AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Hvordan vet du det? Og hvordan er de ovenfor deg? Hvordan ville en falsk venn vært? Og hvordan oppdage det? Anonymkode: ed5a3...30b
SPOCA Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august (endret) Ja, jeg har flere. Jeg vet det fordi jeg har kjent dem i mange år. Min bestevenninne har jeg kjent siden jeg var 3 år. Uansett hvor lang tid mellom vi prates eller sees, føles det alltid nært og godt. Vi er der for hverandre hvis det trengs, det er liksom ikke noe spørsmål. Generelt vet jeg det fordi de er der for meg når det trengs, og jeg for dem. Jeg merket det godt da jeg var syk og innlagt på sykehus nettopp. De tilbudte seg å hjelpe meg, strakk ut en hånd, kom med gode kommentarer fylt med omsorg og kjærlighet. Den følelsen av at "vi kaster alt vi har i hendene og er der for deg" er ganske fantastisk, og noe som gjør en litt ydmyk. Spesielt når man vet at dette er mennesker med forpliktelser, mann og barn. Falske venner opplever jeg som mennesker som prøver å være venn, men snur det du sier mot deg, som drar deg inn i konflikter du ikke vil være i, og/eller baksnakker deg til andre. Jeg har heldigvis opplevd lite til slike mennesker. Jeg er generelt heldig. Endret 24. august av SPOCA 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det deg igjen? Anonymkode: 74adc...169 Ser jaggu sånn ut 🙄 Anonymkode: d0013...ebb 3 1
Strigiformes Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan vet du det? Og hvordan er de ovenfor deg? Hvordan ville en falsk venn vært? Og hvordan oppdage det? Anonymkode: ed5a3...30b En ekte venn er en som vil deg godt uansett hva det er. Falske venner er de som vil ha noe av deg, og utnytte deg til sin egen fordel. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #6 Skrevet 25. august Fine! Flere soM vil dele? Anonymkode: ed5a3...30b 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august En falsk venn er en som trekker seg unna andre venner for bagateller og nekter å kommunisere hvorfor. Anonymkode: 74adc...169 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august Har ingen falske venner, men nøler med å si at jeg har ekte venner heller, for har ingen nære venner. Anonymkode: 0041d...da6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): En falsk venn er en som trekker seg unna andre venner for bagateller og nekter å kommunisere hvorfor. Anonymkode: 74adc...169 Støtter denne. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Av egen erfaring så har de fleste av mine falske venner rett og slett vært ensomme. Trives ikke i sitt eget selskap. De er så redde for å være alene at de henger med folk de ikke liker en gang. Samtidig lager de kaos på sin vei fordi de forstår ikke et virkelig vennskap. Dvs de er ofte ulojale, løgnete, slarvete, og bryr deg egentlig bare om seg selv. De kan jo bare hoppe på neste person som er villig til å tilbringe tid med dem. Spiller ingen rolle hvem det er så lenge de ikke må sitte alene. Anonymkode: d0013...ebb 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #11 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Av egen erfaring så har de fleste av mine falske venner rett og slett vært ensomme. Trives ikke i sitt eget selskap. De er så redde for å være alene at de henger med folk de ikke liker en gang. Samtidig lager de kaos på sin vei fordi de forstår ikke et virkelig vennskap. Dvs de er ofte ulojale, løgnete, slarvete, og bryr deg egentlig bare om seg selv. De kan jo bare hoppe på neste person som er villig til å tilbringe tid med dem. Spiller ingen rolle hvem det er så lenge de ikke må sitte alene. Anonymkode: d0013...ebb Dette hørtes rett å slett trist ut. Anonymkode: ed5a3...30b
Sparkling_Pink Skrevet 26. august #12 Skrevet 26. august Mine gode venner er fantastisk varme og støttende ovenfor meg. Akkurat nå er det noen utfordringer i noen vennskap, der det nok er i ferd med å både gjøre at noen blir nærmere og andre glir lengre vekk. Jeg er relativt sosial av meg og ville kunne henge med folk veldig mye oftere enn det jeg gjør nå. Falskhet vet jeg ikke helt om jeg har forholdt meg til de siste tiårene. Det var sent i tenårene noe greier med et trekantdrama mellom en fyr og to av mine venninner, jeg ble trukket inn i det hele og har den dag i dag ikke skjønt hva jeg muligens skal ha gjort, men jeg konkluderte med at hun ene nok var opphavet til turbulensen, mens hun andre forsøkte å rydde opp. Jeg beholdt bare hun som ville konfrontere meg som venn, og la meg paddeflat uten å forstå noen ting. Vi har god kontakt den dag i dag og jeg har ikke opplevd noe slikt som at hun har styret til situasjoner med vitende og vilje. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #13 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Støtter denne. Anonymkode: ed5a3...30b Så da er du enig i at du var en falsk venn? Anonymkode: 74adc...169 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #14 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så da er du enig i at du var en falsk venn? Anonymkode: 74adc...169 Sånn jeg ser det tok hun et valg og ikke ville være min venn uten å fortelle meg hvorfor og ikke tar kontakt. Om jeg så gjorde noe hun ikke likte må hun fortelle meg det da. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 27. august #15 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånn jeg ser det tok hun et valg og ikke ville være min venn uten å fortelle meg hvorfor og ikke tar kontakt. Om jeg så gjorde noe hun ikke likte må hun fortelle meg det da. Anonymkode: ed5a3...30b Du... du ser ikke at du gjør det samme? Du ser ikke at hvert ord du skriver her kan sies om deg mot henne? Anonymkode: 74adc...169 5
AnonymBruker Skrevet 27. august #16 Skrevet 27. august Jeg har 2 ekte venner, resten er fjernere venner,men er ikke falske av den grunn. Med ekte venner mener jeg venner som står last og brast med meg og omvendt. Vi har kjent hverandre lenge og har vært med hverandre gjennom depresjoner,samlivsbrudd,dødsfall osv. Vi kjenner hverandre veldig godt. Anonymkode: b269a...00c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #17 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 1.23): Hvordan vet du det? Og hvordan er de ovenfor deg? Hvordan ville en falsk venn vært? Og hvordan oppdage det? Anonymkode: ed5a3...30b Valgt bort de falske, alle har vel en eller to ila et langt liv? En har bestått i 25 år. Utenom henne har jeg en bestevenn i kjæresten. Holder for meg. Liker få mennesker rundt meg,for mange tapper meg. Har 3 barn også. Anonymkode: f383d...384 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #18 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du... du ser ikke at du gjør det samme? Du ser ikke at hvert ord du skriver her kan sies om deg mot henne? Anonymkode: 74adc...169 Nei, det ser jeg egentlig ikke. For jeg ville være hennes venn og vet ikke at jeg har gjort henne noe. Så det er ikke likt. Så jeg gjør som hun ønsker. Dette var ikke mitt valg i det hele tatt. Anonymkode: ed5a3...30b
AnonymBruker Skrevet 27. august #19 Skrevet 27. august Har ingen venner. (Er autist/asperger). Anonymkode: 7d9e1...6c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #20 Skrevet 27. august Jeg har ingen nære venner, har ikke hatt det på nærmere 30 år.. Har ingen «venner» utenom kollegaene på jobb - de er greie nok de, men vi er aldri sammen utenfor jobb. Savner å ha noen gode kompiser å slå i hjel noen ettermiddag med. Skjønner selvsagt at det ikke er andres, men mitt ansvar å gjøre noe med det. Men er ikke så enkelt som tilflytter i voksen alder. M52 Anonymkode: 02f23...7ee 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå