Forrvirra Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august prøver på nytt siden jeg tydeligvis ikke brukte rett tittel🤯 Er veldig i tvil her jeg sitter. Har en samboer som jeg har vært sammen med i mange år. Vi har ikke felles barn men barn på hver vår kant. Vi har hatt litt problemer det siste 2 årene. Jeg har hatt noe psykisk som har gjort at jeg har vært veldig sint og usikker. Har tatt tak i det og gått til psykolog for å ordne meg selv. Dette har fungert godt. Men samboer har dessverre fått litt avslåtte følelser for meg sier hun nå. Jeg har jobbet mye med meg selv og akseptert at hun må få litt tid og rom til å finne ut av seg selv. Vi har også reist på mange turer og hatt litt kjærestetid for å finne tilbake til oss selv. Men den siste tiden har hun trukket seg lengre og lengre bort. Ingen intimitet og reiser på festivaler og jenteturer så snart anledningen byr seg. Jeg blir sittende hjemme og prøver å fokusere på meg selv med trening og venner. Men det toppet seg nå i helgen da hun sier at hun skal på båttur med en venninne. Blir borte frå lørdag til søndag kveld og når hun kommer hjem nekter hun å si hvem hun har vært på tur med. Det føles rett og slett ut som om hun vil gå inn for å plage meg. Syns det er ganske respektløst å nekte å si dette. Det er faktisk usikkerheten som plager meg mer enn at hun evt har vært med noen andre. Hun sier hun egentlig vil bo for seg selv men hun vil ikke selge huset i tilfelle hun finner ut at dette var en feil. Det er ganske uholdbart å ha det slik for meg og jeg kjemper en kamp med meg selv for å ikke falle tilbake i det gamle sporet.
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Skrevet 25. august Hun er ferdig med deg Anonymkode: 5e7c8...612 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Du har jobbet hardt med deg selv. Det kan hende det var for sent, men det kan også hende at det ville skjedd uansett. Det har åpenbart vært viktig at du likevel gjorde dette, for DEG, og de som senere skal være i relasjon med deg. Hun skylder deg ikke takknemlighet, for dette måtte du uansett gjøre. Men sånn som hun behandler deg nå, er utrolig dårlig gjort av henne, og du fortjener ikke det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt henne gå og sluttet å prøve å kjempe for forholdet. Så får hun heller finne ut av greiene sine. Imens får du leve ditt liv, og IKKE falle tilbake i gamle spor, men heller velge å resignere fordi hun rett og slett nå skaper denne usikkerheten i deg. Anonymkode: 315c9...c82 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august Samboer tar ingen avgjørelse? Hva venter du på da? Å få en komet i hodet? Ta avgjørelsen selv, da vel. Eller begynn å tippe i lotto. Sikkert mer vinnersjanser der. Anonymkode: 8f5ce...45f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august Det hun gjør er ondt. Gjør det samme. Trekk deg vekk. Anonymkode: d476e...e9d
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august Enig med de andre. Ta selv initiativet til å avslutte dette forholdet, for hun har vist at hun er ferdig med forholdet. Hold fast på det du lærte og endret i positiv retning i terapien, og fortsett videre i samme, gode retning. Nå behandler hun deg utrolig dårlig. At hun bare stikker av enn helg og nekter å si hvem hun har vært sammen med, det viser at hun er veldig ferdig med deg, og at hun har gått videre. Ikke hiss deg opp, ikke hev stemmen, ikke bli sint! Bare si at du forstår dere har vokst fra hverandre, og at du forholder deg til det hun selv sier, og er enig i at dere ikke lenger passer sammen, og at du nå derfor gjør det slutt, og at dere må snakke sammen om hvordan gjøre det mtp. salg av huset. ❤️ Anonymkode: 266a9...05e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig med de andre. Ta selv initiativet til å avslutte dette forholdet, for hun har vist at hun er ferdig med forholdet. Hold fast på det du lærte og endret i positiv retning i terapien, og fortsett videre i samme, gode retning. Nå behandler hun deg utrolig dårlig. At hun bare stikker av enn helg og nekter å si hvem hun har vært sammen med, det viser at hun er veldig ferdig med deg, og at hun har gått videre. Ikke hiss deg opp, ikke hev stemmen, ikke bli sint! Bare si at du forstår dere har vokst fra hverandre, og at du forholder deg til det hun selv sier, og er enig i at dere ikke lenger passer sammen, og at du nå derfor gjør det slutt, og at dere må snakke sammen om hvordan gjøre det mtp. salg av huset. ❤️ Anonymkode: 266a9...05e Dette. Bruk sinnet ditt til noe positivt: å ta tak selv - finn deg ny plass og bo, og flytt ut. Ikke sitt å vent på at hun skal "bestemme", og samtidig behandle deg dårlig. Du bestemmer i ditt liv. Ta grep før du sprekker og ramler tilbake i gamle mønster. Anonymkode: 16ca4...9c0
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Du tar avgjørelsen for deg selv. Hun er ferdig med deg. Selg, kjøp ny leilighet og start på nytt. Anonymkode: f25ca...856
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august Hun har mistet følelsene for deg. Kanskje ikke så rart om du har vært sint i årevis i tillegg til at du antakelig skal kontrollere alt pga usikkerheten din? Ingen jenter bør leve i slike forhold, så det er ikke rart at følelsene har dabbet av og at han hun nå gjør «opprør» ved å ikke dele alt av informasjon. Dere er to i forholdet, og begge to kan gjøre det slutt. Ikke skyld på at samboeren ikke gjør det når du kan gjøre det selv. Og det hjelper ikke med sinne når du blir usikker om det er nettopp dette sinnet ditt hun er lei av. Det blir bare verre. Anonymkode: 1054a...f54
Forrvirra Skrevet 27. august Forfatter #10 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 9.12): Hun har mistet følelsene for deg. Kanskje ikke så rart om du har vært sint i årevis i tillegg til at du antakelig skal kontrollere alt pga usikkerheten din? Ingen jenter bør leve i slike forhold, så det er ikke rart at følelsene har dabbet av og at han hun nå gjør «opprør» ved å ikke dele alt av informasjon. Dere er to i forholdet, og begge to kan gjøre det slutt. Ikke skyld på at samboeren ikke gjør det når du kan gjøre det selv. Og det hjelper ikke med sinne når du blir usikker om det er nettopp dette sinnet ditt hun er lei av. Det blir bare verre. Anonymkode: 1054a...f54 Ja det kan være forståelig. Men jeg syns ikke det er kontrollerende å ville ha beskjed om hva som er planen dersom en skal noe på engenhånd. Jeg har aldri sagt at det ikke er greit å gjøre ting hver for seg. Ja begge kan gjøre det slutt men når den ene parten ikke ønsker å selge bolig, ikke ønsker å flytte ut eller i det hele tatt diskutere hvordan det skal løses så blir det litt verre. Når en i tillegg finner på at vi skal øke lånet for å bygge en garasje så blir det litt mixed signals for å si det mildt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå