Gå til innhold

Fikk voksenkjeft av barselgruppa, utestengt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hvordan kan de fra barselgruppa være så skråsikre på at disse jentene brydde seg da?

Anonymkode: 5bff7...a60

Det har igrunn ingen betydning.

De synes jo du var kjip og lite inkluderende. Om de som ble ekskludert viste seg å reagere på det eller ei har ingen betydning for det faktum at du jo var kjip og lite inkluderende.

Er ikke mindre utrivelig å la være å invitere en enkelt jente i klassen i bursdag bare fordi det i etterkant viste seg at hun skulle bort den helgen uansett. 

Anonymkode: 624c2...695

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mange andre skriver, ja du gjorde en feil med å foreslå å lage en gruppe hvor 3 ikke var inkludert og det er på sin plass at du fikk tilbakemelding på at det ikke var greit. Men, det at gruppa nå utestenger deg er vel egentlig verre synes jeg. Du dreit deg ut, men det virker som om det de andre driver med er mer bevisst utestenging for et feilsteg. Og det synes jeg er verre. Men som andre skriver: du bør uansett legge deg flat og si at du var litt korttenkt i forslaget ditt og at du ikke mente å utestenge noen. Men i ettertid skjønner du hvordan forslaget ditt kunne bli tatt for de tre som ikke bodde i området. Håper virkelig det ordner seg for deg!❤️

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke voksenkjeft, men rett og slett helt riktig kjeft på en utrolig stygg oppførsel fra din side. 

Anonymkode: cd2a0...7d8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Som flere sier : Ja du gjorde noe galt .

Husker selv. Vi bor i et lite tettsted jeg ble mer eller mindre utesteng i begge barsel gruppene. Noe en da fikk merke når de skulle i barnehage de andre hadde jp da tett kontakt og dette fulgte da videre inn i skolen

Anonymkode: 1dfbd...89d

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Intensjonen var god, men du inviterte alle sammen foran de resterende 3. Det er svært, svært sosialt klønete. Du kunne invitert de også, så kunne de regulert selv om de orka å kjøre til deres område av byen for å gå tur. Dere deler helsestasjon, så det er jo sikkert ikke en amerikatur å komme seg avgårde til dit dere triller. 

Det hadde kostet deg veldig lite å inkludert alle. 

Her må du bare legge deg paddeflat TS.

Anonymkode: 62a6a...058

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Slik jeg ser det er det heller de fra barselgruppa mi som lager drama, så synes faktisk ikke jeg trenger gjøre noe som helst. Og ikke min feil at enkelte er hårsåre.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik jeg ser det er det heller de fra barselgruppa mi som lager drama, så synes faktisk ikke jeg trenger gjøre noe som helst. Og ikke min feil at enkelte er hårsåre.

TS

Ahh, du er bare et lite troll. Jaja, det var et godt forsøk. 

Anonymkode: 2fd2d...6f4

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var jo ren ekskludering. Godt noen sa fra!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS

Du kan jo fortsette å tenke det, men da blir det nok trilleturer alene fremover. Hva er vitsen?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Da skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet ett innlegg her i det hele tatt, når du ikke evner å ta i mot konstruktive tilbakemeldinger. Sånn du svarer nå så skjønner jeg i alle fall godt at du ikke briljerer sosialt- og det er helt ok det også, men vanskelig å samle sympati, det er det.😊

Anonymkode: 641a3...2cd

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS

😳 den eneste som lager drama her er ene og alene DU, ts, fordi DU holder tre stykker utenfor barselgruppen! Du driver med utestenging og det er aldri greit! Ikke lær ungen din slik oppførsel, lær av feilen og bli voksen!

Anonymkode: a1a2c...428

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

TS

Men det er jo derfor du sitter alene og søker drama på et forum en utmerket fin ettermiddag. I stedet for å være ute og leve livet med andre ;)

Anonymkode: 509e1...6b6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Du troner nok, men hvis ikke er det jo vanskelig å tro deg på at du bare er sosialt klønete ut fra reaksjonen din etterpå. Hvis du nå får høre fra titalls andre hva du egentlig ved en feiltakelse gjorde her, og nå oppriktig mener at det er andre som står for dramaet, da er du jo bare kjip og utrivelig. Ikke kom i skade for å fremstå sånn. 

Anonymkode: 624c2...695

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og ett par fra barselgruppa hadde deltatt i et sosialt treff arrangert av helsestasjonen. Formålet er å danne sosiale forbindelser eller bare ha det hyggelig den dagen mens vi tar med babyene våres.

Etter at alle hadde pratet sammen en stund oppdaget jeg at 90% av oss var fra samme område i byen, så jeg foreslo å lage en Facebook gruppe for nettopp disse slik at vi kunne møtes for å gå trilleturer og lignende. Tanken jeg hadde var at det er lettere å møtes når man bor i samme område av byen, og det var så mange fra samme område denne dagen. Møtet ble kort tid avsluttet etter dette.

På kvelden fikk jeg melding fra de jeg var på barselgruppe med at det jeg gjorde var veldig slemt og dårlig gjort, fordi det var 3 jenter der som ikke var fra samme område og ble holdt utenfor. Jeg spurte ikke disse jentene om å være med i gruppa, nettopp fordi de ikke bor i samme område. Det var ikke personlig ment. Men de fra barselgruppa mente at jeg gjorde det veldig kleint for dem fordi alle ble lagt til i gruppa av meg men de 3 jentene ble bare sittende igjen og se på oss andre "bli venner". De mente at jeg skapte utenforskap. 

