Gå til innhold

Butikkansatt kommer med sure og spydige kommentarer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skjedd noen ganger nå. Hun beskyldte meg for å stjele, for jeg hadde vært på jobb og hadde med meg en skulderbag. Jeg tilbød henne da å åpne bagen så hun fikk se at jeg ikke hadde stjålet noe. Nei jeg vil ikke se hva du har i baren glefset hun til meg! 🙄 En annen gang mente hun at jeg hadde tatt bilde av qr koden på coop medlems appen. Da slet jeg litt med å få scannet den. Fikk scannet koden tilslutt mens hun sa det. Tror hun ble litt flau da. Har vært mye annet også. Alltid er hun hyggelig mot de som kommer etter meg så jeg aner ikke hva det er med meg... Nå har jeg fått nok og skal begynne å handle et annet sted. Noen som har lignende opplevelser med butikkansatte?

Anonymkode: f1a59...e8c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være noe med meg som fyrer henne opp...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre rett ut. Det beste er faktisk å konfrontere på en høflig måte, ta det med rota så skal du se det blir bedre. Du kan jo spørre hvorfor hun har den holdningen mot deg og om det er noe uoppklart dere har mellom dere, og om ikke så kan du be om navnet hennes så du kan sende en klage. Bare si det helt rolig og monotont, så slipper hun å ta det som et angrep ;)

Makan te drittkjærringer over alt as.. blir helt sjukt lei selv.

Anonymkode: 38b75...30c

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men vært vitne til dårlig oppførsel fra ansatt mot kunder. 

Etter tredje gangen varslet jeg sjefen hennes. 

Beskrev hendelsesforløpet ved de tre ulike tilfellene, hva som ble sagt, osv. 

Hun fikk en advarsel av sjefen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nord-Trøndelag? 

Anonymkode: bd462...0f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nord-Trøndelag? 

Nei. Innlandet et sted.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt vanskelig situasjon. Jobber med en som jeg har fått dårlige tilbakemeldinger fra andre kunder. Ikke så lett. Ikke sagt dette til henne eller videre til sjefen. 

Anonymkode: 9888b...b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg ikke tolerert. Jeg ville sagt ifra på en veldig tydelig, men rolig, måte, hver gang. Hun må jo korrigeres, hvis ikke vil hun fortsette slik.

Anonymkode: d16e9...9c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette gjentok seg hadde jeg gått til en annen og bedt om å få snakket med leder.

Anonymkode: 004ea...f1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har skjedd noen ganger nå. Hun beskyldte meg for å stjele, for jeg hadde vært på jobb og hadde med meg en skulderbag. Jeg tilbød henne da å åpne bagen så hun fikk se at jeg ikke hadde stjålet noe. Nei jeg vil ikke se hva du har i baren glefset hun til meg! 🙄 En annen gang mente hun at jeg hadde tatt bilde av qr koden på coop medlems appen. Da slet jeg litt med å få scannet den. Fikk scannet koden tilslutt mens hun sa det. Tror hun ble litt flau da. Har vært mye annet også. Alltid er hun hyggelig mot de som kommer etter meg så jeg aner ikke hva det er med meg... Nå har jeg fått nok og skal begynne å handle et annet sted. Noen som har lignende opplevelser med butikkansatte?

Hun flørter med deg 😉

Anonymkode: d9279...bc0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi mennesker speiler oss i andre hele tiden helt ubevisst, og i blant kan vi treffe folk som speiler ting vi ikke liker og projiserer deretter våre demoner over på vilt fremmede mennesker. Dette har du null kontroll over og du må ikke ta det personlig. Det er bare ett eller annet med deg som trigger henne, og det er hennes sak. Jeg har opplevd det utallige ganger selv, og nå som jeg er bevisst hva som skjer sier jeg rett ut: «du behandler meg som du kjenner meg, og det gjør du ikke, så jeg ber deg om å reflektere over hvem du egentlig misliker og slutter å la det gå utover meg». I din situasjon ville jeg nok også ha sagt at jeg gir beskjed til butikksjefen neste gang hun behandler meg som dritt uten grunn.

Endret av LilleVy94
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lett å være butikk ansatt. Spesielt om man jobber i en butikk med mye stjeling.

Man får beskjed om å sjekke sekker. Du kan nekte men vi kan spørre.

Tror ikke det er noe personlig mot deg.

Anonymkode: 39e3a...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Innlandet et sted.

Da er det to av dem. Jeg har nemlig opplevd nøyaktig de to samme situasjonene/kommentarene, begge fra samme dame. Kanskje din og min er søstre? 🤣

Men det der med å bli beskyldt for å stjele, men nekte å sjekke sekk, lommer eller hva enn slik at en kan bli frikjent, det er skikkelig stygt gjort! De mista meg som kunde for godt, for å si det sånn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke lett å være butikk ansatt. Spesielt om man jobber i en butikk med mye stjeling.

Det var jo det motsatte som skjedde, den ansatte beskyldte TS for å stjele men nekta å sjekke bagen! Så TS måtte gå derfra stemplet som butikktyv uten mulighet for å bli frikjent.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LilleVy94 skrev (39 minutter siden):

Vi mennesker speiler oss i andre hele tiden helt ubevisst, og i blant kan vi treffe folk som speiler ting vi ikke liker og projiserer deretter våre demoner over på vilt fremmede mennesker. Dette har du null kontroll over og du må ikke ta det personlig. Det er bare ett eller annet med deg som trigger henne, og det er hennes sak. Jeg har opplevd det utallige ganger selv, og nå som jeg er bevisst hva som skjer sier jeg rett ut: «du behandler meg som du kjenner meg, og det gjør du ikke, så jeg ber deg om å reflektere over hvem du egentlig misliker og slutter å la det gå utover meg». I din situasjon ville jeg nok også ha sagt at jeg gir beskjed til butikksjefen neste gang hun behandler meg som dritt uten grunn.

Ja, men det går jo utover TS når hun får stygge bemerkninger m. Det er heller ikke noe gøy å stå der å bli dritt ut! Uansett demoner eller ei - man klarer å oppføre seg intet serviceyrke! Ellers har man ingenting der å gjøre! 

Anonymkode: fa399...dfd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her misforstår du totalt…. TS beskriver å oppleve en ansatt som alltid er ute etter henne…. Det har da ingenting med det du beskriver her. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok klaget. Nå kan jeg innbille meg at jeg skulle opplevd noe slikt, men det hadde blitt konsekvenser.. sjefen hadde blir informert etter at jeg hadde  lager lungemedisin av henne.

Anonymkode: cb90a...acb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke innbille meg...

Anonymkode: cb90a...acb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, men det går jo utover TS når hun får stygge bemerkninger m. Det er heller ikke noe gøy å stå der å bli dritt ut! Uansett demoner eller ei - man klarer å oppføre seg intet serviceyrke! Ellers har man ingenting der å gjøre! 

Er helt enig med deg. Jeg poengterer bare at hun ikke må ta det personlig. Selvfølgelig skal man ikke akseptere sånt uansett om man tar seg nær av det eller ikke. Da sier man i fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor du ikke blir forbanna på henne?? Du må jo aldri la henne holde på slik mot deg?! Ta ansvar! Skjell henne ut! Om hun tror du har stjålet så tving henne til å åpne bagen og finne "tyvgodset". Jeg hadde satt henne så kraftig på plass. 

Og selvsagt skal du si ifra til sjefen hennes om dette og sørge for at hun blir sparket. 

Anonymkode: c9bb4...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...