Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40+ og han er 50+. Vi har ikke vært sammen mer enn rundt 3 måneder så er ganske nyforelska begge to kan man si. Det har seg sånn at lenge før han kom inn i bildet så har håret mitt begynt å bli tynnere. Jeg har alltid hatt langt hår og trives helt klart best med det! 

Men frisøren min sier jeg bør gi slipp på en del av lengden nå da det har blitt veldig tynnpistret nederst. Etter han sa det så har jeg også blitt oppmerksom på det selv, at mye av lengden er nesten litt gjennomsiktig og pistret, på bilder ser jeg at det ser livløst ut. 

Jeg har etterhvert fått lyst til å klippe meg skulderkort, kanskje bittelitt lenger enn ned til skulderen. 

Men kjæresten min trygler meg om å la være da han elsker mitt lange hår. Når jeg prøver å fortelle han at håret er tynt og ulekkert mener han at det er tull og at han blir skikkelig skuffet om jeg klipper det. Skulderkort er for han kortklippet hår, sier han.

Så er det dette med forelskelsesfasen. Vi har mye sex og svever på en rosa sky begge to. Ønsker å være vakker og flott for han, at han skal ha lyst på meg. Skal helt ærlig si at hvis han plutselig kom hjem flintskallet etter å ha barbert av seg sitt hår så hadde jeg jo blitt skuffet. Så dumt av meg å dømme han for at han blir skuffet av hårklipp hos meg. 

Men håret mitt er livløst og jeg vil klippe av der verste sånn at håret kanskje oppleves tykkere og friskere. Det som holder meg tilbake er at han skal miste lyst og begjær.

Er dette en teit problemstilling? Klippe eller ikke klippe? 

Anonymkode: b8d39...851

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis kjæresten din mister lyst og begjær på grunn av noen cm hår fra eller til, så kan du finne noe bedre.....

Anonymkode: f10e0...1e9

• Liker 27
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Ikke klipp deg.

Anonymkode: 78ee6...607

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en teit problemstilling, det høres ut som dere er 14 og 15. Dette bestemmer du selv, enten om du vil høre på frisøren, eller nykjæresten. En mellomting er selvsagt den lure løsningen, klipp tuppene og kur det godt. Ingen over 15 år gjør det slutt pga noen centimeter hår. 
Så, ja, teit. Ja, klipp litt. 

Anonymkode: cb37f...9e1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da klipper du deg bare litt. Også begynner du med hårprodukter som gir fyldigere hår og begrenser håravfall. Ta ekstra b-vitamin også.

Anonymkode: 171bc...fa5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er 40+ og han er 50+. Vi har ikke vært sammen mer enn rundt 3 måneder så er ganske nyforelska begge to kan man si. Det har seg sånn at lenge før han kom inn i bildet så har håret mitt begynt å bli tynnere. Jeg har alltid hatt langt hår og trives helt klart best med det! 

Men frisøren min sier jeg bør gi slipp på en del av lengden nå da det har blitt veldig tynnpistret nederst. Etter han sa det så har jeg også blitt oppmerksom på det selv, at mye av lengden er nesten litt gjennomsiktig og pistret, på bilder ser jeg at det ser livløst ut. 

Jeg har etterhvert fått lyst til å klippe meg skulderkort, kanskje bittelitt lenger enn ned til skulderen. 

Men kjæresten min trygler meg om å la være da han elsker mitt lange hår. Når jeg prøver å fortelle han at håret er tynt og ulekkert mener han at det er tull og at han blir skikkelig skuffet om jeg klipper det. Skulderkort er for han kortklippet hår, sier han.

Så er det dette med forelskelsesfasen. Vi har mye sex og svever på en rosa sky begge to. Ønsker å være vakker og flott for han, at han skal ha lyst på meg. Skal helt ærlig si at hvis han plutselig kom hjem flintskallet etter å ha barbert av seg sitt hår så hadde jeg jo blitt skuffet. Så dumt av meg å dømme han for at han blir skuffet av hårklipp hos meg. 

Men håret mitt er livløst og jeg vil klippe av der verste sånn at håret kanskje oppleves tykkere og friskere. Det som holder meg tilbake er at han skal miste lyst og begjær.

Er dette en teit problemstilling? Klippe eller ikke klippe? 

Anonymkode: b8d39...851

Oi!

Har til gode å ønske å være med noen som skal styre hva jeg gjør med egen kropp.

Hår altså!! 

Det han da sier er at dette er en kortvarig affære, fordi håret tilslutt vil bli så slitt og skadet at han vil se det, eller du vil måtte klippe deg for å selv føle deg vel. 

Kom deg bort, helt ærlig! 