Men sannheten er at jeg bare prøvde å danne en gruppe for de som bor i samme område da jeg ser for meg det er lettere å møtes.

Etter dette merker jeg at de fra min barselgruppe har sluttet å invitere meg med på ting.

Gjorde jeg noe galt?

Selvsagt gjorde du noe galt. Utrolig at du ikke forstår det selv? Du deltok på ett sosialt arrangement i regi av Helsestasjonen og presterer å gjøre noe slikt. 

Blir flau på dine vegne🙈

Anonymkode: 649c2...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

«Jeg var bare her inne for å få sympati, men når jeg ikke fikk det skal jeg prøve å få det til å se ut som at de andre er problemet, kanskje jeg får litt sympati da» 🙄

Anonymkode: 669a3...fac

• Liker 8
Skrevet

Det å være inkluderende er SÅ viktig. Det sitter tydeligvis langt inne hos enkelte, og det er en uting. Vi hadde en tilsvarende gruppe da minsten kom. En kuppet initiativene som du gjør en periode og inviterte til lunsjmøter på litt mer fancy steder og inviterte bare de av oss "som har råd til det". I hennes hode så var det forsvarlig, mens jeg og andre tenkte det var ekskluderende. Samhold er på en måte viktigere, om det var å sitte i parken med medbrakt, enn det der greiene. Jeg har ikke kontakt med henne lenger selv om jeg faktisk var en av de som hadde råd til hennes intitiativ. 

Anonymkode: c2911...f50

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Du blir da den moren i bhg og skolen som ikke vil forholde seg til det som ofte blir regel alle gutter/jenter eller hele klassen. En uteblir ikke 3 stk i en gruppe

Anonymkode: 1dfbd...89d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og ett par fra barselgruppa hadde deltatt i et sosialt treff arrangert av helsestasjonen. Formålet er å danne sosiale forbindelser eller bare ha det hyggelig den dagen mens vi tar med babyene våres.

Etter at alle hadde pratet sammen en stund oppdaget jeg at 90% av oss var fra samme område i byen, så jeg foreslo å lage en Facebook gruppe for nettopp disse slik at vi kunne møtes for å gå trilleturer og lignende. Tanken jeg hadde var at det er lettere å møtes når man bor i samme område av byen, og det var så mange fra samme område denne dagen. Møtet ble kort tid avsluttet etter dette.

På kvelden fikk jeg melding fra de jeg var på barselgruppe med at det jeg gjorde var veldig slemt og dårlig gjort, fordi det var 3 jenter der som ikke var fra samme område og ble holdt utenfor. Jeg spurte ikke disse jentene om å være med i gruppa, nettopp fordi de ikke bor i samme område. Det var ikke personlig ment. Men de fra barselgruppa mente at jeg gjorde det veldig kleint for dem fordi alle ble lagt til i gruppa av meg men de 3 jentene ble bare sittende igjen og se på oss andre "bli venner". De mente at jeg skapte utenforskap. 

Men sannheten er at jeg bare prøvde å danne en gruppe for de som bor i samme område da jeg ser for meg det er lettere å møtes.

Etter dette merker jeg at de fra min barselgruppe har sluttet å invitere meg med på ting.

Gjorde jeg noe galt?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det heter bare kjeft. Voksenkjeft er bare et tulleord

Anonymkode: b7483...297

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Jeg skulle egentlig bare inn å svare at dette ikke er voksenkjeft (for voksenkjeft er ikke er ord), men det er faktisk ikke kjeft heller - det er en saklig tilbakemelding på noe dumt man har gjort. Det er nettopp av den grunn jeg viser så lite forståelse når folk klager over at de har fått kjeft, for de har veldig sjelden faktisk fått kjeft. 

Men så leste jeg det andre innlegget jeg siterer her, og ble klar over hvem du nok er - så da bare ga jeg opp!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Her oppførte du deg tullete. Barselgrupper blir satt sammen av Helsestasjonen så man har fellesskap og noen å lene seg på. Og du ekskluderte dem veldig tydelig rett opp i ansiktet på dem. Det er da ikke opp til deg hvor langt de vil dra. 
Bare å legge seg flat. Du var uhøflig. De må ha følt seg veldig teite.

Hensikten med det første møtet på Helsestasjonen er å hilse og utveksle kontaktinfo. Om noen møtes ekstra utenom gruppen etterhvert er ikke unaturlig.

Anonymkode: 007cb...d5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS

Kanskje er det oppførselen din som gjør at de andre ekskluderer deg nå, og ikke bare fordi at du utestengte 3 i barselgruppen? For jeg tenkte jo også at det var kjipt av det å utestenge dem, men enda kjipere av dem å utestenge deg bare fordi du gjorde en feil. For jeg regnet jo med at du la deg flat da du fikk beskjed fra de andre i gruppen om at det ikke var greit, og unnskyldte deg. Men når jeg ser dette svaret her, skjønner jeg jo egentlig mer av hvorfor du nå er utestengt. 

Anonymkode: 56aba...b86

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...