AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Etter å ha gjort styrkeøvelser på gulvet hjemme har jeg nå begynt på treningssenter. Jeg trener ikke "tung styrke" (løfter ikke til maksimum), men har en vekt som jeg kan løfte/dra 5-12 repetisjoner i 3 sett. Styrketreningen hjelper for en del fysiske plager jeg har, men effekten av treningen på disse plagene varer bare rundt 24 timer, og derfor er 3 dager i uken det jeg ønsker. Nå er jeg så usikker på om 3 dager i uken blir for mye i begynnelsen. Hva tenker dere erfarne? 2 eller 3 dager i begynnelsen? Eller kan jeg ta 3 dager hvis jeg trener lettere? (At jeg trener hovedsaklig muskulær utholdenhet fremfor styrke i begynnelsen) Anonymkode: 13f26...ce1
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Skrevet 25. august Det går helt fint an å trene styrke 3 dager i uken, også for nybegynnere. Veldig mange nybegynnerprogram baserer seg på fullkroppstrening tre dager i uken. Du trenger ikke trene lettere. Anonymkode: 8189b...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Man bør trene hver muskelgruppe 2 ganger i uka så man kan enten trene 2 fullkroppsøkter eller feks overkropp/bein 2 ganger m. Jeg trener bein 2 dager i uka og 2 økter med overkropp. Anonymkode: ee796...e95 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det går helt fint an å trene styrke 3 dager i uken, også for nybegynnere. Veldig mange nybegynnerprogram baserer seg på fullkroppstrening tre dager i uken. Du trenger ikke trene lettere. Anonymkode: 8189b...ea5 Takk. Jeg har litt lett for å bli påvirket av menneskene rundt meg, og da de sa at det ble for mye i begynnelsen ble jeg veldig usikker. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man bør trene hver muskelgruppe 2 ganger i uka så man kan enten trene 2 fullkroppsøkter eller feks overkropp/bein 2 ganger m. Jeg trener bein 2 dager i uka og 2 økter med overkropp. Anonymkode: ee796...e95 De fleste sier "fullkropp minst 2 dager i uken", ikke maksimalt...? Sitat Tren hele kroppen – hvis man kun har 1-3 dager per uke man kan trene styrke, er det fullkroppstrening som er det beste. Ideelt sett trenger hver muskelgruppe en gjennomføring 2-3 ganger per uke for at man skal kunne forvente en progresjon https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/supersett-veien-til-tidseffektiv-trening Anonymkode: 13f26...ce1
NoaideBiehtar Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august Du kan fint trene 3 ganger i uka. Bare kjenn etter på kroppen. Du kan kjøre tre økter med helkropp, eller én helkropp, en underkropp og en overkropp. Eller to økter med vekter, en med kroppsvekt/slynge. Mange muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå