Gå til innhold

Hvilke master? Jeg jobber med digitalisering, men vil over i FHI, helsedirektoratet eller lignende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber jeg operativt, men jeg vil jobbe mer strategisk med digitalisering i helsevesenet. Jeg vurderer master i offentlig forvaltning, bærekraft, internasjonale studier eller utviklingsstudier

Anonymkode: ef74f...adb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Imternasjonale studier og utviklingsstudier er vel mest relevant hvis du vil jobbe i utlandet, evt med internasjonalt samarbeid?

Anonymkode: 7091d...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil jobbe stategisk med digitalisering, bør du tenke på en master som har med digitalisering å gjøre. For eksempel: 

UiO har en egen master i digitalisering i helsesektoren. 

USN har master i digitaliseringsledelse. 

Anonymkode: 34b75...f1b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du vil jobbe stategisk med digitalisering, bør du tenke på en master som har med digitalisering å gjøre. For eksempel: 

UiO har en egen master i digitalisering i helsesektoren. 

USN har master i digitaliseringsledelse. 

Anonymkode: 34b75...f1b

Glemte å skrive at jeg allerede har en lignende master. Men den er ikke nok til at jeg får en mer strategisk jobb så derfor snuser jeg på andre som kanskje er rettet litt mer mot samfunnsvitenskapen 

AnonymBruker
Skrevet

De som jobber i Helsedirektoratet eller FHI med digitalisering har gjerne ett ben i det helsefaglige og ett ben i informasjonsteknologi. Direktoratet for e-helse ble i fjor sammenslått med Helsedirektoratet for å styrke båndet mellom helsefag og IT. FHI ble i samme omorganisering en mer rendyrket kunnskapsetat og fikk samtidig mer arbeid knyttet til helseregistre. 

Bør du ikke tenke mer i retning av en master i ledelse?

Anonymkode: 5d772...30b

AnonymBruker
Skrevet

Er du helsepersonell? Jeg kjenner flere som jobber med digitalisering i helse, samtlige er helsepersonell og har videreutdanning eller master i helseinformatikk, digitalisering og e-helse, eller digitalisering i helsesektoren. Uten å være helsepersoneller det vanskelig å forstå behovet og hvordan ting faktisk fungerer i praksis, dessverre mye som feiler pga det. Ingenting av det du nevner gjør det kompetent til å jobbe strategisk med digitalisering i helse. 

Anonymkode: 5d04e...9af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er du helsepersonell? Jeg kjenner flere som jobber med digitalisering i helse, samtlige er helsepersonell og har videreutdanning eller master i helseinformatikk, digitalisering og e-helse, eller digitalisering i helsesektoren. Uten å være helsepersoneller det vanskelig å forstå behovet og hvordan ting faktisk fungerer i praksis, dessverre mye som feiler pga det. Ingenting av det du nevner gjør det kompetent til å jobbe strategisk med digitalisering i helse. 

Anonymkode: 5d04e...9af

Jeg har jobbet som helsepersonell i ti år, relevant master og jobbet med digitalisering i tre år. Jeg har gode referanser og karakterer på A-nivå. Jeg har fått hjelp av samboeren min som jobber i HR til å skrive søknadstekster 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...