Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg venter på at de skal ha lyst til det. Og gjør de det aldri vet jeg ihvertfall hvordan de er. 

Anonymkode: 121cf...81a

Det er fordi du isolerer deg selv, og driver et psykisk spill mot venner og familie. 

Du velger ensomhet, og et ulykkelig liv. 

Anonymkode: b985c...8f3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor sier du det? Om jeg har mennesker i livet mitt som aldri vil kontakte meg på eget initiativ er det ikke mennesker å ha i livet da. Da er jeg vel ensom uansett. 

Akkurat som at du ikke kontakter noen på eget initiativ, så er ikke du noe menneske å ha i livet til andre.

Tror egentlig at du tullet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stoppet og bære den som hold liv i vennskapene i 2019 var så drittlei av og alltid være den som tok kontakt. Skulle egentlig være et 3 mnders eksperiment for å se men når det var gått såpass med tid uten et pip tenkte jeg de nok lever bedre uten meg. Fikk dog en gmd melding fra en for noen år siden men ellers har det vært stille som i graven.

Anonymkode: 719ac...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Stoppet og bære den som hold liv i vennskapene i 2019 var så drittlei av og alltid være den som tok kontakt. Skulle egentlig være et 3 mnders eksperiment for å se men når det var gått såpass med tid uten et pip tenkte jeg de nok lever bedre uten meg. Fikk dog en gmd melding fra en for noen år siden men ellers har det vært stille som i graven.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og hva har du vunnet på det? Bortsett fra stoltheten?

Nye og bedre vennskap? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

-Jeg er så glad for at du tar initiativ! Jeg er så lite flink til det, men jeg vil jo treffes!

Dette sa en venninne en gang, og jeg prøver å ha det som rettesnor i vennskap. Det viktigste er ikke hvem som tar kontakt, men hva slags respons man får når man gjør det, og ikke minst hvordan man har det sammen når man treffes. Jeg har vennskap hvor jeg er den som tar mest kontakt og ansvar og vennskap hvor jeg nok er den mer passive parten, det sier lite om relasjonen og mer om personlighet, hverdagsliv og sosiale behov. 

De gangene jeg har tatt et mer eller mindre bevisst valg om å ta mindre initiativ, har det handlet om manglende respons fra den andre parten - vage svar, flere avlysninger, andre prioriteringer. Noen vennskap har kommet seg igjen med tiden, andre ikke - vennskap er, som en annen sa, dynamiske, og det er helt naturlig at de endrer seg over tid. Men jeg går ikke inn for å drepe gode vennskap av prinsipp - det går jo bare ut over meg selv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 7.22):

Absolutt ikke. Jeg bryr meg om hvordan vi har det når vi er sammen. Ikke om hvem som har tatt initiativ til at vi treffes.

Mange er bare ulike på det området. Så jeg har aldri forstått at slikt spill har noen verdi i nære relasjoner. 

Var lik da jeg traff mannen. Jeg likte han, så da tok jeg jo kontakt når jeg følte for det. Og telte aldri på meldinger/telefoner/kontakt, etc. Han var like avslappet. Og det å droppe spill er nok en av mange grunnene til at det var god match tidlig. 

Veldig enig i dette!

At A tar kontakt oftere enn B, betyr ikke at B ikke setter pris på vennskapet. Folk fungerer forskjellig på dette området, som på alle andre områder. 

Kutt ut å spille spill med venner og (potensielle) kjærester, da sitter man fort alene igjen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (14 minutter siden):

-Jeg er så glad for at du tar initiativ! Jeg er så lite flink til det, men jeg vil jo treffes!

Dette sa en venninne en gang, og jeg prøver å ha det som rettesnor i vennskap. Det viktigste er ikke hvem som tar kontakt, men hva slags respons man får når man gjør det, og ikke minst hvordan man har det sammen når man treffes. Jeg har vennskap hvor jeg er den som tar mest kontakt og ansvar og vennskap hvor jeg nok er den mer passive parten, det sier lite om relasjonen og mer om personlighet, hverdagsliv og sosiale behov. 

De gangene jeg har tatt et mer eller mindre bevisst valg om å ta mindre initiativ, har det handlet om manglende respons fra den andre parten - vage svar, flere avlysninger, andre prioriteringer. Noen vennskap har kommet seg igjen med tiden, andre ikke - vennskap er, som en annen sa, dynamiske, og det er helt naturlig at de endrer seg over tid. Men jeg går ikke inn for å drepe gode vennskap av prinsipp - det går jo bare ut over meg selv.

Så enig, jeg har noen venner som nok nesten alltid tar kontakt. Det er først og fremst fordi de er busy med barn og alt, mens jeg ikke har barn. De tar gjerne kontakt når de vet at de har tid, jeg er mer fleksibel. Det betyr virkelig ikke at jeg ikke vil møte dem, det er bare blitt en litt naturlig dynamikk. Hadde de lest ut av de at jeg ikke var interessert i vennskapet deres og blitt sinte på meg, hadde jeg fått hakeslepp. Men sånn er de jo ikke. Og jeg svarer alltid hyggelig og vi får fine treff. Tenk om folk skulle gått rundt og tenkt sånn, vel, det er jo åpenbart en del som gjør, men så mister de venner og.

