Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på disputas tidligere, men da har det vært venner der jeg har vært på prøveforelesning og selve disputasen på dagen, og så middag på kvelden. Da har jeg hatt med gave på middagen. Jeg har nylig startet i jobb ved universitetet der en av mine kolleger skal disputere om kort tid, og hele seksjonen er invitert på prøveforelesning, disputas og mottakelse rett etterpå. Jeg er ikke invitert i middag på kvelden og vet heller ikke om det skal være, men antar jo det. I dag nevnte en kollega at hun hadde det så travelt fordi hun skulle kjøpe gave til «Gry» sin disputas, og plutselig begynte jeg å tenke på om det er sånn at alle kommer med gave på mottakelsen? Denne kollegaen er god venninne med kandidaten, så dersom det er middag skal hun nok dit. Jeg vil ikke drite meg ut her, så jeg lurer på om noen mer erfarne kan gi meg innspill på dette med gave. 

Anonymkode: 00b41...43e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å spleise på en gave her hvor jeg jobber. Kanskje 200-250 hver, kommer an på hvor mange det er som spleiser og hvor godt man kjenner hverandre. Er det mer perifert bekjentskap er det en del som samler inn 50kr/pers og at det da er flere som spleiser. 

Anonymkode: c0c50...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Har du et godt forhold til kollegaen din, eller kjenner du henne ikke så godt? Tenker i utgangspunktet ikke at det er nødvendig, ville trodd at flere fra avdelingen spleiset på noe sammen i så fall. Er i hvertfall vanlig der jeg jobber. Du kan alltids kjøpe en flaske med noe bobler og ha i sekken din, bare sånn i tilfelle? 

Anonymkode: e812e...c37

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg jobber får de gave fra instituttet. De som har vært ekstra nære den som disputerer gir kanskje blomster eller en flaske vin. Ikke vanlig at alle kolleger kjøper noe.

Anonymkode: 127c8...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...