Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heller ikke veldig pen, veltrent eller har den beste helsen altså... Men jeg prøver iallefall å gjøre noen gode valg for meg selv og barna .... 

Han er 185 høy, sikkert 150 kg. Jobber masse og er flink til det, men dytter innpå med energidrikk, salt og fett. Liker ingen grønnsaker. Velger gjerne Loff på butikken, kjører på med masse smør, feite pølser, fett, fett , fett. Salt på saltpølsa... hjelp. Vet ikke hva jeg skal gjøre... vi har omtrent ikke sex, han tror det er fordi jeg ikke har lyst, jeg har veldig liten lyst de siste 5 åra men mye av grunnen er jo desverre han 😞 når vi har sex bryr han seg kun om egen nytelse og han har aldri fått meg til å komme feks... Han er nok veldig usikker og redd for å feile. Men tenner ikke så veldig heller når magen er større enn en som er høygravid:-( og han puster og peser som bare det. Må ta fart for å reise seg fra sofaen. Uff. Er så fælt å klage sånn, vi har et ok liv nå men jeg frykter han blir pleietrengende eller ufør snart .... jeg klarer ikke å motivere han, jeg blir bare irritert og snakker nedlatende til han.. en skikkelig ond sirkel. Vi er i midten av 30 åra. Barn på 3 og 5 år.  Han er litt gamle skolen som vil forsørge oss og ornde ting osv, og han mener han jobber ræva av seg (jobber også langt mer enn 100 til tider). Og at han ikke har tid til å prioritere seg selv. Jeg jobber også. Og tar meg av stort sett alt med barna og husarbeid. Vet ikke hvor jeg vil med dette..  jeg vil ikke at vi skal gå fra hverandre, jeg vil at han bare skal bli sterk og sunn(ere) som han var for 10 år siden når vi møttes.. han har gitt opp, jatter bare med når vi snakker om dette og sier han skal prøve å skjerpe seg osv, men ingenting blir bedre... 

Anonymkode: 58584...f4b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han aldri gitt deg en orgasme?

synd han ikke klarer å slutte med sånn drittmat.

hva med ultimatum?

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gitt han ultimatum...jeg går om du ikke bedrer deg....så finner du fort ut om du og barna er den som betyr noe..eller maten

Klarer/ orker han å holde på med barna? Er han aktiv med de? Siden han er 150 og dette er barn nr 3 så regner jeg med at han var stor med barn 2 også?

Hjelper han til hjemme? Går dere turer? Drar steder? 

Skrevet

Du kan ikke endre på andre, du kan bare endre hva du selv tenker om det.

Du kan ikke ta ansvar for hans helse, det må han selv gjøre. Det sier jo stopp en dag og da kan du håpe han skjønner at det er selvforskyldt.

Ang sex ville det bare blitt doggy med lyset av fra min side, men magen er vel kanskje i veien der og.

Du kan ikke mase deg til at han skal ta seg sammen og gjøre sunnere valg. 

Anonymkode: 6810c...af2

Skrevet

Er han så tjukk han må løfte opp magen for å få den inn?

Anonymkode: 32574...8a0

Skrevet

Hjertet kommer ikke til å takle livsstilen hans så veldig mye lenger.  Snakker av egen erfaring, selv om jeg er 20-25 år eldre.  30-åra er veldig tidlig med sånne problem, for å si det sånn.

Selv måtte jeg gjennom en hjertestans før jeg skjerpet meg.  Heldig vis hjemme i stua med sønnen hjemmme, ellers hadde jeg ikke vært her i dag.  Håper ikke det går så langt med din mann, lykke til.

Anonymkode: 98009...339

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan ikke endre på andre, du kan bare endre hva du selv tenker om det.

Du kan ikke ta ansvar for hans helse, det må han selv gjøre. Det sier jo stopp en dag og da kan du håpe han skjønner at det er selvforskyldt.

Ang sex ville det bare blitt doggy med lyset av fra min side, men magen er vel kanskje i veien der og.

Du kan ikke mase deg til at han skal ta seg sammen og gjøre sunnere valg. 

Anonymkode: 6810c...af2

Dette !

Hans kropp hans valg 

Men hvis det er du som står for mesteparten av matlagingen, kan du snike inn sunnere ingredienser. Og ikke dra usunn snacks og godteri i hus. Det er  vinn vinn for hele familien.

Anonymkode: 5c222...204

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er heller ikke veldig pen, veltrent eller har den beste helsen altså... Men jeg prøver iallefall å gjøre noen gode valg for meg selv og barna .... 

Han er 185 høy, sikkert 150 kg. Jobber masse og er flink til det, men dytter innpå med energidrikk, salt og fett. Liker ingen grønnsaker. Velger gjerne Loff på butikken, kjører på med masse smør, feite pølser, fett, fett , fett. Salt på saltpølsa... hjelp. Vet ikke hva jeg skal gjøre... vi har omtrent ikke sex, han tror det er fordi jeg ikke har lyst, jeg har veldig liten lyst de siste 5 åra men mye av grunnen er jo desverre han 😞 når vi har sex bryr han seg kun om egen nytelse og han har aldri fått meg til å komme feks... Han er nok veldig usikker og redd for å feile. Men tenner ikke så veldig heller når magen er større enn en som er høygravid:-( og han puster og peser som bare det. Må ta fart for å reise seg fra sofaen. Uff. Er så fælt å klage sånn, vi har et ok liv nå men jeg frykter han blir pleietrengende eller ufør snart .... jeg klarer ikke å motivere han, jeg blir bare irritert og snakker nedlatende til han.. en skikkelig ond sirkel. Vi er i midten av 30 åra. Barn på 3 og 5 år.  Han er litt gamle skolen som vil forsørge oss og ornde ting osv, og han mener han jobber ræva av seg (jobber også langt mer enn 100 til tider). Og at han ikke har tid til å prioritere seg selv. Jeg jobber også. Og tar meg av stort sett alt med barna og husarbeid. Vet ikke hvor jeg vil med dette..  jeg vil ikke at vi skal gå fra hverandre, jeg vil at han bare skal bli sterk og sunn(ere) som han var for 10 år siden når vi møttes.. han har gitt opp, jatter bare med når vi snakker om dette og sier han skal prøve å skjerpe seg osv, men ingenting blir bedre... 

