AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Orgasmen min har endret seg helt, den er ikke noe voldsomt å skryte av. Jeg får lyst, men så er det som en bryter den blir bare skrudd fullstendig av midt under sex. Så dette har jo mannen begynt å lære seg skjer så nå "skyndter" han seg for at vi skal rekke å ha sex. Alltid likt sex, nå synes jeg det bare er fryktelig trist. Vært hos gynekolog alle prøver er bra, trodde ikke jeg var i overgangsalderen for prøver tyder ikke på det. Likevel kunne få tilbud om å prøve hormoner, problemet med de var at de muligens forverret migrenen min. Jeg har mye migrene. Så usikker på om jeg "tør" spesielt når legen mente jeg ikke er i overgangsalderen. Jeg har snakket åpent med mannen om problemet, jeg har grått og etter vi har sex blir jeg svært lei meg for noe må det være. Er det noen som kjenner seg igjen i dette som har funnet årsaken. Er 41 år, har barn i tenårene, og mulig jeg bare er utslitt? Anonymkode: 8412e...cc8
AnonymBruker Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august Jeg tror du må snu fokuset vekk fra orgasmen og over på nærhet og intimitet. Anonymkode: c5821...212 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror du må snu fokuset vekk fra orgasmen og over på nærhet og intimitet. Anonymkode: c5821...212 Har ikke fokus på orgasmen, men den henger samme lysten. Alltid hatt lett for å få orgasme, og lysten har alltid kommer lett. Jeg spør om lysten, men nevner orgasmen slik at leseren kan forstå at dette henger sammen. Anonymkode: 8412e...cc8
Strigiformes Skrevet 25. august #4 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ikke fokus på orgasmen, men den henger samme lysten. Alltid hatt lett for å få orgasme, og lysten har alltid kommer lett. Jeg spør om lysten, men nevner orgasmen slik at leseren kan forstå at dette henger sammen. Anonymkode: 8412e...cc8 Om du legger for mye press på deg selv psykisk så kan dette skje. Sex skal være gøy, glede, morsomt, spennende og noe man gjør av lyst. Ikke plikt. En periode der jeg hadde pliktsex så ble jeg veldig lei meg, for jeg hadde egentlig ikke lyst, selv om jeg hadde veldig lyst til å ha lyst. Så sørg for å være i kontakt med deg selv og kjenn etter er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Skrevet 25. august Hormonkrøll. Er normalt med kvinner etter fylte 40-45. Du eldes og kroppen trenger mer tid. Spis bra mat, mosjoner og få dagslys hver dag. Gjør ting som gjør deg glad og flytt fokus vekk fra orgasme og prestasjon. Anonymkode: 1f59f...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august Men er orgasme så viktig for deg? Noen ganger får jeg orgasme fort og noen ganger trenger jeg mer tid, men intimiteten og kos før orgasme er ubeskrivelig godt. Mannen min fingrer meg til orgasme og det er tiden før orgasmen som er nesten bedre enn orgasme selv. Jeg bare nyter og vi koser oss. Anonymkode: f6246...d81
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 25.8.2025 den 11.45): Hormonkrøll. Er normalt med kvinner etter fylte 40-45. Du eldes og kroppen trenger mer tid. Spis bra mat, mosjoner og få dagslys hver dag. Gjør ting som gjør deg glad og flytt fokus vekk fra orgasme og prestasjon. Anonymkode: 1f59f...e3f Hormonkrøll er det mange som har i yngre alder også, på grunn av disse h....vetes p-pillene. Nå har det nettopp vert på nyhetene at forskning viser at langvarig p-pillebruk kan føre til alvorlige depresjoner. Vi har aldri brukt noe med hormoner i. Evig takknemlig for at mannen har brukt kondom, har funket helt fint for oss! Anonymkode: 14382...7a8
AnonymBruker Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hormonkrøll er det mange som har i yngre alder også, på grunn av disse h....vetes p-pillene. Nå har det nettopp vert på nyhetene at forskning viser at langvarig p-pillebruk kan føre til alvorlige depresjoner. Vi har aldri brukt noe med hormoner i. Evig takknemlig for at mannen har brukt kondom, har funket helt fint for oss! Anonymkode: 14382...7a8 Hvordan mener du dette skal hjelpe TS eller svare på spørsmålet hennes? Eller hjelpe noen som helst? Hormonpreparater finnes i ulike varianter og ikke alle tåler alle typene. Det som funker kjempefint for en person kan bli helt forferdelig for en annen. Og omvendt. Jeg har nå prøvd både p-piller, minipiller og hormonterapi i løpet av livet, og det eneste jeg ble nærmest deprimert av var minipillene. P-pillene var alt annet enn et helvete, jeg følte meg helt fantastisk både fysisk og psykisk på p-pillene. Grunnen til at jeg sluttet var at jeg begynte å få hodepine/migrene hver gang jeg tok pillefri, og da anbefales det å stoppe. TS, som har migrene, bør være litt forsiktig med hormoner, men det er fullt mulig å finne en løsning også om man har migrene. Noen får mer migrene i perimenopausen og menopausen, og blir kvitt dette eller blir mindre plaget på hormonterapi. Det er faktisk også sånn at mange blir deprimerte i perimenopausen og menopausen, og dette kan lindres av hormoner. TS: ta imot tilbudet om hormonterapi, og hør hva gynekologen anbefaler. Jeg har ikke selv prøvd testosteron, men det virker som mange kvinner har positive opplevelser med det. Det kan jo være verdt å lufte med gynekolog, da det sies å gi mer energi og høyere sexlyst. Anonymkode: 9b6bd...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå