AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Har jobbet hardt for å holde det hemmelig for mine nærmeste den siste tiden (jeg vil gjerne vente til 12 uker, vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere dersom noe går galt), men nå sliter jeg! For et halvt år siden kjøpte jeg og ei venninne billetter til en tur til utlandet, da jeg ikke så for meg at jeg kom til å være gravid på denne tiden. Nå nærmer denne turen seg (om en uke!) og hun kommer garantert til å forvente at jeg drikker, og lukte lunta hvis jeg ikke drikker. Jeg har liksom heller ingen god grunn til å droppe det siden det har vært planlagt så lenge… noen råd? Anonymkode: 266b5...9ec
Million Skrevet 25. august #2 Skrevet 25. august Gjør det virkelig noe om du sier det til EN person? Hun klarer vel å holde tett om det og ikke avsløre det til andre? Reis, og fortell hva som er årsaken til at du ikke drikker, men at du stoler på at hun holder 100% kjeft om det til du selv velger å dele det med almennheten! 7 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Det er vel bare å fortelle henne det? Mister du, så gjør det vel ingenting om hun vet? Anonymkode: d8178...03a 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august Kan turen utsettes uten et stort økonomisk tap?
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august Ja, heller mot å bare fortelle det til henne ts Anonymkode: 266b5...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, heller mot å bare fortelle det til henne ts Anonymkode: 266b5...9ec Godt å ha en alliert uansett tenker jeg 😊 Anonymkode: 989b8...fa1
Uanonym bruker Skrevet 25. august #7 Skrevet 25. august Må du annonsere at ikke du drikker, da? Min erfaring er at folk sjelden bryr seg om hva andre drikker. Å komme med lange forklaringer og unnskyldninger for hvorfor du ikke drikker, er i alle fall lik å si "jeg er gravid" Ikke gjør noe nummer ut av det, er mitt beste råd.
jor67 Skrevet 25. august #8 Skrevet 25. august 1 minutt siden, Uanonym bruker said: Må du annonsere at ikke du drikker, da? Min erfaring er at folk sjelden bryr seg om hva andre drikker. Å komme med lange forklaringer og unnskyldninger for hvorfor du ikke drikker, er i alle fall lik å si "jeg er gravid" Ikke gjør noe nummer ut av det, er mitt beste råd. Da har du uvanlige erfaringer. Nordmenn er altfor glad i alkoholen desverre, og henger deg ut om du ikke drikker uten "gyldig" grunn 7
Uanonym bruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august (endret) jor67 skrev (1 minutt siden): Da har du uvanlige erfaringer. Nordmenn er altfor glad i alkoholen desverre, og henger deg ut om du ikke drikker uten "gyldig" grunn Kommer sikkert an på miljøet, men min erfaring er at å lage masse forklaringer på hvorfor man ikke drikker, alltid betyr at man er gravid. Bedre å ikke si noe... Hvis folk synes det er så uvanlig at man ikke drikker at det blir en stor ting utav det, er det kanskje på tide å tenke litt over eget alkoholforbruk generelt? Endret 25. august av Uanonym bruker
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august jeg hadde alderi livet vært venne med en som forventer at man skal drikke. jeg syns du bør vente og si noe, jeg skjønner at du har lyst men det er veldig dritt hvis det skjer noe Anonymkode: ea1de...f06
Million Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): jeg hadde alderi livet vært venne med en som forventer at man skal drikke. jeg syns du bør vente og si noe, jeg skjønner at du har lyst men det er veldig dritt hvis det skjer noe Anonymkode: ea1de...f06 Det er vel ikke nødvendigvis "veldig dritt", er det vel? Det kan faktisk være godt å ha en venn i nøden å snakke ut om det med, HVIS det skulle skje at graviditeten ikke varer. En å få trøst av, en venninne som kanskje har større medfølelse enn en mann har (de kan jo ikke bli gravide og klarer ikke alltid å sette seg inn i hvordan en abort føles for en kvinne). Så kanskje en venninne å snakke med kan være en god trøst i tillegg til partneren din hvis noe skjer. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #12 Skrevet 25. august Uanonym bruker skrev (1 time siden): Må du annonsere at ikke du drikker, da? Min erfaring er at folk sjelden bryr seg om hva andre drikker. Å komme med lange forklaringer og unnskyldninger for hvorfor du ikke drikker, er i alle fall lik å si "jeg er gravid" Ikke gjør noe nummer ut av det, er mitt beste råd. Det er ts og en venninne dette er snakk om. Tror du ikke en venninne vil stille spørsmål når hun ser at ts holder seg edru hele turen? De er åpenbart gode venner. Det er jo helt klart ganske "festbrems" å reise på en slik type tur men så er man gravid og kan ikke drikke. Såklart er det helt lov, men det er ingen tvil om at det setter en demper på turen og gjør at det blir en annen type tur. Du bør jo virkelig fortelle venninna di dette, ts! Anonymkode: 99b93...461 1
