AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Jeg skal snart på ferie. Jeg har problemer med å gå litt lengre strekninger. Tenker at jeg skal klare å gå gjennom sikkerhetskontrollen og til gaten når jeg reiser. Hjem igjen vet jeg at det er mye lenger å gå før du når der du henter bagasjen. Jeg er usikker om jeg klarer å gå så langt etter en 5 timers flytur. Må også ha nok kapasitet til å hente bagasjen, komme meg på shuttlebussen for så å kjøre hjem. Noen her som har brukt assistanse? Det sitter så langt inne hos meg. Ikke vant til å be om tilrettelegging. Ikke hatt behov før. Har bare vært syk drøye et halvt år. Jeg kan jobbe både gå og stå! Anonymkode: 98339...ce3 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Skrevet 25. august Du skal på en 5 timers flytur etter å ha "klart det". Og så reise videre. Bestill assistanse - begge veier. Det eneste det skader er stoltheten. Alt annet er en oppside når man først er på reise, og litt dårlig til beins. Anonymkode: a8fce...e42 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Etter påkjørsel måtte jeg med krykker gjennom en flytur, det var veldig ålreit å bli trillet lengre strekninger, og få hjelp til koffert, som det viser seg er vanskelig å bære/dra når en har krykker. Kjenn aboslutt INGEN skam for å bestille assistanse. Anonymkode: ade5f...91a 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal på en 5 timers flytur etter å ha "klart det". Og så reise videre. Bestill assistanse - begge veier. Det eneste det skader er stoltheten. Alt annet er en oppside når man først er på reise, og litt dårlig til beins. Anonymkode: a8fce...e42 Takk for svar. Det sitter bare så veldig langt inne. Har i alle år klart meg selv. Det føles litt feil når jeg vet jeg kan både gå og stå. Ja, jeg vet. Det sitter i hodet. En første gang for alt. Anonymkode: 98339...ce3 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skal snart på ferie. Jeg har problemer med å gå litt lengre strekninger. Tenker at jeg skal klare å gå gjennom sikkerhetskontrollen og til gaten når jeg reiser. Hjem igjen vet jeg at det er mye lenger å gå før du når der du henter bagasjen. Jeg er usikker om jeg klarer å gå så langt etter en 5 timers flytur. Må også ha nok kapasitet til å hente bagasjen, komme meg på shuttlebussen for så å kjøre hjem. Noen her som har brukt assistanse? Det sitter så langt inne hos meg. Ikke vant til å be om tilrettelegging. Ikke hatt behov før. Har bare vært syk drøye et halvt år. Jeg kan jobbe både gå og stå! Anonymkode: 98339...ce3 Bestill assistanse. Vær grei med deg selv Anonymkode: 8b96f...a28 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Det sitter bare så veldig langt inne. Har i alle år klart meg selv. Det føles litt feil når jeg vet jeg kan både gå og stå. Ja, jeg vet. Det sitter i hodet. En første gang for alt. Anonymkode: 98339...ce3 De fleste som bestiller assistanse kan gå og stå, men poenget er hvor langt og hvor lenge? Bestill du Anonymkode: 8b96f...a28 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #7 Skrevet 25. august Et annet poeng er at det er en øvelse i empati ovenfor de som må gjennom dette hver gang de reiser. Det kan være lettere for deg å si i fra om opplevelsen er god eller dårlig, ettersom du i teorien ikke er avhengig av den. Ta det som en erfaring / opplevelse. Anonymkode: ade5f...91a 2 1
Stor pike Skrevet 25. august #8 Skrevet 25. august Bestill assistanse. Faren min gjorde det flere ganger. Funker fint. God tur! 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august Jeg skadet foten skikkelig på utenlandstur til USA i sommer, og det var et lite helvete å komme seg gjennom flyplassene. Men jeg ville ikke be om assistanse, selv om jeg så at det krydde av flyplasspersonale som trillet rundt på folk i rullestoler merket flyplassens navn. Angrer på at jeg ikke ba om hjelp i tide, for det var utrolig smertefull reise helt hjem til Norge. Først da kreket jeg meg på legevakten og fikk skinne å sette på foten og krykker. Be om assistanse! Det tror jeg man kan gjøre i flyselskapets app på mobilen, hvis jeg ikke husker feil. Anonymkode: