AnonymBruker Skrevet 30. august #41 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 10.03): Vi er ikke heldige, vi vet å ta vare på dem. Anonymkode: 74adc...169 Tja, hva med oss som tar kontakt med de få «vennene» vi har, men som aldri blir kontaktet tilbake, kun enveiskommunikasjon er jeg fryktelig lei av, jeg tar turen til noen få ganger i året ringer å hører om det passer, skjer aldri andre veien Anonymkode: 3cf67...60e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #42 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tja, hva med oss som tar kontakt med de få «vennene» vi har, men som aldri blir kontaktet tilbake, kun enveiskommunikasjon er jeg fryktelig lei av, jeg tar turen til noen få ganger i året ringer å hører om det passer, skjer aldri andre veien Anonymkode: 3cf67...60e Da er det på tide å skaffe seg nye venner. Anonymkode: 74adc...169
AnonymBruker Skrevet 31. august #43 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 29.8.2025 den 16.03): Jo, hun kunne absolutt også tatt kontakt. I et vennskap er det begges ansvar, så det er like mye hennes. Hvis dere er vant med å ha kontakt oftere enn dette, så er det også en svakhet av henne at hun ikke har tatt kontakt. Men alt jeg skrev over gjelder også deg, og det er hva du ikke ser. Du ser kun henne. Ikke deg selv i dette. Du legger også masse negative ting hos henne du ikke vet noe om. "Hun bryr seg, har aldri brydd seg osv". Dette er bare selvmedlidende tanker du ikke har grunnlag for å legge på henne. For alt du vet, så er hun opptatt med ferie og ny kjæreste og den største feilen hun har gjort, er å være litt selvopptatt oppi dette. Det VI gjør, vi som har langvarige vennskap som holder 20+ år, er at vi viser forståelse for ting som dette. Samtidig, hvis en venn av oss gjør noe som sårer oss, så kontakter vi dem, møtes for en prat og tar det opp med dem. Vi løser konflikten og går videre. Det er oppskriften på langvarige vennskap. Så selv om du går videre fra henne og finner en ny venn - så fort den nye vennen gjør en bagatellmessig feil som sårer deg så vil du gå gjennom alt dette på ny, du vil støte henne fra deg, synes synd på deg selv og få bekreftet at "jeg må være alene for ingen liker meg og det er synd på meg". Det du ikke ser er at det handler om DEG og DINE handlinger. Det er DU som gjør at du er alene, for du støter venner fra deg for den minste ting. Jeg har hatt venner som har såret meg. Og jeg har såret dem, uten en gang å vite at jeg gjorde det. Før min vennninne tok det opp og gjorde meg oppmerksom på det. Da beklaget jeg og ble mer bevisst på de tingene i etterkant. Slik kan det være med din venninne også. En time over en kaffe og dette kunne være løst, i stedet velger du månedsvis med selvmedlidenhet. Så hvor lenge har du tenkt å fortsette å starte tråder, lese trådene for å finne grunner til å fortsette å synes synd på deg selv og drukne i selvmedlidenhet? Har det å gjøre disse tingene hjulpet deg til å få det bedre? Hvis ikke, tenker du det kan være en ide å forsøke noe annet i fremtiden? Anonymkode: 74adc...169 Ja, du har rett i at jeg synes det er skikkelig pyton og syntes vel synd i meg selv og synes hun har behandlet meg dårlig. For stillhet er dårlig. Den som tier samtykker sies det. Jeg kjenner jo at det eneste jeg har lyst til å glør er å unngå alt og alle. Som jeg har sagt før Netflix er her. Til tider har jeg hatt lyst å skrive en melding til henne og uttrykke min frustrasjon og si hva jeg tenker om henne. Har ikke gjort det og lurer på om jeg skal. Jeg er enig med deg i at det du gjør med dine venner den beste måten å gjøre det på, men her er det for sent. Dere er venner og det er ikke hun til meg. Og da er det ikke vits vel? Vet ikke når jeg kommer videre fra dette og om jeg gjør det. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 31. august #44 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 10.03): Vi er ikke heldige, vi vet å ta vare på dem. Anonymkode: 74adc...169 Jo, det er dere. Jeg har prøvd å byge og ta vare på dette vennskapet, men du ser hvordan det gikk. Alltid meg og når hun for ballen så har hun bare lagt den vekk. Alt for enkelt svar du gir der og der stemmer ikke alltid. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 31. august #45 Skrevet 31. august Jeg er lei av folk som sutrer. Jeg har en venninne som nok tenkte at jeg ikke var der for henne...men hun visste ikke hva jeg gikk gjennom da. Barn som ble psykisk syk. Hun så kun seg selv og sitt liv, sine problemer. Verre...hun er en type som hadde kost seg litt over alt jeg slet med, fordi det hadde fått henne til å føle seg bedre. Ergo ville jeg ikke dele med henne. Jeg har mange andre, og trengte ikke det. Ingen vet jo hva som foregår i andres liv riktig...og særlig ikke de som ikke orker å løfte hodet og se andre enn deres egene problemer. Akkurat som om de har enerett på det. Anonymkode: 49ee8...d0b 1 1
exictence Skrevet 31. august #46 Skrevet 31. august Det er mane som er ekte venner. Ekte venner er gjensidig glade for å være med hverandre. Fiske venner er vel de som ikke gjensidig her glede av forholdet 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #47 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er dere. Jeg har prøvd å byge og ta vare på dette vennskapet, men du ser hvordan det gikk. Alltid meg og når hun for ballen så har hun bare lagt den vekk. Alt for enkelt svar du gir der og der stemmer ikke alltid. Anonymkode: ed5a3...30b Haha, nei, du har overhodet ikke forsøkt å ta vare på vennskapet. Du har trukket deg unna og sutret og snakket negativt om denne venninnen din på forum i tre måneder. Det er stikk motsatt av å ta vare på et evennskap. Anonymkode: 74adc...169 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #48 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, nei, du har overhodet ikke forsøkt å ta vare på vennskapet. Du har trukket deg unna og sutret og snakket negativt om denne venninnen din på forum i tre måneder. Det er stikk motsatt av å ta vare på et evennskap. Anonymkode: 74adc...169 Du skjønte helt sikkert hva jeg mente??Jeg har forklart deg hvordan dette vennskapet har vært hele veien. Så jo jeg har gjort mye for vennskap. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 31. august #49 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, du har rett i at jeg synes det er skikkelig pyton og syntes vel synd i meg selv og synes hun har behandlet meg dårlig. For stillhet er dårlig. Den som tier samtykker sies det. Jeg kjenner jo at det eneste jeg har lyst til å glør er å unngå alt og alle. Som jeg har sagt før Netflix er her. Til tider har jeg hatt lyst å skrive en melding til henne og uttrykke min frustrasjon og si hva jeg tenker om henne. Har ikke gjort det og lurer på om jeg skal. Jeg er enig med deg i at det du gjør med dine venner den beste måten å gjøre det på, men her er det for sent. Dere er venner og det er ikke hun til meg. Og da er det ikke vits vel? Vet ikke når jeg kommer videre fra dette og om jeg gjør det. Anonymkode: ed5a3...30b Dytter denne. Så kan du kanskje svare på det? Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 31. august #50 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dytter denne. Så kan du kanskje svare på det? Anonymkode: ed5a3...30b Ville dere skrevet til henne? Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 1. september #51 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville dere skrevet til henne? Anonymkode: ed5a3...30b Du har fått svar på dette mange, mange, mange ganger før over minst tre tråder. Det er meningsløst å svare deg, for du svarer bare noe "det er synd på meg"-svada før du stiller det samme spørsmålet på ny uansett. Anonymkode: 74adc...169 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #52 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 7.19): Du har fått svar på dette mange, mange, mange ganger før over minst tre tråder. Det er meningsløst å svare deg, for du svarer bare noe "det er synd på meg"-svada før du stiller det samme spørsmålet på ny uansett. Anonymkode: 74adc...169 Hva er svada? Har ikke fått svar på det. Jeg vil skrive en meld om følelsene jeg tenker om henne og hvor skuffet jeg er. Altså ikke noe ordn opp meld. Bare en forklaring på hvor dårlig det var av henne. Tiden går og jeg høre ikke fra henne. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 2. september #53 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva er svada? Har ikke fått svar på det. Jeg vil skrive en meld om følelsene jeg tenker om henne og hvor skuffet jeg er. Altså ikke noe ordn opp meld. Bare en forklaring på hvor dårlig det var av henne. Tiden går og jeg høre ikke fra henne. Anonymkode: ed5a3...30b Hvis du vil det, så gjør du det. Alt etter hvordan du formulerer det så kan det være at du får en ganske bryskt svar tilbake, eller ikke svar i det hele tatt. Da vil du igjen ikke være i stand til å se din egen rolle i situasjonen og få enda mer ammunisjon til å synes synd på deg selv i tre nye tråder over tre nye måneder. Så det høres lurt ut. Passer ypperlig med hvor umodent du har taklet alt så langt, hvorfor endre å bli voksen nå? Tiden går og hun hører ikke fra deg heller. Anonymkode: 74adc...169 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #54 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du vil det, så gjør du det. Alt etter hvordan du formulerer det så kan det være at du får en ganske bryskt svar tilbake, eller ikke svar i det hele tatt. Da vil du igjen ikke være i stand til å se din egen rolle i situasjonen og få enda mer ammunisjon til å synes synd på deg selv i tre nye tråder over tre nye måneder. Så det høres lurt ut. Passer ypperlig med hvor umodent du har taklet alt så langt, hvorfor endre å bli voksen nå? Tiden går og hun hører ikke fra deg heller. Anonymkode: 74adc...169 Kanskje ikke lurt. Klarer ikke bestemme meg. Kanskje bare sørge alene. Hun gjør det ikke! Lei.no. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 2. september #55 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kanskje ikke lurt. Klarer ikke bestemme meg. Kanskje bare sørge alene. Hun gjør det ikke! Lei.no. Anonymkode: ed5a3...30b Har du ikke sørget nok etter tre måneder, tre tråder og haugevis med selvmedlidenhet? Hvor mye lenger skal du holde på? Hva med å ringe henne og avtale et møte over en kopp kaffe og prate ut? Så får du faktisk svar og kan bli ferdig med det. Anonymkode: 74adc...169 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #56 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje ikke lurt. Klarer ikke bestemme meg. Kanskje bare sørge alene. Hun gjør det ikke! Lei.no. Anonymkode: ed5a3...30b Ja, bra du er lei, på tide å komme seg videre. Du virker helt ute av stand til å se situasjoner fra andres synspunkt. Du må komme deg ut og møte mennesker, ikke sitter her og hjemme hos deg selv og kverne på de denne ene situasjonen. HVa med hun andre venninna som var med en stund? Har du snakket med henne? Og hvordan oppførte du deg da bursdagsbarnet tok med kjæresten? Kanskje hun syntes du var så sur og kjip at du ødela bursdagen hennes og derfor tar ikke hun kontakt med deg? Har du tenkt over disse andre måtene å se situasjonen på? Du virker jo som en mester i passiv-aggresivitet, så selv om du ikke sa noe der og da, kan jeg levende forestille meg at du utsrtålte sterk misnøye med at kjæresten var med. Det er ikke kult gjort. Å skrive en sint melding nå, tre måneder senere, virker lettere forstyrret, hvilket jo dette er. Så bare gjør det, hvis det får deg til å føle deg bedre, brenn alle broer, det er jo det du sier her at du vil gjøre hele tiden. MEn hvis dere har noen felles venner, ville jeg latt det være, for da får de sikkert høre det og trekker seg unna deg de og. Anonymkode: dbebb...772 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #57 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 8.02): Er det deg igjen? Anonymkode: 74adc...169 Hvorfor kommer du med sånne nedlatende kommentarer? Har du tenkt på at TS kanskje føler seg ensom, siden han/hun spør? Tror du sånne kommentarer som det der gjør det bedre? Ville du sagt det samme hvis en venn eller en venninne sendte deg en melding fordi han/hun trengte deg litt ekstra? Ville du svart; Er det deg igjen? Hva med å være et medmenneske og være litt hyggelig istedenfor? Anonymkode: 98645...9dc
AnonymBruker Skrevet 2. september #58 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kommer du med sånne nedlatende kommentarer? Har du tenkt på at TS kanskje føler seg ensom, siden han/hun spør? Tror du sånne kommentarer som det der gjør det bedre? Ville du sagt det samme hvis en venn eller en venninne sendte deg en melding fordi han/hun trengte deg litt ekstra? Ville du svart; Er det deg igjen? Hva med å være et medmenneske og være litt hyggelig istedenfor? Anonymkode: 98645...9dc Hvis du hadde lest den 45+ sider lange tråden, samt alle andre trådene TS har startet i det siste om akkurat det samme, så hadde du forstått hvorfor flere mister tålmodigheten og sympatien akkurat her. Dette er langt forbi "trenge deg litt ekstra". Anonymkode: 74adc...169 5
AnonymBruker Skrevet 2. september #59 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 16.40): Ja, du har rett i at jeg synes det er skikkelig pyton og syntes vel synd i meg selv og synes hun har behandlet meg dårlig. For stillhet er dårlig. Den som tier samtykker sies det. Jeg kjenner jo at det eneste jeg har lyst til å glør er å unngå alt og alle. Som jeg har sagt før Netflix er her. Til tider har jeg hatt lyst å skrive en melding til henne og uttrykke min frustrasjon og si hva jeg tenker om henne. Har ikke gjort det og lurer på om jeg skal. Jeg er enig med deg i at det du gjør med dine venner den beste måten å gjøre det på, men her er det for sent. Dere er venner og det er ikke hun til meg. Og da er det ikke vits vel? Vet ikke når jeg kommer videre fra dette og om jeg gjør det. Anonymkode: ed5a3...30b Du virker ærlig talt fryktelig intens. Dette er ikke normalt for et stabilt, voksent menneske i hvert fall. Du fremstår som en person som sluker andre med hud og hår, og bare blir alt for mye. Egen usikkerhet kanskje? Anonymkode: 95f54...3f7 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #60 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis du hadde lest den 45+ sider lange tråden, samt alle andre trådene TS har startet i det siste om akkurat det samme, så hadde du forstått hvorfor flere mister tålmodigheten og sympatien akkurat her. Dette er langt forbi "trenge deg litt ekstra". Anonymkode: 74adc...169 Dårlig sagt! Dere har et valg her om å la vær og unngå tråden. Om det er noe problem. Så da synes du det er greit? Anonymkode: ed5a3...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå