og så kansje utdaning etter hvert. Lurer derfor på om det er noen gartnere her som kjener "bransjen"? Vill det bli vanskelig å finne stilinger som ufaglert? Er det vanlig med 100%, eller er det lett å finne deltid? Hvordan er lønsnivået? Har dere noen tips til hvordan man kan finne ledige stilinger? Eller arbeidsteder det er mulig å kontakte? Jeg er i grei fysisk form men ikke veldig stor og sterk, krever gartner jobber mye styrke og tunge løft? Er det mulig å finne faste jobber, eller er det mest sesong arbeid? Har dere noen andre tipss? Eller ting jeg bør tenke på? Alle råd tass i mot med stor taknemelighet! Anonymkode: 81ed8...226
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:13 #3 Skrevet tirsdag kl 05:13 Hvorfor vil du bli gartner? hva med yrket appellerer til deg? Anonymkode: d41b1...b07
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 7.13): Hvorfor vil du bli gartner? hva med yrket appellerer til deg? Anonymkode: d41b1...b07 Har du erfaring fra bransjen? Eller tipps til hvordan man får den type jobb? Jeg er flink til å jobbe fysisk (så lenge det ikke blir veldig tunge løft) og liker å jobbe ute. Forstår at det er forskjel på å stele i hagen og jobbe med det, men jeg likker planter og har altid vert intresert i faget. Så handler det jo litt om at jeg trenger en ny jobb også, så noe må jeg prøve. Da tenker jeg det er greit å starte med noe jeg har interese for og håper jeg kan klare. Anonymkode: 81ed8...226
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har du erfaring fra bransjen? Eller tipps til hvordan man får den type jobb? Jeg er flink til å jobbe fysisk (så lenge det ikke blir veldig tunge løft) og liker å jobbe ute. Forstår at det er forskjel på å stele i hagen og jobbe med det, men jeg likker planter og har altid vert intresert i faget. Så handler det jo litt om at jeg trenger en ny jobb også, så noe må jeg prøve. Da tenker jeg det er greit å starte med noe jeg har interese for og håper jeg kan klare. Anonymkode: 81ed8...226 Har jobbet mye med anbud og kontrakter med gartnerfirma. Som gartner så er det mest plenklipp med sitteklippere, beskjæring av hekker, trefelling, steinlegging, snømåkking og slikt. Altså mer tilnærmet "vaktmester", enn å jobbe med planter. Det er noe beplantning på våren. Vil du jobbe mer med planter, så bør du heller satse på butikkmedarbeider på hagesenter eller blomsterbutikker. Anonymkode: d41b1...b07
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 19.41): Jeg er på vei tilbake til jobb eter lang tids sykdom, og begyner å inse at jobben jeg har hat før ikke vill passe meg fremover. Jeg er red for å ende opp som ufør, men håper fremdeles å finne en jobb jeg kan fungere i. Om ikke 100% så hvertfal en deltids stiling. Jeg vurderer å prøve meg som gartner, må i såfal bli ufaglert i første runde og så kansje utdaning etter hvert. Lurer derfor på om det er noen gartnere her som kjener "bransjen"? Vill det bli vanskelig å finne stilinger som ufaglert? Er det vanlig med 100%, eller er det lett å finne deltid? Hvordan er lønsnivået? Har dere noen tips til hvordan man kan finne ledige stilinger? Eller arbeidsteder det er mulig å kontakte? Jeg er i grei fysisk form men ikke veldig stor og sterk, krever gartner jobber mye styrke og tunge løft? Er det mulig å finne faste jobber, eller er det mest sesong arbeid? Har dere noen andre tipss? Eller ting jeg bør tenke på? Alle råd tass i mot med stor taknemelighet! Anonymkode: 81ed8...226 sjekk nav og finn.no, hvor mange stillinger finner du som gartner? Anonymkode: f4340...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå