AnonymBruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Usikker på hvilke underforum dette passer under. Men siden det strår juss prøver jeg her. Så beklager jeg hvis det blir feil. Jeg skal i rettssak i morgen og skal frem å vitne. Hvilke klær skal jeg ha på meg? mer dressjakke med et lite skjerf og en nøytral hvit opp innafor? Da med jeans og litt fineres svarte sko. Pyntet og viser respekt for retten, men ikke stivpyntet Anonymkode: bc5c2...4cb 1
Mezzosoprena Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Usikker på hvilke underforum dette passer under. Men siden det strår juss prøver jeg her. Så beklager jeg hvis det blir feil. Jeg skal i rettssak i morgen og skal frem å vitne. Hvilke klær skal jeg ha på meg? mer dressjakke med et lite skjerf og en nøytral hvit opp innafor? Da med jeans og litt fineres svarte sko. Pyntet og viser respekt for retten, men ikke stivpyntet Anonymkode: bc5c2...4cb Som vitne: helt normale, rene og hele klær. Ingen bryr seg. Tillegg: Dropp hettegenser og band-t-skjorte da, normalt jobbantrekk, liksom. Endret 24. august av Mezzosoprena 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august Som drit utleier pleide jeg å møte opp i shorts og med en caps. Var aldri et problem og har ikke påvirket forliksrådet eller tingrett. Studentene var heller ikke spesiell etikettekledd. Anonymkode: f5330...9bf
AnonymBruker Skrevet 24. august #4 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som drit utleier pleide jeg å møte opp i shorts og med en caps. Var aldri et problem og har ikke påvirket forliksrådet eller tingrett. Studentene var heller ikke spesiell etikettekledd. Anonymkode: f5330...9bf Den sorte dressjakka er classic og litt pyntet, men en beige topp og en lite skjerf i hansken er det pyntet på en mer respektfull møte i en rett. Men blir jeans og svarte sko bare. Dette er klær jeg ellers hadde brukt til en kveld ut å spise med venner. har liksom ikke annet pent nå. Mye gammelt og snålt nå. Anonymkode: bc5c2...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august Det høres bra ut, TS. Jeg har ikke mitt daglige virke i noen rettssal, men har vært meddommer i lagmannsretten i over et tiår (1-2-3 saker i året, alt fra 1 til 10 dager) og har dermed sett noen vitner opp gjennom. Det varierer fra det helt dagligdagse til blazer med alt derimellom. Aldri en eneste gang opplevd at det nevnes med et ord av hverken fagdommerne, andre meddommere eller andre aktører i retten hva er vitne har eller hadde på seg. Heller aldri sett tegn til at det påvirker noe som helst. Selv hadde jeg (som er mann) nok gått for en penbukse, en skikkelig skjorte og kanskje en ensfarget genser med V-hals over skjorten. Altså ganske alminnelig, men hvis noe en anelse mer formelt enn vanlig. Det du skisserer er mer enn pent nok, men heller ikke noe overdrevent. Lykke til! Dette går veldig fint, både klesmessig og ellers. Anonymkode: 0d5ce...25a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Hvordan du kler deg og ter deg kan bety noe for hvilket inntrykk du gir. Synes du planlegger et passende antrekk. Anonymkode: b406a...dd9 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan du kler deg og ter deg kan bety noe for hvilket inntrykk du gir. Synes du planlegger et passende antrekk. Anonymkode: b406a...dd9 Jeg vil se anstendig ut og tenker klær gir et inntrykk av troverdighet. Fremfor å komme i joggebukse og utvasket klær. eller ka skje jeg bare tenker feil Anonymkode: bc5c2...4cb
AnonymBruker Skrevet 25. august #8 Skrevet 25. august Er ofte i retten og går stort sett i jeans, t-skjorte / genser eller en vanlig skjorte / nøytral topp. På vinteren kan jeg ha en cardigan over. Er ofte kaldt i tingretten og i lagmannsretten vi hører til Anonymkode: a49e2...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå