Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av disse konfirmasjonene ville du stilt opp i (konfirmasjonene er samme dag); den der du er bedt som gjest eller den der du er spurt om å hjelpe til med servering, rydding av border, oppvask? Konfirmantene er barn av to ulike venninner, hvor man står begge venninnene like nært. (Skriver "man" fordi dette ikke er meg.) Man står heller ikke en av konfirmantene nærmere enn den andre.

Anonymkode: 72e63...981

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde det blitt den som spurte først.

Anonymkode: 7c54e...c40

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis jeg hadde vært i lignende situasjon så ville jeg nok kanskje prioritert den jeg var bedt i som gjest

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her hadde det blitt den som spurte først.

Anonymkode: 7c54e...c40

Enig. 

Skrevet
Dame1993 skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg hadde vært i lignende situasjon så ville jeg nok kanskje prioritert den jeg var bedt i som gjest

Samme som henne over..

• Liker 1
Skrevet

Men om man allerede hadde sagt ja til å hjelpe før invitasjonen så bør man holde det løftet

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kommer litt an på..der hvor man er blitt spurt om å være serveringshjelp/ryddehjelp - er dette noe man har mottatt/regner med å motta i retur selv? Dersom svaret er ja; Da hadde jeg prioritert den konfirmasjonen. 

Dersom det ikke er en gjenytelse ville jeg prioritert den som spurte først. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig den som spurte først, men hadde nok valgt den der jeg var gjest  

Anonymkode: 606f4...dd0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man prioriterer den man blir bedt i først. Siden det her dreier seg om en der en er bedt og en der en er spurt om å hjelpe, hadde jeg prioritert den der jeg var invitert som gjest såfremt jeg ikke allerede hadde svart at jeg kunne hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å hjelpe til i en venninnes barns konfirmasjon, nei. De får heller spørre familie eller leie inn noen. Så jeg hadde gått i den jeg fikk lov til å delta i som gjest.

Anonymkode: 7dc0f...bf1

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt ja til en av disse allerede så velger du den. Hvis ikke står du fritt til å velge.

Anonymkode: a58fe...cf8

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket barn har du et forhold til?

I utgangspunktet ville jeg ha gått for gjester. Samtidig så har jeg servert i en god venninnes selskap da hennes datter ble konfirmert.

Anonymkode: 9e242...48a

AnonymBruker
Skrevet

Man drar i det selskapet man først har takket ja til. Uavhengig om det er som hjelper eller gjest.

Anonymkode: 64cac...eab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er litt rart å ikke vite at man skulle bli invitert som gjest? Men hadde gått der jeg var gjest, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått i en konfirmasjon om jeg ikke hadde en relasjon til barnet, er du en tante/onkel figur eller er du bare venninna til mor som ser barnet 2 ganger i året. Da hadde jeg bare levert gave og heller gått på kino.

Hvis du nå allerede har takket ja til en av disse så må du gå der du er invitert først og har takket ja. Står det like og du du er fri til å velge så hadde jeg gått der jeg er gjest om det ikke var slik at hun andre hadde trengt meg fordi hun ikke hadde noen andre, da hadde jeg valgt hun som trengte meg.

Anonymkode: cbfcc...8ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som regel der man først blir invitert.

Men - her er du invitert som gjest et sted. Da er det faktisk innafor å ta opp telefonen og si at du ønsker å prioritere det. Det betyr mer for den som har invitert (mulig lite familie - ikke så ofte venninner blir invitert), enn hvem som står på kjøkkenet. 

Anonymkode: e551e...163

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som regel der man først blir invitert.

Men - her er du invitert som gjest et sted. Da er det faktisk innafor å ta opp telefonen og si at du ønsker å prioritere det. Det betyr mer for den som har invitert (mulig lite familie - ikke så ofte venninner blir invitert), enn hvem som står på kjøkkenet. 

Som skrevet tidligere, dette gjelder ikke meg selv.

Ikke vanlig? I min omgangskrets er det vanlig at nære venner av foreldrene inviteres i dåp og konfirmasjon. Av og til er jo disse faddere, men uansett har man gjerne en tett relasjon og venner blir nærmest for tanter og onkler å regne. Mine egne, nå voksne barn, har tettere forhold til mine nærmeste venner enn til onkelen sin/broren min.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som skrevet tidligere, dette gjelder ikke meg selv.

Ikke vanlig? I min omgangskrets er det vanlig at nære venner av foreldrene inviteres i dåp og konfirmasjon. Av og til er jo disse faddere, men uansett har man gjerne en tett relasjon og venner blir nærmest for tanter og onkler å regne. Mine egne, nå voksne barn, har tettere forhold til mine nærmeste venner enn til onkelen sin/broren min.

Jeg har aldri vært i konfirmasjon der venner av foreldrene er, nei.

Men vi er ganske familieorientert på begge sider. Alle faddere er søsken, og svogere/svigerinner. Vennskap er mer dynamiske over tid. Mine nærmeste for 20 år siden er jo ikke mine nærmeste nå. 

• Liker 1
Skrevet

Velg den du er invitert i som gjest. Det er noe helt annet å være gjest enn å være "servitør", og som en over nevner så betyr det mer for den som har invitert deg til fest enn for den som har invitert deg til kjøkkenet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde prioritert den jeg var invitert som gjest i, så frem jeg ikke allerede hadde takket ja til å hjelpe til i den andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...