fc9cb...85b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for svar. Det sitter bare så veldig langt inne. Har i alle år klart meg selv. Det føles litt feil når jeg vet jeg kan både gå og stå. Ja, jeg vet. Det sitter i hodet. En første gang for alt. Anonymkode: 98339...ce3 Vet det... har opplevd samme med eldre slekt. Vil ikke utlevere, da det ikke er meg det er snakk om. Men ikke "ofre deg selv" for stoltheten din. Jeg regner med du skal noe viktig/koselig/givende/... og da MÅ du være i best mulig form. Om du presser risikerer du å ødelegge, og ha det unødvendig vondt. Ingen rundt deg kommer til å tenke noe. Dette er så vanlig. Selv barn blir hjulpet på den måten, av mange ulike grunner. Anonymkode: a8fce...e42
AnonymBruker Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august Takk alle sammen for tilbakemelding! Jeg har bestemt meg for å bestille assistanse når jeg lander på Gardermoen igjen. Reiser alene så ingen å spørre om hjelp. Ja, det er en høy terskel for meg. Samtidig så er det kun meg som tar vare på meg. Anonymkode: 98339...ce3 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august Jeg har brukt assistanse. På Gardermoen stod en klar med rullestol. Jeg ble trillet fra til flybussen og hjulpet ombord. En gang det var litt tid å vente på bussen, ble jeg spurt om jeg klarte meg selv, slik at han kunne gå fra meg. Jeg har ikke brukt assistanse ved avreise. Da klarer jeg meg selv, men bruker lang tid. Jeg slipper da å møte opp tidligere, og følge Avinors tidsskjema. Trenger man hjelp, er det greit å be om det. Anonymkode: 98e20...8ec
AnonymBruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august Vi har brukt assistanse på svigermor når vi har vært på tur. Hun kan absolutt gå selv, det tar bare veldig lang tid-det er det jo ikke alltid en har på en flyplass. Særlig greit er det under mellomlandinger. På fx Kastrup eller enda større flyplasser kan det jo være litt avstander Anonymkode: 2d621...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Har brukt masse assistanse. Er litt kjipt på den lokale flyplassen, men på Gardermoen og i utlandet går det greit. Ikke så flaut når man ikke treffer så mange kjente. Jeg greier å gå fra gaten og inn i flyet, men når det er så lange avstander må jeg bli kjørt i rullestol. Bra du bestiller assistanse. Det er en knallbra ordning. Anonymkode: a5447...327
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takk alle sammen for tilbakemelding! Jeg har bestemt meg for å bestille assistanse når jeg lander på Gardermoen igjen. Reiser alene så ingen å spørre om hjelp. Ja, det er en høy terskel for meg. Samtidig så er det kun meg som tar vare på meg. Anonymkode: 98339...ce3 Stolt av deg! Du gjør noe riktig og viktig, det er både rett og nødvendig å be om hjelp når en trenger det, det er ingen skam i å trenge litt assistanse. God tur, håper det blir best mulig for deg. Anonymkode: 8b96f...a28 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 22.13): Takk alle sammen for tilbakemelding! Jeg har bestemt meg for å bestille assistanse når jeg lander på Gardermoen igjen. Reiser alene så ingen å spørre om hjelp. Ja, det er en høy terskel for meg. Samtidig så er det kun meg som tar vare på meg. Anonymkode: 98339...ce3 Husk å bestill assistanse før du reiser, ikke når du lander. Da kan det være for sent til at de får koordinert hjelpen. Anonymkode: b4c95...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 22.13): Takk alle sammen for tilbakemelding! Jeg har bestemt meg for å bestille assistanse når jeg lander på Gardermoen igjen. Reiser alene så ingen å spørre om hjelp. Ja, det er en høy terskel for meg. Samtidig så er det kun meg som tar vare på meg. Anonymkode: 98339...ce3 Bestill for begge reisene, du. Og bestill for flyplassen dit du skal også, begge veier. Ikke bruk opp kreftene dine på å surre rundt på flyplasser. Anonymkode: 0f44d...994 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Bestill assistanse begge veier. Tenk om brannalarmen går og du må gå langt, da er det godt å ha en rullestol. Anonymkode: bb900...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå