Gå til innhold

Ta kontakt med en tidligere kollega - og hva skal man eventuelt skrive

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en skilt kvinne på 42 år, og har vært singel i ca 2 år. 

Jeg har nå fått høre at en tidligere kollega av meg er singel. Vi jobber ikke lenger sammen og har ikke lenger noen felles treffpunkter. 
Jeg husker jeg likte han godt som kollega da vi jobbet sammen. Han er snill, smart og  veldig morsom. Vi har samme type utdanning og jobber innen samme bransje.  På papiret virker han som en god match for meg, men det vet jeg jo ikke om stemmer med mindre jeg blir kjent med han på den måten. Jeg tenkte ikke på han som en potensiell kjæreste da vi jobbet sammen, fordi jeg selv var gift. Nå derimot kunne jeg tenke meg å treffe han og bli bedre kjent. 

Spørsmål er om jeg rett og slett skal være så modig at jeg sender han en melding og inviterer han på en øl? 
Og hva skal jeg eventuelt skrive for at det fremstår som tilstrekkelig lett og ledig og ikke at jeg er desperat etter å finne noen. For det er jeg ikke, jeg trives godt som singel, har ikke noe hastverk, men har lyst til å date utenfor på appene… 

Anonymkode: 8177f...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle ikke sende en invitasjon om å møtes først. Jeg skulle prøve å sende en venneførespørsel på et sosialt medium (FB, LinkedIn…) og spørre hvordan det går med den nye jobben. Hvis han svarer, kan dere skrive litt frem og tilbake. Om samtalen flyter bra, kan du foreslå at dere treffes for en kaffe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...