Gå til innhold

Erfaringer med beinmargskreft ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner og er glad i har fått det.
Først sa legene at han hadde noen måneder igjen å leve i verste fall, men har gått bra. Han tar tabletter (tror det er 28 stk) hele måneden som holder det i sjakk og vært igjennom cellegift samt åpnet ryggen å fått satt inn frisk beinmarg hvis jeg sier det riktig nå. Er nytt for meg.

Nå er det ikke mer legene kan gjøre enn å håpe den ikke blusser opp igjen. 
Denne kreft typen er dessverre  uhelbredelig :( 

Fleste som får det er over 60 år. Gjerne mannfolk. 
Han her var bare 37 da han fikk det og nå 39. Han har selvfølgelig hatt krefta uten å vite det åsså i sikkert åresvis før det tilfeldigvis ble tatt en test som visste det.

Står på Google 4 års levetid. Før var det bare 4 måneder tror jeg. Noen plasser står det skrevet at mange kan leve et langt liv med dette der det ikke kommer tilbake og at de dør av noe annet enn kreften.

Samtidig er jo dette en veldig ille diagnose? Er ikke skjangSen stor for at han får den tilbake? Det sies at levetiden blir 10-20 år kortere tror jeg.

Er jo ingen som har fasiten, men skulle ønske noen her inne kjenner noen som kjenner noen andre omså ? Eller selv har det ,eller uansett.! Alle erfaringer takkes for❤️❤️ 

Anonymkode: 12018...dc1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dette regner med det er mylamatose? Jeg er for øyeblikket uten målbar sykdom i kroppen. Men det er ingen kur men er veldig behandlebart. Snakket med flere som har hatt dette i 20 år og ingen som har sagt til meg at det er en dødsdom mer som en kronisk sykdom. Finnes jo også 100 forskjellige behandlingsmetoder og på denne sykdommen har de kommet veldig langt på 5-10 år hvor det var veldig mye mer dødelig.

Anonymkode: a8bc7...c0c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere ulike typer beinmargskreft, så du får nok mer relevante svar hvis du vet hvilken type det er.

Min eneste erfaring er med AML for nesten 50 år siden. Heldigvis har vitenskapen kommet lenger nå!💔

Anonymkode: 4f809...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Min bestefar, onkel og tanta til mamma døde av dette. De var henholdsvis 57, 50 og 84 da de døde. Onkel fikk en annen type kreft som resultat av behandlingen dessverre, men levde lengst av de tre med sykdommen i 7 år fra diagnosen ble satt. 

Anonymkode: af4c7...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...