Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damned if you do, damned if you dont

Partner klager på det meste. Alt er enten feil, galt, for søtt,for mye, for lite, for dårlig, for varmt, for kaldt, for dyrt osv.

Hvis jeg gjør som partner sier, er det i neste øyeblikk feil. Hvis jeg ikke gjør det, så er det feil også. F.eks: lage middag. Vil ikke ha middag, ok da spiser vi noe lett eller jeg finner meg mat selv. Da spør partner hva jeg holder på, skulle ikke vi ha middag ? Sier at du ville jo ikke ha. Jo det vil jeg, men vet ikke hva.

Annet eks: du trenger ikke å hente xxx for meg. Ok, da gjør jeg ikke det. 2 sek etterpå, skulle ikke du hente xxx for meg ? Er jeg ikke verdt såpass ? Du sa jo at jeg ikke trengte å hente xxx for deg.

Ett til: jeg tar ofte insj til sex, partner sier ofte nei. Gitt delvis opp og venter på partner tar insj. Så sier partner at vi trenger ikke å dele seng lenger, det skjer jo ikke noe der lenger likevel. Jeg sier da at jeg tar jo insj til sex ofte, men du sier jo nei. Da blir det ikke noe i senga når du hele tiden avviser meg. Ja, det stemmer for jeg orker ikke sier partner. Så hvorfor klage på at det er lite sex når du hele tiden ikke vil ?

Denne væremåten forvirrer meg og skaper gnisninger mellom oss. Jeg blir rett og slett irritert og usikker på hvordan forholde meg til partner. Tar jeg det opp, så er jeg vanskelig. Tar jeg opp mine behov, så er jeg masete.

Har noen tips eller råd hvordan håndtere disse hersketeknikkene som partner driver bevisst eller ubevisst mot meg før alt går til helvete ?

Anonymkode: 14d9c...f84

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dumpe partneren og finne en ny. 

Anonymkode: 52012...629

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette er ikkje bra. Dump.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å prate med ham om det? Altså, ikke i selve diskusjonen om et av disse eksemplene, men utenom. Si at det forvirrer deg og gjør det vanskelig å kommunisere når han sier mot seg selv.

Anonymkode: f488d...4aa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er du, og at du i det hele tatt eksisterer, som irriterer henne, ikke hva du gjør. 

Hun er ikke glad i deg lenger. 

Anonymkode: 410c5...294

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har null raushet med hverandre, og det gjør dere giftige sammen. Det er kjipt å observere slik dynamikk 

Anonymkode: 8eb9f...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du velger selv å bli værende i dette forholdet… du kan med andre ord også velge å avslutte det om du er misfornøyd. 

Anonymkode: a2adb...555

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke kastet bort mer tid på en slik person. Virker ikke frisk.

Anonymkode: c5dac...e03

AnonymBruker
Skrevet

Hersketeknikk og manipulasjon. Ikke noe å fortsette med. Det du gjør blir aldri bra nok, og det er noe dritt å leve med å føle at det en gjør ikke er bra nok. Har levd med en slik partner tidligere, aldri mer... det blir ikke bedre.

Anonymkode: 91165...aae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Partner klager på det meste. Alt er enten feil, galt, for søtt,for mye, for lite, for dårlig, for varmt, for kaldt, for dyrt osv.

Hvis jeg gjør som partner sier, er det i neste øyeblikk feil. Hvis jeg ikke gjør det, så er det feil også. F.eks: lage middag. Vil ikke ha middag, ok da spiser vi noe lett eller jeg finner meg mat selv. Da spør partner hva jeg holder på, skulle ikke vi ha middag ? Sier at du ville jo ikke ha. Jo det vil jeg, men vet ikke hva.

Annet eks: du trenger ikke å hente xxx for meg. Ok, da gjør jeg ikke det. 2 sek etterpå, skulle ikke du hente xxx for meg ? Er jeg ikke verdt såpass ? Du sa jo at jeg ikke trengte å hente xxx for deg.

Ett til: jeg tar ofte insj til sex, partner sier ofte nei. Gitt delvis opp og venter på partner tar insj. Så sier partner at vi trenger ikke å dele seng lenger, det skjer jo ikke noe der lenger likevel. Jeg sier da at jeg tar jo insj til sex ofte, men du sier jo nei. Da blir det ikke noe i senga når du hele tiden avviser meg. Ja, det stemmer for jeg orker ikke sier partner. Så hvorfor klage på at det er lite sex når du hele tiden ikke vil ?

Denne væremåten forvirrer meg og skaper gnisninger mellom oss. Jeg blir rett og slett irritert og usikker på hvordan forholde meg til partner. Tar jeg det opp, så er jeg vanskelig. Tar jeg opp mine behov, så er jeg masete.

Har noen tips eller råd hvordan håndtere disse hersketeknikkene som partner driver bevisst eller ubevisst mot meg før alt går til helvete ?

Dump partneren. Virker narssistisk..

Anonymkode: a82b9...28c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dumpe partneren og finne en ny. 

Anonymkode: 52012...629

Dette.

Anonymkode: 4a5da...640

AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne jeg skrevet om selv. Alt blir feil uansett hva man gjør, og det er så ødeleggende. Samtidig gir man jo litt faren i kjettingen som kommer, for den hadde jo kommet uansett. Mitt råd er å gå! 

Man kan sikkert finne en diagnose som passer, men det hjelper jo ikke. Personen er sånn uansett og det finnes ikke noe unnskyldning for en sånn oppførsel. 

Jeg er sliten og orker ikke mer, og er på vei ut. 

Anonymkode: f57d0...32c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du prøvd å prate med ham om det? Altså, ikke i selve diskusjonen om et av disse eksemplene, men utenom. Si at det forvirrer deg og gjør det vanskelig å kommunisere når han sier mot seg selv.

Jo, har tatt det opp noen ganger, i ettertid. Sier at jeg blir forvirret. Da trekker partner ting tilbake, var ikke sånn ment, skal ikke bry meg om alt partner sier, må ikke bli påvirket av det, det er slik jeg er. Men jeg blir påvirket og det forstår partneren tydeligvis ikke. Så hvordan få partner til å forstå i klartekst. Vil ikke true om ting, bare få partner til å se saken fra min side uten å være dritt. Om noen skjønner...

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, har tatt det opp noen ganger, i ettertid. Sier at jeg blir forvirret. Da trekker partner ting tilbake, var ikke sånn ment, skal ikke bry meg om alt partner sier, må ikke bli påvirket av det, det er slik jeg er. Men jeg blir påvirket og det forstår partneren tydeligvis ikke. Så hvordan få partner til å forstå i klartekst. Vil ikke true om ting, bare få partner til å se saken fra min side uten å være dritt. Om noen skjønner...

Ts

Du må si det i klartekst. Prat med ham igjen. Si at det ikke er greit det han holder på med. Det hjelper ikke å si "det er bare sånn jeg er." Si hvordan det påvirker deg og at det kommer til å fortsette å påvirke deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Partneren din må ha noen ekstremt gode egenskaper siden du holder ut dette

Anonymkode: 2bf57...a7e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du har det sånn også, ts?

Ikke lett å forstå seg på damer.

Anonymkode: 20496...fd1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper du bare rømmer fra dette her 👆

Det blir ikke bedre, bare verre. Been there, done that 😂 Aldri mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...