Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært i situasjonen at de ikke var sammen med ved fødsel?  Hvor ofte og Hvor lenge varte samvær til å starte med?

Anonymkode: c8b2d...984

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, barnefar kom innom nesten daglig og var med på det meste av kos og stell med babyen. Jeg ammet så samværet ble hos oss. Vi hadde heldigvis en sivilisert tone så alt gikk greit.

Da barnet var 5-6 mnd og tok flaske var han med far på korte turer hos familien sin uten meg. Det gikk veldig fint. Siden var far så ofte innom (snakk om nesten daglig det første året) så ble de veldig godt kjent og barnet ble veldig trygg på far. 

Da barnet ble 8-9 mnd begynte vi med overnatting 1 natt annenhver helg, og da barnet ble ett år og begynte i barnehagen hentet far fast en ettermiddag i uka. Vi utvidet etter hvert til to overnattinger annenhver helg (barnet var ca 2 år da).

Dette gikk fint helt til far fikk ny dame og ble helt uinteressert i ungen. Heldigvis hadde barnet god kontakt med besteforeldre og holdt kontakten med dem de helgene han egentlig skulle til far, så stakk far og ny dame innom der en time eller to ila samværshelga. Jeg var 100% student på den tiden og brukte frihelgene på studier. 

Nå er gutten blitt 16 år og ser far ca en gang annenhver mnd. Far har ikke tid til samvær siden han og kona har 3 egne barn. Heldigvis har han en bonusfar som har tatt ham imot med åpne armer. 

Nå sporet det helt av her, men min erfaring er i alle fall at hyppig samvær i starten er det beste. La far ta bleier. Er han usikker så vis han hvordan. La de få bli kjent på sin egen måte. 

Anonymkode: 70f81...e66

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her flytter far til et annet sted i landet før barnet ble født. Kom kun på samvær om jeg stilte opp med leiligheten min, betalte hotell og flybilletter. Samtidig ville han at barnet skulle gå 50/50 i barnehage på to ulike steder i landet da det ble ett år. Inkonsekvent type som var umulig å lage struktur og avtaler med 😔

Anonymkode: 0b9ed...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 9.01):

Noen som har vært i situasjonen at de ikke var sammen med ved fødsel?  Hvor ofte og Hvor lenge varte samvær til å starte med?

Anonymkode: c8b2d...984

Ja. Barnefar var på besøk nesten daglig, så lenge han ønsket/det passet for meg. 

Her er det mye avhengig av relasjonen deres og hvordan dere klarer å omgås hverandre. Jo bedre det går, jo lettere er det. For oss var det ikke noe problem å omgås, og var en ekstrem nytte for meg at han var så mye med oss. Sårt pga brudd, ja.. Men barnet kom først. Mine følelser skal ikke gå utover barnet. 

Anonymkode: 4912e...c80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...