AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Skrevet 25. august Stue,gang: Støvesuger 1 gang i uka. Resten gjør jeg annenhver uke: moppe gulv. Tørke støv på tven og Tvbenk. tørke støv i vinduskarmen. Men tørke spisebordet og sofabordet tar jeg nesten daglig. Det er disse oppgavene jeg ser for meg hver gang jeg skal rydde i stua og gang. Og når jeg skal rydde/vaske soverommet. Da er det å bytte sengetøy 1 gang mnd. (Fordi jeg sover med pysjen på) Tørke støv i vinduskarmen og nattbord.støvsuge gulvet. Mopper sjeldent rommet. På bade er det ukentlig vask av doen og støvsuge.og vaske gulvet rundt doen. Annen hver uke: vaske dusj og moppe Daglig: vaske vasken og speilet. Kjøkken: oppvasken lar jeg aldri stå. Vasker og rydder kjøkkenet hver kveld. Feier gulvet hver kveld. Vasker stekeovn, kjøleskap, oppvaskmaskin annen hver mnd. Høres det rikig ut? Syns dere jeg tar alle oppgavene som må tas? Vil leggge til at huset mitt er stort 250 kvm men vi har lite av gjenstander. Kun basic som sofa, bord, spisebord, tvbenk. Ikke noe pynte ting osv. Anonymkode: 8b37c...342 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Skrevet 25. august Synes da det høres helt fint ut Anonymkode: f745b...f63 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Skrevet 25. august Syntes det høres greit ut jeg. Så lenge du/dere er fornøyd, så spiller det ingen rolle hva andre tenker. Anonymkode: bf8e2...418 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august Høres ikke avskrekkende ut. Eneste jeg reagerer på er sengetøyet. Det bør skiftes en gang i uka. Selv om du sover med pysj så svetter du om natta, og midden trives som plommen i egget i en seng som holder 37 grader… Anonymkode: cafa0...bae 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august Jeg bruker øynene og hodet. Så har ingen fast hyppighet. Særlig støvsuging, gulvvask og støvtørking er ad-hoc. Vi er to rolige voksne, så sjelden gulv må vaskes. Sengetøy var sjeldent, synes jeg. Det tar jeg hver søndag om vi har vært hjemme hele uka. Men drøyer det til to uker om vi har vært litt på reise. Badene hver uke. Men tar jo over servant og toalett oftere. Det jeg synes gjør en stor forskjell er å plugge i en podcast hver kveld, å ta for meg rom for rom. Fokus er rydding, men er det søl så punktvasker jeg. Er ting satt feil inn i kjøleskap så rydder jeg. Og så videre. Anonymkode: 25fcc...8e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august Høres fint ut det. Jeg rydder og vasker etter behov og ikke noe lister, ser hvor det trengs, går jo over noe hver dag. Men ender vel sikkert på noe av det samme som deg. Bortsett fra at jeg skifter sengetøy ukentlig. Jeg elsker rent, nyvasket sengetøy. Anonymkode: cf806...68e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #7 Skrevet 25. august Jeg gjør omtrent som deg, bortsett fra ukentlig sengeskift fordi jeg elsker den følelsen. Her er vi to som jobber veldig mye, og husarbeid prioriteres ikke høyt. Tar som regel hele huset før planlagt besøk, da. Anonymkode: 9b525...b10
AnonymBruker Skrevet 25. august #8 Skrevet 25. august Det er for sjeldent. Her bytter vi sengetøy hver uke, støvsuger 2-3 ganger pr uke, gulvvask og tørker støv hver uke. Badet og dusj vaskes hver uke, toalett minst 2 ganger pr uke. Anonymkode: ca276...c91 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august Det er helt fin, man trenger ikke ha det strøkent til enhver tid. De som sier det er for sjeldent har antagelig støv på hjernen. Intervallet ditt er supert for et normalt liv. Anonymkode: e1aea...07e 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er for sjeldent. Her bytter vi sengetøy hver uke, støvsuger 2-3 ganger pr uke, gulvvask og tørker støv hver uke. Badet og dusj vaskes hver uke, toalett minst 2 ganger pr uke. Anonymkode: ca276...c91 Jeg gjør det samme som deg, trodde det var dette som var normalt. Om vinteren vaskes yttergangen to ganger i uka, og jeg støvsuger eller koster rundt vedovnen hver dag. Anonymkode: 35f8d...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august Høres da helt greit ut det.. Jeg har 4 barn, og alle har en del besøk, så eneste som er fast rutine her er nytt sengetøy hver søndag, mest fordi jeg liker det, og siden barna har mye besøk, så sitter de en del i sengen.. De får egentlig ikke spise i sengen, men de er alene noen timer på ettermiddagen, og med venner på besøk, så blir det slik likevell.. Ellers så blir resten av huset tatt jevnlig.. Jeg har 4 sønner, så fra dagen de fylte 8 år, så har de 1 dag i uken hver der de SKAL vaske begge doene, vasken og tørke over gulvet på badene.. Vi har to bad.. Utrolig nok, så er dette noe som blir gjort av de alle uten noe stress.. De er NØYE på å passe på hverandre der😂 Ikke snakk om at storebror skal vaske ‘’ekstra’’ for det at lillebror ikke vasket i går😂 Anonymkode: 568e2...af1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #12 Skrevet 25. august Vasker og rydder litt omtrent hver dag. Hater støv og rot. Anonymkode: ea6dc...827 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august Jeg synes det høres greit ut. Jeg er alene, og vasker sengetøy fra hver 3-4.uke. Hender også det går lengre tid, men prøver å unngå det. Sover i nattøy her også. Jeg byttet oftere før, men sesongen av livet er som den er. Jeg har ikke fast dag på alt, men prøver å gå over bad og støvsuge én til to ganger i uken. Ofte så gjør jeg litt dagen før søpla blir hentet, og/eller en dag i helgen. Her vaskes det forløpende opp søl, og oppvasken tas også. Søpla går jeg ut med ved behov, men går alltid ekstra over når det er tid for tømming. Det spises veldig mye frukt og grønt, så matsøpla må ut flere ganger i uken, noen ganger daglig. Støvtørking tas sjeldent. Altfor sjeldent. Samme med vask av vinduer, dusjkabinett (skyller over ved hver dusj da), og f.eks mikroen. Tror det går greit, men ser jo at det kunne vært bedre, men samtidig også mye verre. Anonymkode: 6698f...dce
