Gå til innhold

Fikk voksenkjeft av barselgruppa, utestengt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ett par fra barselgruppa hadde deltatt i et sosialt treff arrangert av helsestasjonen. Formålet er å danne sosiale forbindelser eller bare ha det hyggelig den dagen mens vi tar med babyene våres.

Etter at alle hadde pratet sammen en stund oppdaget jeg at 90% av oss var fra samme område i byen, så jeg foreslo å lage en Facebook gruppe for nettopp disse slik at vi kunne møtes for å gå trilleturer og lignende. Tanken jeg hadde var at det er lettere å møtes når man bor i samme område av byen, og det var så mange fra samme område denne dagen. Møtet ble kort tid avsluttet etter dette.

På kvelden fikk jeg melding fra de jeg var på barselgruppe med at det jeg gjorde var veldig slemt og dårlig gjort, fordi det var 3 jenter der som ikke var fra samme område og ble holdt utenfor. Jeg spurte ikke disse jentene om å være med i gruppa, nettopp fordi de ikke bor i samme område. Det var ikke personlig ment. Men de fra barselgruppa mente at jeg gjorde det veldig kleint for dem fordi alle ble lagt til i gruppa av meg men de 3 jentene ble bare sittende igjen og se på oss andre "bli venner". De mente at jeg skapte utenforskap. 

Men sannheten er at jeg bare prøvde å danne en gruppe for de som bor i samme område da jeg ser for meg det er lettere å møtes.

Etter dette merker jeg at de fra min barselgruppe har sluttet å invitere meg med på ting.

Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: 5bff7...a60

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berettiget at de påpekte ekskluderingen her. Uberettiget at de utestenger deg etter en tabbe. Det er lov å feile, så må man gå videre. 

• Liker 41
  • Nyttig 8
Skrevet

Forstår din tankegang, men likevel litt korttenkt her. De er jo ikke noe bedre om de utelater deg nå da. Har du beklaget og tatt de tre «inn i varmen»? 
Prøv å inviter og bli med på det du kan også vil gjerne dette her løsne litt etter hvert 😊

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du legge deg flat, og kjøpe en unbskyld blomst  til de 3 stk du utestengte. Da kan det hende du kommer inn i varmen igjen.  Legg ved et kort der du beklager din kort tenkthet

Anonymkode: 4d2b1...0d4

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg og ett par fra barselgruppa hadde deltatt i et sosialt treff arrangert av helsestasjonen. Formålet er å danne sosiale forbindelser eller bare ha det hyggelig den dagen mens vi tar med babyene våres.

Etter at alle hadde pratet sammen en stund oppdaget jeg at 90% av oss var fra samme område i byen, så jeg foreslo å lage en Facebook gruppe for nettopp disse slik at vi kunne møtes for å gå trilleturer og lignende. Tanken jeg hadde var at det er lettere å møtes når man bor i samme område av byen, og det var så mange fra samme område denne dagen. Møtet ble kort tid avsluttet etter dette.

På kvelden fikk jeg melding fra de jeg var på barselgruppe med at det jeg gjorde var veldig slemt og dårlig gjort, fordi det var 3 jenter der som ikke var fra samme område og ble holdt utenfor. Jeg spurte ikke disse jentene om å være med i gruppa, nettopp fordi de ikke bor i samme område. Det var ikke personlig ment. Men de fra barselgruppa mente at jeg gjorde det veldig kleint for dem fordi alle ble lagt til i gruppa av meg men de 3 jentene ble bare sittende igjen og se på oss andre "bli venner". De mente at jeg skapte utenforskap. 

Men sannheten er at jeg bare prøvde å danne en gruppe for de som bor i samme område da jeg ser for meg det er lettere å møtes.

Etter dette merker jeg at de fra min barselgruppe har sluttet å invitere meg med på ting.

Gjorde jeg noe galt?

Ja, du hadde ikke dårlige intensjoner men dette ble feil, si unnskyld så blir du nok tilgitt 

Anonymkode: bb17c...020

• Liker 15
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

På kvelden fikk jeg melding fra de jeg var på barselgruppe med at det jeg gjorde var veldig slemt og dårlig gjort, fordi det var 3 jenter der som ikke var fra samme område og ble holdt utenfor.

Da kunne du sagt: Ååååå så dumt. Det forsto jeg jo nå når dere sier det. Så fint at dere sier det, så kan jeg be om unnskyldning for jeg var så klønete, og be dem også, selvfølgelig 

Endret av exictence
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her møkka du på leggen. 

Anonymkode: 15129...b26

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig pussig av deg å ta på deg å definere et spesielt område av byen som skulle inkluderes, mens resten skulle ekskluderes. Det går masse kollektivtrafikk i byene, ingen grunn til å utestenge noen få slik du gjorde. Får skikkelig Mean Girls-vibber. Flott at de andre arresterte deg på det. 

Anonymkode: 3f113...5f4

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Ehh, ja, her er det bare å legge seg skinnflat!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Voksenkjeft😆

For et utrolig tåpelig ord!

Anonymkode: 86b19...d5e

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis dere sogner til samme helsestasjon, blir det bare merkelig å utestenge noen på grunnn av nærhet selv om alle ikke bor i samme nabolag - og å faktisk ta et sånt ekskluderende initiativ i plenum så alle hører det, er så umusikalsk og korttenkt at jeg nesten ikke har ord...

• Liker 38
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre jentene, merkelig tenkt av deg! 

Anonymkode: fcd7a...120

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gjorde jeg noe galt?

Ja, dette burde du eventuelt ha avtalt privat med dem det gjelder. Hvis jeg var deg, ville jeg invitert samtlige inn i en chatgruppe og beklaget meg. 

Anonymkode: 28d25...d54

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig dårlig sosial forståelse du utviser. 

Anonymkode: f0d9e...882

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg syns dem overdriver veldig, bli så sint for noe sånt er bare barnselig

det var jo bare godt ment, dem kunne også prøve og snakke med deg å se det litt fra din side

di andre jentene som ikke bodde i samme området finner helt sikkert en barsel gruppe i nærheten der dem bor på face

jeg selv hadde ikke prøvd så hardt og blitt venner med noen som bor et stykke unna for da blir det mer tungvint og møtes 

Anonymkode: 16a96...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner tanken, men det var likevel lite gjennomtenkt. 

Anonymkode: c3628...c08

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...