Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er livredd for å bli matforgiftet og skal snart på hotell på Rhodos med buffet. Nå leser jeg igjen om et hotell der gjestene har blitt matforgiftet (salmonella) i Spania.

Er det noen matvarer man rett og slett ikke KAN bli dårlig av? Som er trygge valg på buffet?

Hilsen emetofob. 😬😀

Anonymkode: c57df...94a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller bør jobbe med angsten din

Anonymkode: edd9d...a0e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke å spise salaten, kjøtt må være helt gjennomstekt, noen reagerer på melk og slike produkter. Skalldyr ville jeg ikke spist. Ellers så har jeg alltid spist det meste. Vask hender,håndsprit.

Anonymkode: 087ec...c52

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble matforgiftet av å spise en fløteis fra en fryser på en sjappe på vei til stranda. Det var i Spania.

Har aldri blitt matforgiftet i Hellas, tilfeldigvis, men mitt råd er å ligge unna mat med melk og fløte. 

Dessuten... du reiser vel ikke utenlands for å sitte på hotellet hver dag og bare spise der? Gå ut og spis på steder uten buffet da vel? Du MÅ ikke bruke hotellets restaurant om du er redd for buffeter.

Anonymkode: 77ee3...cf0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har alderi blitt dårlig når jeg har spist på buffe og jeg har vært på mange 

Anonymkode: 14d43...b20

• Liker 1
Skrevet

Hold deg eventuelt unna salat, pass på at kjøtt og kylling er gjennom stekt. Noen blir syke av isbiter ( selv aldri blitt syk av det) ikke fisk og skalldyr. 

Du kan likegodt bli syk på restaurant som buffe

Ta eventuelt med det idoform( ta også for du reiser med) 

Ta med immodium, kull tabletter og væske erstatning 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp buffet-hotell..... Det gir jo ingenting...er kjedelig, ingen lokal kultur, alt blir det samme, og forhøyet risiko for smitte. Fatter ikke de som drar på slik ferie. 

Finn heller ok restauranter i nærheten. 

Anonymkode: 881ae...5dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg så flere slikket seg på hendene etter at de fikk matsøl fra skjeen på buffetbordet og så tok i bedre skje som ingenting var skjedd…har jeg vært vaksinert mot buffet..

Anonymkode: 059c8...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke kjøtt, salat, meieriprodukter. 

Anonymkode: 49e2f...e3e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg er livredd for å bli matforgiftet og skal snart på hotell på Rhodos med buffet. Nå leser jeg igjen om et hotell der gjestene har blitt matforgiftet (salmonella) i Spania.

Er det noen matvarer man rett og slett ikke KAN bli dårlig av? Som er trygge valg på buffet?

Hilsen emetofob. 😬😀

Anonymkode: c57df...94a

ellers er jo det opplagte valget dessverre: Unngå buffet

Også fordi du garantert får langt bedre, hyggeligere, mer variert mat om du drar på noen av Rhodos' mange restauranter utenfor hotellet. Da har du fordelen at andre gjester med alle sine uvaner ikke har tatt på alt mulig rar før deg

Anonymkode: 9fa0c...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste stedet jeg får for buffet er på hotell i Norden, ellers så er ikke buffet for meg, spesielt ikke i varme land som Hellas og Spania. Hadde aldri reist på en slik all inclusicve greie med buffet, bakteriebombe.

Anonymkode: 55169...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde droppet buffet nettopp av den grunn. Drar ikke på slike steder... 

Anonymkode: b0ac8...7e8

AnonymBruker
Skrevet

En av de viktigste - gå og spis med en gang bufeet’en åpner.

Alternativt - følg med når det kommer nye brett/fat ut, og forsyn deg av dem.

Anonymkode: e2e95...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter at jeg så flere slikket seg på hendene etter at de fikk matsøl fra skjeen på buffetbordet og så tok i bedre skje som ingenting var skjedd…har jeg vært vaksinert mot buffet..

Anonymkode: 059c8...06c

Lener seg over maten for å studere hva det er.

Hoster og nyser.

Forsyner seg med hender.

Barn som strekker seg og tar på maten.

Folk som tar noe, legger tilbake igjen. 

Mat som legges ut flere dager på rad. 

Underbetalte ansatte som har ansvar for å dandere fat, og være effektive. 

Folk som ikke vasker seg på do etter toalettbesøk, eller etter å ha klappet dyr. 

Snyting i lommetørkle, så forsyner man seg videre. 

Skjære brød uten å legge handkle over. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Eneste stedet jeg får for buffet er på hotell i Norden, ellers så er ikke buffet for meg, spesielt ikke i varme land som Hellas og Spania. Hadde aldri reist på en slik all inclusicve greie med buffet, bakteriebombe.

Anonymkode: 55169...ba3

Opplevde mye av det samme som allerede beskrevet på et finere hotell i Norge i sommer, rommene kostet ca 5000 kr/natt...  Sikkert ikke så farlig. Men like ekkelt. 

Nei, buffet utgår. Eneste unntaket er eksklusive buffeter, typ i Vegas, der maten er bak plexiglass, og legges på fat for deg. Eller du får tilsnakk for atferd, eller feilbruk av serveringsbestikk og klyper. 

Anonymkode: 881ae...5dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men unødvendig å spise salat og annet grønt som ikke har skall og ikke er kokt/stekt. Og styrer unna skalldyr og halvstekt mat. 

Anonymkode: 158ca...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...