Gå til innhold

Ung jente med enormt mye sminke. Normalt?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i et selskap i går, der en ung jente på 18 år hadde så mye sminke at det rett og slett var stygt. 
Ikke hadde hun klart å blende sminken ordentlig ut heller, så det så rett og slett ut som en maske. 
Dette er en veldig «ordentlig» jente som har høye karakterer, er velstelt, veltalende og alt veldig på stell generelt. 
Hun er dermed ikke en sjuske som ikke bryr seg. 
Men dette var altså helt utrolig trist å se på. 
Er det virkelig sånn ungdommen sminker seg? 

Anonymkode: 24e38...367

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt og har vært sånn siden 80 tallet i hvertfall 😅

Anonymkode: 170e0...7c9

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan si en del av de ungdommen gikk med fra 5 klasse og ut videregående så ut som de hadde brukt sparkel med sminke. Hadde støre bag til sminke en til gymtimen. Jenta her kaldte de sminkedokker  for ho skjønte ikke vitsen med å bruke sminke. Ho sa og til 2 av jentene at de hadde mye penere ansikt uten sminke, fikk da som svar: vi må jo bruke mye sminke så guttene ser oss, 

Anonymkode: f79eb...1fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 18 åring er ikke en ung jente, men en ung kvinne. 

Og ja, det er normalt at de har mye sminke på seg. Har du ikke vært utenfor døren din de siste 40 årene? 

Anonymkode: 1d8ef...5f6

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å bli blind på egen sminke. Tilfør en ekstra ting nå og da over tid så blir det tilslutt en daglig maske, en man ser ikke selv hvor tykt det er. Samtidig har vi alle forskjellige ting vi liker og noe liker så tung sminke...

Anonymkode: 7a335...26f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Var i et selskap i går, der en ung jente på 18 år hadde så mye sminke at det rett og slett var stygt. 
Ikke hadde hun klart å blende sminken ordentlig ut heller, så det så rett og slett ut som en maske. 
Dette er en veldig «ordentlig» jente som har høye karakterer, er velstelt, veltalende og alt veldig på stell generelt. 
Hun er dermed ikke en sjuske som ikke bryr seg. 
Men dette var altså helt utrolig trist å se på. 
Er det virkelig sånn ungdommen sminker seg? 

Anonymkode: 24e38...367

Helt normalt, en del fra 10år sikkert yngre no. Sykt men ja..

Anonymkode: 1d9b9...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok normalt. Men jeg ser veldig lite av det. Og jeg tar bussen daglig med videregående elever. 

Anonymkode: bd159...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Ja normalt. Det går som regel over igjen. Jeg å var i en periode der jeg brukte mye. No bruker jeg nesten ikke noe lenger. Samme med mine barn. Over der å no. 

Anonymkode: c526b...771

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen i dag er vel unge sitter å ser alle disse påvirkere i samfunnet vårt. Kliner på seg ørten produkter. Å bestiller sminke på nett. Feil farger osv. Få går på et parfymerer å får veiledning i dag.

Anonymkode: da32e...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, og vi har alle vært der.. 😉 når min generasjon var tenåringer var det inn med brunkrem. Altså, tjukt lag med Dream matte mousse i en mye mørkere farge enn egen hudfarge.. Vi så grusomme ut! 

Anonymkode: 5d287...823

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Mange unge jenter har en periode med overdrevent bruk av sminke før de har blitt mer voksne og tryggere på seg selv. Det var slik på 80-tallet også da jeg var tenåring. Noen av klassevenninnene mine så virkelig ikke ut da vi gikk på ungdomsskolen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo et paradoks at når ansiktet er på det glatteste og peneste skal det dynges ned av tung sminke. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bruk av sminke i dag, man kan ikke gå på en klesbutikk å kjøpe klær for alt er griset ned med foundationen. Jeg er født på 80 tallet og ingen av oss gikk slik med så mye som nå. 
Ja, noen brukte mer enn andre. De var unormalen, nå er det normalen å bruke enormt mye. 
Min jente får ikke sminke seg, men det er vanskelig å holde igjen. 

Anonymkode: 3f144...aec

• Liker 1
Skrevet

Det ser ut til at det blir mer sminke på yngre jenter. Jeg ser stort sett bare jenter fra ungdomsskole og videregående på bussen. De siste årene har det vært endel sminke, mye likt, en slags naturlig look som egentlig ikke er helt naturlig i mine øyne. Det har vært mer en dukke variant. Men nå da årets kull startet på videregående, var det flere med mye mer sminke enn jeg har sett noen gang. Det kan ha vært tilfeldig at det var flere på kort tid. Vi får se. Men det var ikke bra. 

Det som er tydelig, og det er ikke noe nytt, er at de gjør det "idolene" gjør. Men i større grad og mye mer identisk enn tidligere. Har også inntrykk av at de bruker flere produkter. På 80-tallet var det ofte artikler i bladene om hvordan forskjellige ansiktsformer skulle sminke seg.. Det er ikke noe jeg har sett eller hørt diverse sminkekjendiser snakke om. Og alle har gjort det samme uansett hvilken form de har på ansiktet.

Det var nok noen som brukte endel sminke på 80- og 90-tallet, men ikke så mange. Ihvertfall på de skolene jeg gikk. De som hadde sminke brukte lite og få produkter. Det var bare noen få unntak. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er normalt. Og hvis jeg hadde svart: Nei, det er helt unormalt, hva så? 

Anonymkode: dd225...89c

Skrevet

Normalt ja, og hun gjør som hun vil.

Glo en annen vei 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt ja. Skru på en hvilken som helst Kardashiansepisode eller se på en hvilkensomhelst blogg, det er overalt. Har du sett episoden med vita og Wanda på tur med Monsen? Slik er det og de unge tror at slik skal det være.

Synes det er mer tragisk å møte folk som nærmer seg 40 som sminker seg slik, det er ikke pent! 

Anonymkode: 734fd...12f

AnonymBruker
Skrevet

Ja , har selv en 7 klassing som plutselig ikke kan gå utenfor døren uten sminke 🙈🙈

Anonymkode: 0b30c...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Noen sminker seg stykke, sånn har det alltid vært og vil nok alltid være. Enkelte foreldre har beøringsangst i forhold til å si i fra eller veilede på en god måte. 

Anonymkode: cb530...671

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så unormalt at unge jenter tester sminke, og det er ikke alltid de er like heldige med resultatet. Så vet de kanskje ikke noe om lys, ulik sminke til ulike anledninger osv. Hadde en jente i nabolaget som plutselig troppet opp på dugnad med sminke og løsvipper som fikk henne til å se ut som jeg vet ikke hva. Men det ble med den ene gangen, etterpå har jeg kun sett henne med diskret, "vanlig" sminke.

Anonymkode: 81146...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...