Dere er på min alder og at håret forblir det samme er ikke en illusjon en fyr i femtiåra burde ha 😂

Anonymkode: d3f4e...3fd

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Langt, slitt hår er så stygt. Klipp 10 cm og se hva det hjelper 

Anonymkode: 36aad...d83

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil om mannen ønsker at du beholder hårlengden du hadde da dere datet, men bare vent til mannen begynner å la skjegget gro så er det med en gang innenfor at kvinnen protesterer...

Anonymkode: 65377...f4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er enkelt. Du eier deg selv og ditt hår. Du kan skinne deg om du så vil og han må bare finne seg i det.

Jeg støtter de som sier at hvis det er grunn nok til "oppsigelse" så kan du finne deg noe bedre.

Hilsen en mann som nylig ble dumpet etter en hårklipp 🤣

Anonymkode: 8fd2c...86b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså. Mannen min elsker at jeg har langt hår han å. Og han ønske ikke at jeg skal klippe meg. Men han synes alltid at jeg blir fin på håret når jeg klipper det. Jeg klipper til skuldrene også lar jeg det vokse ned igjen. Slik har jeg drevet på. No er det midt på ryggen. 

han får ikke klippet skjegget sitt han heller. Jeg synes det er fint. Mens han synes det er greit om sommeren at det er bort. Så det går jo greit. Men elsker skjegget. 

Anonymkode: 91668...be4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, alle frisører sier at hår er slitt og tynt. De elsker å klippe av mest mulig hele tiden. Slutta å gå til frisør for 20 år siden, har langt hår, men stusser det selv. Aldri hørt noen si at jeg har slitt og stygt hår irl, bare komplimenter. Man trenger ikke kappe av 20 cm med hår for at det skal se friskt og nyklipt ut. Hvis man vil kvitte seg med hver eneste splitta tupp så må man faktisk barbere hodet. Så håret ditt er garantert ikke så ille som frisøren påstår, de har jo lyst til å tjene penger. Dessuten kan det fort bli en "slippery slope" der du ender opp med å klippe det kortere og kortere, for de hårene som vokser ut vil bli litt slitt uansett hvor langt hår du har i utgangspunktet. 

Anonymkode: abfaa...716

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjæresten skal ikke bestemme over utseendet ditt. Hvis du vil klippe deg, gjør du det.

• Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at mannen din er hetrofil? 

Tror ikke jeg noensinne har møtt en mann som vil blande seg inn i min hårfrisyre 🤷 Hår eller ikke hår er eneste frisyrene menn kan 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
jor67 skrev (5 minutter siden):

Tror ikke jeg noensinne har møtt en mann som vil blande seg inn i min hårfrisyre 🤷 Hår eller ikke hår er eneste frisyrene menn kan 

Du tror at han er homofil fordi han ikke ønsker at kjæresten skal ha kort hår 😂😂😂

Anonymkode: 4f1fa...8b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket fortsette videre med en som påstår han er nyforelsket, og samtidig mister lyst å begjær fordi håret blir litt kortere... 
Jeg hadde nok bare svart at jeg satte pris på at han elsket håret mitt, men det hadde vært mye bedre om han hadde elsket meg i stedet... 

Anonymkode: f4b0d...e01

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
jor67 skrev (8 minutter siden):

Hæ? Mannen min elsker mitt lange hår, han synes alle damer med kort «bibliotekar frisyre» ser ut som grå mus. Hvorfor klippe håret hvis mannen synes du er lekker med det? Alle - absolutt ALLE - frisører sier at håret er slitt og må klippes 😅

Anonymkode: 82e5b...30c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mannen sier hadde jeg ikke brydd meg noe om. Men da jeg sa høyt hjemme at "Nå orker jeg ikke dette håret lenger, nå klipper jeg meg kort", hvor 4-åringen utbrøt "Men da blir du jo en gammel mamma"......Da droppet jeg klippen 😂

Anonymkode: 4f1fa...8b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg tenker at hvis kjæresten din mister lyst og begjær på grunn av noen cm hår fra eller til, så kan du finne noe bedre.....

Anonymkode: f10e0...1e9

Dette.

DU skal føle deg vel med deg selv og ditt hår.

Anonymkode: 1647b...eb1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ditt hår du bestemmer og det at dere ikke har vært sammen så lange gir han ingen rett til og si noe på det syns nå jeg 

Anonymkode: 6ba0d...838

AnonymBruker
Skrevet

Langt pistrete hår er ikke noe fint. Ikke la deg diktere av hva han mener. Gjør det du ønsker selv. Hvis han mister lyst pga det, er han ikke verdt din tid.

Anonymkode: 182ac...e34

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...