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august Supert!😊 Bortsett fra sengetøy, det det nok blir litt mye støv på en måned. Anonymkode: 2cbc2...29c
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august Først og fremst: Er det kun du som gjør dette? Ingen andre i husholdningen din som gjør noe? Hvor mange er dere i husholdningen? Noen dyr? Blir litt forvirret for du skriver at du sover i pysj, men at dere har lite ting. Sengetøyet skiftet for sjeldent, minst hver annen uke er anbefalt. Anonymkode: 43c32...858 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stue,gang: Støvesuger 1 gang i uka. Resten gjør jeg annenhver uke: moppe gulv. Tørke støv på tven og Tvbenk. tørke støv i vinduskarmen. Men tørke spisebordet og sofabordet tar jeg nesten daglig. Det er disse oppgavene jeg ser for meg hver gang jeg skal rydde i stua og gang. Og når jeg skal rydde/vaske soverommet. Da er det å bytte sengetøy 1 gang mnd. (Fordi jeg sover med pysjen på) Tørke støv i vinduskarmen og nattbord.støvsuge gulvet. Mopper sjeldent rommet. På bade er det ukentlig vask av doen og støvsuge.og vaske gulvet rundt doen. Annen hver uke: vaske dusj og moppe Daglig: vaske vasken og speilet. Kjøkken: oppvasken lar jeg aldri stå. Vasker og rydder kjøkkenet hver kveld. Feier gulvet hver kveld. Vasker stekeovn, kjøleskap, oppvaskmaskin annen hver mnd. Høres det rikig ut? Syns dere jeg tar alle oppgavene som må tas? Vil leggge til at huset mitt er stort 250 kvm men vi har lite av gjenstander. Kun basic som sofa, bord, spisebord, tvbenk. Ikke noe pynte ting osv. Anonymkode: 8b37c...342 Tar støv(vingduskarmer,tv benk,sofa osv) og støvsuger hele huset hver 3.dag. Vasker over spisebord hver gsng vi har spist. Kjøkkenbenken hver gang den brukes(smuler,gris osv), samme med platetoppen! Vasker over do og vask hver dag(går fort og ivrige ungdommer..) Vasker badet hver 2.uke. Bytter på sengen hver 2.uke. Vasker gulvene 1gang i måneden. Anonymkode: 86f11...77c
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august Glemte å ta med at oppvaskemaskinen fylles når vi har spist og settes på når den er full. Aldri ting flytende rundt som en del har. Liker å ha det ryddig og rent. Jobber på kjøkken,så kanskje derfor. Anonymkode: 86f11...77c
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august Jeg ser at mange bytter sengetøy ukentlig. Det måtte jeg også inntil for noen år siden. For da redde jeg opp senga hver morgen. Når man rer opp senga, så holdes fuktighet og varme inne, og det blir mye raskere vond lukt. Nå bretter jeg i stedet dyna til side. Da trengs det bare å byttes på hver fjerde uke. Unntaket er når det er veldig varmt om sommeren. Da svetter jeg om natta og bytter på senge et par ganger i uken. Anonymkode: 04fbf...d08
AnonymBruker Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er for sjeldent. Her bytter vi sengetøy hver uke, støvsuger 2-3 ganger pr uke, gulvvask og tørker støv hver uke. Badet og dusj vaskes hver uke, toalett minst 2 ganger pr uke. Anonymkode: ca276...c91 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det samme som deg, trodde det var dette som var normalt. Om vinteren vaskes yttergangen to ganger i uka, og jeg støvsuger eller koster rundt vedovnen hver dag. Anonymkode: 35f8d...dc8 Men nå er det jo relevant hvem "dere" er. Hos oss er vi to, rolige voksne, som er en del på reise, og er ute av huset store deler av tiden, og tar unna etter oss løpende. Med åpent vindfang og sko-oppbevaring ute eller i varmeskap. Vi deler 2,5 bad (tre toaletter) Så at støvsugeren innimellom kun er fremme hver 1-2 uke, og at gulv vaskes veldig sjeldent, er da virkelig ikke "alt for sjeldent". Anonymkode: 25fcc...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #20 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser at mange bytter sengetøy ukentlig. Det måtte jeg også inntil for noen år siden. For da redde jeg opp senga hver morgen. Når man rer opp senga, så holdes fuktighet og varme inne, og det blir mye raskere vond lukt. Nå bretter jeg i stedet dyna til side. Da trengs det bare å byttes på hver fjerde uke. Unntaket er når det er veldig varmt om sommeren. Da svetter jeg om natta og bytter på senge et par ganger i uken. Anonymkode: 04fbf...d08 Jeg bretter til side, eller henger ut. Og rer opp rundt lunsjtider. Lukter ingenting etter en uke. Men synes likevel det er minimum å bytte hver søndag, gitt hvor mange timer man faktisk bruker i senga på den tiden. Anonymkode: 25fcc...8e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå