Gå til innhold

Kan man ta med små søsken på fotografering på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Niesen min går i 4 trinn og skal ha skolefotografering imorgen. Svigerrinna mi mener at lillesøster skal også bli fotografert fordi det er lov med søsken fotografering. Men jeg stusset litt over det. Lillesøstera er 4 år gammel og går ikke  på skolen enda. Kan småsøsken bli fotografert? Gjelder skole i lillestrøm kommune

Anonymkode: e373e...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: a1ecc...4fb

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for skolebarn. 

Anonymkode: 5bf60...457

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her var det hvertfall samarbeid, slik at storesøsken som gikk på skolen, mer enn gjerne kunne komme og ta søskenfotografering med småsøsknene i barnehagen ved siden av. (Dette er i Lillestrøm kommune btw, men det er jo ikke kommunen som gjennomfører fotograferingen). 

Så det er nok avhengig av firma og avtalen de har. 

Hvorfor legger du deg egentlig borti dette?

Anonymkode: bd728...e36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 730fe...477

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må du jo høre med skolen om. Her gjøres det ofte, men det er Steinerbarnehage og Steinerskole. 

Anonymkode: 6b678...764

Gjest jegerrinne
Skrevet

I den kommunale skolen ikke mulig. 

På private som var Montessori så gjorde de det. 

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Folk, ass. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Lørenskog og her er det lagt opp til det (på vår skole, i alle fall). Vi får beskjed i forkant når søskenfotograferingen skjer, og må selv hente lillesøster, ta henne med bort til skolen (de ligger heldigvis vegg i vegg), og levere henne tilbake i barnehagen etterpå.

Men dette regner jeg med at svigerinnen din har fått beskjed om. Dersom hun ikke har fått konkret beskjed om søskenfotografering, er det omtrent garantert ikke lagt opp til det.

Anonymkode: ed54e...b6b

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i en annen kommune, men skolen til min sønn ga tillatelse til at søsken (som regel småsøsken) kunne komme med mor eller far og få sitte med på skolebildefotograferingen/portrettfotoet av sitt søsken. Det var ikke så mange som benyttet seg av det, men det var altså tillatt.

Det er vel skolen og fotografbyrået som bestemmer om dette skal være tillatt, ikke noe kommunen har noe med.

Anonymkode: b5a65...65c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan krysse av for om vi også ønsker søskenfotografering 

Anonymkode: 34d3d...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Lillestrøm kommune og har aldri hørt om dette tilbudet MEN jeg vet om skoler som har kommunale barnehager vegg i vegg så kanskje i de tilfellene🤔

Anonymkode: d93d1...d81

AnonymBruker
Skrevet

Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering.

Er de helt noldus?

Anonymkode: ef441...c43

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering.

Er de helt noldus?

For et svar! Går det ut over deg på noe som helst måte at andre får tatt søskenfotografering? 

Her har det hvertfall vært et tilbud, jeg vet flere har benyttet seg av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her var det hvertfall samarbeid, slik at storesøsken som gikk på skolen, mer enn gjerne kunne komme og ta søskenfotografering med småsøsknene i barnehagen ved siden av. (Dette er i Lillestrøm kommune btw, men det er jo ikke kommunen som gjennomfører fotograferingen). 

Så det er nok avhengig av firma og avtalen de har. 

Hvorfor legger du deg egentlig borti dette?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i Lillestrøm kommune og har aldri hørt om dette tilbudet MEN jeg vet om skoler som har kommunale barnehager vegg i vegg så kanskje i de tilfellene🤔

Anonymkode: d93d1...d81

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bodde i en annen kommune, men skolen til min sønn ga tillatelse til at søsken (som regel småsøsken) kunne komme med mor eller far og få sitte med på skolebildefotograferingen/portrettfotoet av sitt søsken. Det var ikke så mange som benyttet seg av det, men det var altså tillatt.

Det er vel skolen og fotografbyrået som bestemmer om dette skal være tillatt, ikke noe kommunen har noe med.

Anonymkode: b5a65...65c

jegerrinne skrev (2 timer siden):

I den kommunale skolen ikke mulig. 

På private som var Montessori så gjorde de det. 

Kålrota skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Folk, ass. 

IMG-20250825-WA0004.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Niesen min går i 4 trinn og skal ha skolefotografering imorgen. Svigerrinna mi mener at lillesøster skal også bli fotografert fordi det er lov med søsken fotografering. Men jeg stusset litt over det. Lillesøstera er 4 år gammel og går ikke  på skolen enda. Kan småsøsken bli fotografert? Gjelder skole i lillestrøm kommune

Nei, søsken er kun om de går på samme skole 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er de helt noldus?

Der mine gikk i privat skole, var  barnehagen i under etasjen. Og der fikk alle som hadde søsken i barnehagen og skole spørsmål om en ønsket søsken bilde. Alle bilder ble tatt ute fordi fotograf likte best å ta bilder som ble naturlige. Og ikke slik ofte skole foto er der en blir plassert foran tavla eller en grå vegg. Så vi fikk søsken bilder frem til eldste sluttet i 7 klasse og startet på kommunal skole, 

Anonymkode: 7555d...d28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er de helt noldus?

Vi kan konkludere med ja.

Anonymkode: 6b609...0aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er de helt noldus?

Hyggelig svar.

På min sønns skole er det en mulighet man kan benytte seg av. Foreldrene må selv komme med barna. Tipper fotografen får solgt flere bilder på denne måten. Hvorfor skulle foreldrene ta seg bryet med å komme med søsken om de ikke ville kjøpe bildene?

Anonymkode: 0cd22...809

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250826-090717.Regneark.png

Anonymkode: 0cd22...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...