Anonymkode: 3fe9d...d87

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hva har du vunnet på det? Bortsett fra stoltheten?

Nye og bedre vennskap? 

Har ikke vunnet noe som helst men hva har jeg tapt? Man blir ganske nedbrutt av det. Når man tror man har venner/gode venner men egentlig ikke har det. Hvorfor fortsette da? 

de har jo også andre venner som de anser som viktigere og bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke vunnet noe som helst men hva har jeg tapt? Man blir ganske nedbrutt av det. Når man tror man har venner/gode venner men egentlig ikke har det. Hvorfor fortsette da? 

de har jo også andre venner som de anser som viktigere og bedre. 

Samvær og fine stunder med venner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samvær og fine stunder med venner. 

Joda hvis man har gode venner som bryr seg og ønsker og være venner. Ikke venner som ikke kunne brydd seg mer om man forsvant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda hvis man har gode venner som bryr seg og ønsker og være venner. Ikke venner som ikke kunne brydd seg mer om man forsvant. 

Du er virkelig din verste fiende. Ingen tenker så negativt om deg som det du tenker om deg selv, og ikke minst tenker  at andre tenker om deg. Dette tankesettet ditt er veldig usunt og sykt og du trenger virkelig hjelp. Kan du ikke logge av og heller gå til lege?

Anonymkode: 3fe9d...d87

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nye tanker om dette temaet? 

Jeg for min del ser ihvertfall at ingen tar initativ her. Nå er det gått mange uker med de jeg har. Den ene jeg spurte å treffe har ikke tatt noe initativ og ikke jeg heller. Kjenner jeg blir mer og mer sår på det når tiden går. 

Andre som vil dele eller har opplevd dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nye tanker om dette temaet? 

Jeg for min del ser ihvertfall at ingen tar initativ her. Nå er det gått mange uker med de jeg har. Den ene jeg spurte å treffe har ikke tatt noe initativ og ikke jeg heller. Kjenner jeg blir mer og mer sår på det når tiden går. 

Andre som vil dele eller har opplevd dette? 

Du må gi deg nå. Hvor lenge skal du fortsette å plage deg selv med dette? Du får ingen magiske svar her som gjør at du føler deg bedre. Eller vil du egentlig få svar som gjør at du føler deg verre slik at du kan forsvare for deg selv å forbli i en passiv offerrolle?

Anonymkode: dad20...900

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 23.31):

Har du noen gang giort det? Hvordan gikk det? Tok de kontant og har dere kontakt nå? Er så lei av å være den som alltid tar kontakt og vil møtes. 

Har gjort det, fått noen tilfeldig meldinger ut av det blå, 3år senere! Har egentlig ikke for mye i mot den forrige gjengen jeg var med, men følte at jeg ikke hadde noen plass i gjengen, fikk nye venner ved tilfeldighet som jeg klikket mye mer med

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 0.10):

Hvorfor sier du det? Om jeg har mennesker i livet mitt som aldri vil kontakte meg på eget initiativ er det ikke mennesker å ha i livet da. Da er jeg vel ensom uansett. 

Dette høres trist ut...

Det er ikke mange mennesker som tar kontakt med meg heller. Det er som oftest jeg som tar kontakt mange ganger...

Jeg tenker ikke at jeg er ensom, for jeg blir ikke avvist når jeg har kontakt...

Har det fint alene. Trenger å være alene merker jeg.

Anonymkode: 947a5...c66

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt tenker jeg virkelig ikke over. Vi er voksne og har litt travle liv, kan fort gå måneder før man treffes og jeg holder ikke score på hvem som insjer.

Vil tro man fint merker på vennen om de ikke bryr seg om deg. Men ofte er det bare slik at noen er litt dårligere enn andre på å ta insj uten at det har noe mer betydning enn sådan.

Anonymkode: 6727d...76a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det slik i nærmere 20 år, det forventes liksom at jeg skal ta kontakt med «såkalte» venner men det er kun enveiskommunikasjon, men ser jo på Some at de har nok av venner de har kontakt med og sosiale treff med, bare ikke med meg

Anonymkode: ddeca...5ce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjorde jeg. 
Flere år siden, venter ikke lenger kan man si!

Anonymkode: 0f570...615

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må gi deg nå. Hvor lenge skal du fortsette å plage deg selv med dette? Du får ingen magiske svar her som gjør at du føler deg bedre. Eller vil du egentlig få svar som gjør at du føler deg verre slik at du kan forsvare for deg selv å forbli i en passiv offerrolle?

Anonymkode: dad20...900

Hva er løsningen her da? Skjønner du frustrasjonen og hvor lei seg man blir ved å være den som må ta kontakt i alle former? Og når jeg ikke gjør kan det vel gå evigheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...