Brunello Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august Uanonym bruker skrev (1 time siden): Må du annonsere at ikke du drikker, da? Min erfaring er at folk sjelden bryr seg om hva andre drikker. Å komme med lange forklaringer og unnskyldninger for hvorfor du ikke drikker, er i alle fall lik å si "jeg er gravid" Ikke gjør noe nummer ut av det, er mitt beste råd. Det er litt annerledes når man bare er to. Man deler gjerne en flaske vin, bestiller en drink hver osv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jobbet hardt for å holde det hemmelig for mine nærmeste den siste tiden (jeg vil gjerne vente til 12 uker, vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere dersom noe går galt), men nå sliter jeg! For et halvt år siden kjøpte jeg og ei venninne billetter til en tur til utlandet, da jeg ikke så for meg at jeg kom til å være gravid på denne tiden. Nå nærmer denne turen seg (om en uke!) og hun kommer garantert til å forvente at jeg drikker, og lukte lunta hvis jeg ikke drikker. Jeg har liksom heller ingen god grunn til å droppe det siden det har vært planlagt så lenge… noen råd? Anonymkode: 266b5...9ec Si det til en venninne, så har du noen som kan hjelpe deg med å holde det skjult en stund til. Jeg har ellers fortalt så fort jeg har positiv test, fordi jeg også deler om jeg mister. Anonymkode: 32728...9ed
Brunello Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg hadde alderi livet vært venne med en som forventer at man skal drikke. jeg syns du bør vente og si noe, jeg skjønner at du har lyst men det er veldig dritt hvis det skjer noe Anonymkode: ea1de...f06 Når man pleier å drikke kan selvsagt venninnen forvente at hun gjør det. Man deler en flaske vin til middag osv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august Du sier det bare. Grunnen til at man venter er vel for å slippe å fortelle alle du kjenner at du mistet, men det hadde du vel fortalt venninna di uansett? Anonymkode: 18447...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august I tillegg til å unngå alkohol, så må man jo passe på hva man spiser og. Spesielt hvis du skal sørover, bør man unngå feks salater og rå grønnsaker, enkelte oster, rå egg, medium kjøtt, spekemat, fersk/upasteurisert appelsinjuice. Det blir vanskelig å holde skjult. Best å si det. Anonymkode: b217c...34b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august Her tenker jeg det også kommer an på hvilken type tur det her er. Er tanken egentlig en typisk fylletur med fest, konserter og lange netter, en tur for å oppleve gode viner og mat, eller «bare» en jentetur med soling, shopping osv? Anonymkode: f169d...19a
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): I tillegg til å unngå alkohol, så må man jo passe på hva man spiser og. Spesielt hvis du skal sørover, bør man unngå feks salater og rå grønnsaker, enkelte oster, rå egg, medium kjøtt, spekemat, fersk/upasteurisert appelsinjuice. Det blir vanskelig å holde skjult. Best å si det. Anonymkode: b217c...34b Hvorfor fersk appelsinjuice? Det står ikke på helsenorge. Anonymkode: 23d07...dcf
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor fersk appelsinjuice? Det står ikke på helsenorge. Anonymkode: 23d07...dcf Upasteurisert juice er ikke varmebehandlet så hvis ikke frukten eller pressen er vasket godt nok kan det være bakterier eller parasitter fra jord (toxoplasma) feks. Vet ikke hvor stor sjansen er, sikkert liten, for all del. Hvis man googler upasteurized juice pregnancy så får man opp en del anbefalinger fra utlandet. Jeg ba også om å ikke få sitronskive i drikkeglass og ikke salat på tallerken også pga toxo. Jeg er sikkert hysterisk og JA det var stress å unngå dette på ferie😅 men har strevd med å bli gravid og ville ikke risikere noe. Anonymkode: b217c...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå