AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Niesen min går i 4 trinn og skal ha skolefotografering imorgen. Svigerrinna mi mener at lillesøster skal også bli fotografert fordi det er lov med søsken fotografering. Men jeg stusset litt over det. Lillesøstera er 4 år gammel og går ikke på skolen enda. Kan småsøsken bli fotografert? Gjelder skole i lillestrøm kommune Anonymkode: e373e...874
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Nei, det er for skolebarn. Anonymkode: 5bf60...457 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august Her var det hvertfall samarbeid, slik at storesøsken som gikk på skolen, mer enn gjerne kunne komme og ta søskenfotografering med småsøsknene i barnehagen ved siden av. (Dette er i Lillestrøm kommune btw, men det er jo ikke kommunen som gjennomfører fotograferingen). Så det er nok avhengig av firma og avtalen de har. Hvorfor legger du deg egentlig borti dette? Anonymkode: bd728...e36 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august Det må du jo høre med skolen om. Her gjøres det ofte, men det er Steinerbarnehage og Steinerskole. Anonymkode: 6b678...764
Gjest jegerrinne Skrevet 25. august #7 Skrevet 25. august I den kommunale skolen ikke mulig. På private som var Montessori så gjorde de det.
AnonymBruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august Vi bor i Lørenskog og her er det lagt opp til det (på vår skole, i alle fall). Vi får beskjed i forkant når søskenfotograferingen skjer, og må selv hente lillesøster, ta henne med bort til skolen (de ligger heldigvis vegg i vegg), og levere henne tilbake i barnehagen etterpå. Men dette regner jeg med at svigerinnen din har fått beskjed om. Dersom hun ikke har fått konkret beskjed om søskenfotografering, er det omtrent garantert ikke lagt opp til det. Anonymkode: ed54e...b6b 6
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august Jeg bodde i en annen kommune, men skolen til min sønn ga tillatelse til at søsken (som regel småsøsken) kunne komme med mor eller far og få sitte med på skolebildefotograferingen/portrettfotoet av sitt søsken. Det var ikke så mange som benyttet seg av det, men det var altså tillatt. Det er vel skolen og fotografbyrået som bestemmer om dette skal være tillatt, ikke noe kommunen har noe med. Anonymkode: b5a65...65c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august Vi kan krysse av for om vi også ønsker søskenfotografering Anonymkode: 34d3d...dcc
AnonymBruker Skrevet 25. august #12 Skrevet 25. august Jeg bor i Lillestrøm kommune og har aldri hørt om dette tilbudet MEN jeg vet om skoler som har kommunale barnehager vegg i vegg så kanskje i de tilfellene🤔 Anonymkode: d93d1...d81
AnonymBruker Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering. Er de helt noldus? Anonymkode: ef441...c43 5
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering. Er de helt noldus? Anonymkode: ef441...c43 For et svar! Går det ut over deg på noe som helst måte at andre får tatt søskenfotografering? Her har det hvertfall vært et tilbud, jeg vet flere har benyttet seg av. Anonymkode: bd728...e36 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det hvertfall samarbeid, slik at storesøsken som gikk på skolen, mer enn gjerne kunne komme og ta søskenfotografering med småsøsknene i barnehagen ved siden av. (Dette er i Lillestrøm kommune btw, men det er jo ikke kommunen som gjennomfører fotograferingen). Så det er nok avhengig av firma og avtalen de har. Hvorfor legger du deg egentlig borti dette? Anonymkode: bd728...e36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i Lillestrøm kommune og har aldri hørt om dette tilbudet MEN jeg vet om skoler som har kommunale barnehager vegg i vegg så kanskje i de tilfellene🤔 Anonymkode: d93d1...d81 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bodde i en annen kommune, men skolen til min sønn ga tillatelse til at søsken (som regel småsøsken) kunne komme med mor eller far og få sitte med på skolebildefotograferingen/portrettfotoet av sitt søsken. Det var ikke så mange som benyttet seg av det, men det var altså tillatt. Det er vel skolen og fotografbyrået som bestemmer om dette skal være tillatt, ikke noe kommunen har noe med. Anonymkode: b5a65...65c jegerrinne skrev (2 timer siden): I den kommunale skolen ikke mulig. På private som var Montessori så gjorde de det. Kålrota skrev (2 timer siden): Selvfølgelig ikke. Folk, ass. Anonymkode: e373e...874
Fru Uperfekt Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Niesen min går i 4 trinn og skal ha skolefotografering imorgen. Svigerrinna mi mener at lillesøster skal også bli fotografert fordi det er lov med søsken fotografering. Men jeg stusset litt over det. Lillesøstera er 4 år gammel og går ikke på skolen enda. Kan småsøsken bli fotografert? Gjelder skole i lillestrøm kommune Anonymkode: e373e...874 Nei, søsken er kun om de går på samme skole
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering. Er de helt noldus? Anonymkode: ef441...c43 Der mine gikk i privat skole, var barnehagen i under etasjen. Og der fikk alle som hadde søsken i barnehagen og skole spørsmål om en ønsket søsken bilde. Alle bilder ble tatt ute fordi fotograf likte best å ta bilder som ble naturlige. Og ikke slik ofte skole foto er der en blir plassert foran tavla eller en grå vegg. Så vi fikk søsken bilder frem til eldste sluttet i 7 klasse og startet på kommunal skole, Anonymkode: 7555d...d28
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er de helt noldus? Anonymkode: ef441...c43 Vi kan konkludere med ja. Anonymkode: 6b609...0aa
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men herregud 🤣 Foreldrene kan vel fikse sin egen jævla fotografering. Det må jo være mye bedre å booke tid hos fotograf med studio eller ta utebilder sammen enn å trø lillesøster inn i en allerede tidspresset samlebåndsfotografering. Er de helt noldus? Anonymkode: ef441...c43 Hyggelig svar. På min sønns skole er det en mulighet man kan benytte seg av. Foreldrene må selv komme med barna. Tipper fotografen får solgt flere bilder på denne måten. Hvorfor skulle foreldrene ta seg bryet med å komme med søsken om de ikke ville kjøpe bildene? Anonymkode: 0cd22...809 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå