Forrvirra Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Er veldig i tvil her jeg sitter. Har en samboer som jeg har vært sammen med i mange år. Vi har ikke felles barn men barn på hver vår kant. Vi har hatt litt problemer det siste 2 årene. Jeg har hatt noe psykisk som har gjort at jeg har vært veldig sint og usikker. Har tatt tak i det og gått til psykolog for å ordne meg selv. Dette har fungert godt. Men samboer har dessverre fått litt avslåtte følelser for meg sier hun nå. Jeg har jobbet mye med meg selv og akseptert at hun må få litt tid og rom til å finne ut av seg selv. Vi har også reist på mange turer og hatt litt kjærestetid for å finne tilbake til oss selv. Men den siste tiden har hun trukket seg lengre og lengre bort. Ingen intimitet og reiser på festivaler og jenteturer så snart anledningen byr seg. Jeg blir sittende hjemme og prøver å fokusere på meg selv med trening og venner. Men det toppet seg nå i helgen da hun sier at hun skal på båttur med en venninne. Blir borte frå lørdag til søndag kveld og når hun kommer hjem nekter hun å si hvem hun har vært på tur med. Det føles rett og slett ut som om hun vil gå inn for å plage meg. Syns det er ganske respektløst å nekte å si dette. Det er faktisk usikkerheten som plager meg mer enn at hun evt har vært med noen andre. Hun sier hun egentlig vil bo for seg selv men hun vil ikke selge huset i tilfelle hun finner ut at dette var en feil. Det er ganske uholdbart å ha det slik for meg og jeg kjemper en kamp med meg selv for å ikke falle tilbake i det gamle sporet.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Så hvorfor vil du fortsette dette når du vet at hun egentlig ikke ønsker å være sammen med deg lenger og hun beholder deg / huset som plan B? Anonymkode: b8898...9d4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Hun trenger tid og plass, og du sier at du ønsker å gi henne det, men skal vite alt som skjer likevel. Jeg forstår at hun kan føle seg litt kvalt. Samtidig er det helt naturlig at du blir forvirra og usikker når dere er i den fasen du beskriver. Du må uansett bestemme for deg selv, hva du ønsker. Er du villig til å gi forholdet en sjanse? På din samboers vilkår? Eller ikke? Du kan dessverre ikke bestemme på hennes vegne, bare på dine egne. Anonymkode: 84e62...aff
exictence Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden (endret) Hva er du i tvil om, er det om du vil fortsette å være med henne, eller om hun vil fortsette? Det er merkelig at hun nekter å si hvem hun har vært på tur med. Tror neppe jeg da ville fortsatt å være med henne. Men er du kontrollerende, og vil vite alt hva hun gjør? Kjemper du med deg selv at du ikke blir velig sint? Hva mener du? Kanskje dere har godt av å ikke bo sammen en stund. Endret 7 timer siden av exictence
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Hvis din usikkerhet bunner i tvil om hvorvidt hun er der for deg eller ei, og det er derfor du har gått til psykolog, så er det veldig kontraproduktivt av henne å oppføre seg slik hun gjør. Jeg skjønner at du jobber for ikke å falle tilbake i gamle spor. Jeg vet ikke hvordan deres relasjon har vært og om du har vært veldig trengende med behov for mye oppmerksomhet og bekreftelse fra henne. Det er iallfall noe som sikkert kan oppleves som litt avtennende og kvelende for henne. Men om hun er genuint interessert i å berge forholdet burde hun bli gjort bevisst på hvordan hennes rolle vil forsterke dine problemer ytterligere. Selv om hun kanskje må jobbe litt mot sitt eget instinkt i en periode, er det kanskje det som må til for å gjøre deg trygg og fri nok til å slippe taket så dere begge kan være mer frie og selvstendige innenfor forholdets rammer. Men det høres egentlig ikke ut som hun er bevisst nok, voksen nok, eller villig nok til å hjelpe deg helt i mål, og da ser det ut som forholdet kan snuble på målstreken. Eventuelt må du bare satse på å dra i land dette helt uten hjelp fra henne. Da må du nok makte å stå i alle disse sprellene hennes uten å fortrekke en mine. Og gjøre det med selvsikkerhet og verdighet. Fake it to you make it, kanskje? Anonymkode: a788a...ff8
Forrvirra Skrevet 7 timer siden Forfatter #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hun trenger tid og plass, og du sier at du ønsker å gi henne det, men skal vite alt som skjer likevel. Jeg forstår at hun kan føle seg litt kvalt. Samtidig er det helt naturlig at du blir forvirra og usikker når dere er i den fasen du beskriver. Du må uansett bestemme for deg selv, hva du ønsker. Er du villig til å gi forholdet en sjanse? På din samboers vilkår? Eller ikke? Du kan dessverre ikke bestemme på hennes vegne, bare på dine egne. Anonymkode: 84e62...aff Tror du misforstår. Jeg skal ikke vite alt som skjer men ønsker ikke å bli ført bak lyset. Hvis du sier du skal på en tur mener jeg det er normalt å si hvem du er på tur med? Det syns jeg handler om respekt for partner og er ikke kontrollerende i min verden.
Chantielle Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg