Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Strikket du sellv, kjøpte, hadde noen som strikket til dere ? Leiter etter et hentesett med bukse og jakke, og vil gjerne ha inspirasjon.

Anonymkode: 45814...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, hadde vanlige klær på babyen. 

Anonymkode: 6774c...ff2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt vanlige klær på babyen da vi dro hjem. 

Har aldri skjønt greia med noen spesielle klær bare for å kjøre hjem fra sykehuset.

Anonymkode: 709d8...08f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 hadde jeg strikket til (Myrtel sett). Nr 2 hadde jeg planer om å strikke til men tiden strakk ikke til. Vi fikk en kjempefin heldress med tilhørende sokker og lue av moren min, så det ble hentesettet på han 😛 

til dere som ikke skjønner vitsen, neivell, men hvorfor plager det dere sånn at vi andre syns det er stas å ha klær som vi har pekt ut for hjemreise? 

Anonymkode: ba4dc...004

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vanlige klær, brukte en pysj med føtter i bilen hjem 

Anonymkode: b7941...f92

AnonymBruker
Skrevet

Hentesett? Eget sett med klær for å frakte babyen hjem fra sykehuset? Seriøst? 

Her funka det med helt vanlige klær som babyen kunne bruke senere også. 

Anonymkode: 2636c...b02

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor strikket til babyen her🥰

Anonymkode: 16e71...423

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte på tise alle gangene. Så mye fint der som andre strikker og som noen ganger har vært brukt før

Anonymkode: c6aa0...d13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde strikket et sett (cashmere babysett), men endte opp med å bruke vanlige bomullsklær. Baby født i juli, så sparte hentesettet til det ble litt kaldere.

Anonymkode: 32172...85c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nr 1 hadde jeg strikket til (Myrtel sett). Nr 2 hadde jeg planer om å strikke til men tiden strakk ikke til. Vi fikk en kjempefin heldress med tilhørende sokker og lue av moren min, så det ble hentesettet på han 😛 

til dere som ikke skjønner vitsen, neivell, men hvorfor plager det dere sånn at vi andre syns det er stas å ha klær som vi har pekt ut for hjemreise? 

er det noen som sier det plager dem? 

Personlig brukte vi hentesett, men disse ble også brukt som vanlige klær i etterkant. Jeg tror det mange reagerer på er å bruke tid og penger på noe som bare skal brukes en gang i bil på vei hjem. 

Anonymkode: 9a980...13e

AnonymBruker
Skrevet

Hater strikk så vi kjøpte sett i bomull.

Anonymkode: 29423...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt poenget med et hentesett. Jeg har tre barn, alle kom hjem med helt vanlige klær. Jeg husker kun hva baby nr 1 hadde på seg fordi jeg knotet litt med buksen. De to andre har jeg ikke snøring på hva de var antrukket i. 

hva er så spesielt eller viktig med et hentesett? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer.

Anonymkode: d383f...3ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det husker jeg ikke, ikke med noen av de tre barna, for det er jo totalt uten betydning.

Anonymkode: 82843...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri skjønt poenget med et hentesett. Jeg har tre barn, alle kom hjem med helt vanlige klær. Jeg husker kun hva baby nr 1 hadde på seg fordi jeg knotet litt med buksen. De to andre har jeg ikke snøring på hva de var antrukket i. 

hva er så spesielt eller viktig med et hentesett? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer.

Alle har jo med klær som ungen skal dra hjem i, så du har jo med henteklær du også.

Anonymkode: 29423...3d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det mange reagerer på er å bruke tid og penger på noe som bare skal brukes en gang i bil på vei hjem. 

Brukes bare en gang? Hvem sier det? 🤔

Hentesett er de klærne baby har på seg hjem fra sykehuset, og kan selvsagt brukes om igjen.  Enten det er strikkeklær eller andre klær. 🤷‍♀️

Anonymkode: b4b4d...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Personlig brukte vi hentesett, men disse ble også brukt som vanlige klær i etterkant. Jeg tror det mange reagerer på er å bruke tid og penger på noe som bare skal brukes en gang i bil på vei hjem. 

Vi brukte det masse, både inne og ute. Vinterbaby. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For min del er det koselig å ha litt spesielle «første klær». Men jeg har strikking som hobby og har strikket masse til egne og venninners barn. En del hentesett har det blitt. Det er kjempekoselig å få bilder av plagg i bruk. Strikker fremdeles masse plagg som brukes om vinteren i barnehagen og hjemme. Når de er vokst ut av de gir vi de videre hvis de er i ok stand. 

Anonymkode: 21dc1...e96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Strikket du sellv, kjøpte, hadde noen som strikket til dere ? Leiter etter et hentesett med bukse og jakke, og vil gjerne ha inspirasjon.

Anonymkode: 45814...74e

Hadde strikket hentesett som vi fikk i gave. Noe som var helt supert, fordi jeg ikke orket å strikket selv på slutten. 

For dem som ikke forstår hentesett - altså man bruker det jo mer enn den ene dagen da. Men det er gjerne noe litt penere, eller som andre søsken har brukt etc som man bruker til hjemreise. Det er ikke klær man kun bruker i bilen hjem. 

Anonymkode: 9cef9...fdb

AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.jpeg.268e48ad8bd1e6a181f000c4a66b6f06.jpeg

Var alt for stort 🤣 Min kunne brukt strl 40 da vi reiste hjem, men det gikk fint med strl 44 så det ble bomullsklær fra Lindex gitt. 

Anonymkode: 1d4be...7b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har brukt hentesettene mye. Det er ingen regel som sier at man kun kan bruke det hjem fra sykehuset akkurat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...