At han orker...Det må være tungt å leve slik...

Har han vært hos legen? 

Skrevet

Du kan ikke endre han. Den endringen må han selv ønske. Han vet nok at han lever et usunt liv som kommer til å ødelegge livskvaliteten hans betraktelig. Du må bestemme om det er et liv du ønsker eller ikke. Det betyr et dårligere sexliv og en partner som enten kommer til å dø tidlig eller ha såpass dårlig helse at det begrenser livet deres. Dere er jo fortsatt unge og har barn som som hadde hatt godt av et aktivt liv med dere foreldre. Vil dere ikke gå fjellturer, dra på sykkeltur, leke med barna osv? 

Skrevet

Få han over på wegovy

Anonymkode: e82da...c49

• Liker 1
Skrevet

Er nok best for han om dere går fra hverandre. Så mye som han jobber vil enhver utenlandsk dame være glad i han uten å klage på alt han spiser. I stedet vartet opp med god mat hjemme.

Anonymkode: 1a4ca...c43

• Liker 1
Skrevet

Hvis du forlater han, forsvinner (forhåpentligvis for han) magen m.m. ganske kjapt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er nok best for han om dere går fra hverandre. Så mye som han jobber vil enhver utenlandsk dame være glad i han uten å klage på alt han spiser. I stedet vartet opp med god mat hjemme.

Anonymkode: 1a4ca...c43

Slik at han blir enda tyngre og dør av livsstilsykdommer før han blir 50?

Anonymkode: 4426b...528

• Liker 5
Skrevet
mommyaka skrev (5 timer siden):

Jeg hadde gitt han ultimatum...jeg går om du ikke bedrer deg....så finner du fort ut om du og barna er den som betyr noe..eller maten

Klarer/ orker han å holde på med barna? Er han aktiv med de? Siden han er 150 og dette er barn nr 3 så regner jeg med at han var stor med barn 2 også?

Hjelper han til hjemme? Går dere turer? Drar steder? 

Vi har 2 barn, ingen flere på vei.. er redd for at et ultimatum blir en tom trussel fra min side .. 😕 han hjelper lite til inne i huset. Men holder på endel ute forsåvidt... snekrer litt og ordner med ting og tang . Han er veldig handlekraftig og får ting gjort. Leker med barna men er jo helt knekt etterpå. Er vi i familiepark feks sitter han som regel eller labber rundt å kjøper is/popkorn, brus osv ..... kjører vi bil sammen sovner han. Ligger han på sofaen sovner han.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette !

Hans kropp hans valg 

Men hvis det er du som står for mesteparten av matlagingen, kan du snike inn sunnere ingredienser. Og ikke dra usunn snacks og godteri i hus. Det er  vinn vinn for hele familien.

Ja, jeg lager jo mat og handler inn. Men lager jeg noe sunn mat lar han bare være og spise og lager noe søppel selv.. han har jo desverre egne penger og vet hvor butikken er 🤣

Skrevet

Dette !

Hans kropp hans valg 

Tipper hun kan lage så sunne middager og kjøpe så lite godis som overhode mulig uten at han går ned et gram. En voksen mann klarer faktisk å handle på butikken selv og kjøre innom mcd. Det er ikke hennes ansvar å få han ned i vekt, det må han ønske og jobbe for selv. 

Anonymkode: d44a4...7c6

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke bamsemannskropp det alle higer sånn etter da? Eller blir det i det meste laget her?

Anonymkode: a0bbf...fe8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke bamsemannskropp det alle higer sånn etter da? Eller blir det i det meste laget her?

Anonymkode: a0bbf...fe8

Det er i meste laget nå ja.. han var en bamse da vi møttes også, med sikkert 20 kg for mye.. men nå er det litt mye.. og det handler ikke bare om utseende men at han er trøtt å sliten hele tida , at han virker "svak" , sliter med å reise seg fra gulvet feks.. lite sexy må jeg jo bare si.. men sier ikke det til han såklart 

• Liker 2
Skrevet

Han blåser i helsen sin- og blir uattraktiv for deg og blåser i det også

Du får mye av ansvaret med barna siden han ikke orker noe- pga han blåser i helsen

Egoistisk i sengen 

Hva er de positive sidene?

Anonymkode: eb7fa...8b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Få han over på wegovy

Anonymkode: e82da...c49

Wegovy hjelper mot overspising/ulvehunger og søtsug. Men man må fortsatt legge om kostholdet selv, og foretrekker mannen mat med masse fett og salt hjelper nok Wegovy lite er jeg redd. 

Veier han 150kg har han ca. 65kg for mye, det er ganske drøyt. Det krever stor egeninnsats og vilje til å komme vesentlig ned derfra selv med Wegovy. Men med en slik vekt får han nok fort diabetes 2 om han ikke har det allerede, bør sjekkes av lege snarest. I så fall kan Ozempic skrives ut på blå resept. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...