Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvilke underforum dette passer under. Men siden det strår juss prøver jeg her. Så beklager jeg hvis det blir feil. 
Jeg skal i rettssak i morgen og skal frem å vitne. Hvilke klær skal jeg ha på meg? 
mer dressjakke med et lite skjerf og en nøytral hvit opp innafor? Da med jeans og litt fineres svarte sko. 
Pyntet og viser respekt for retten, men ikke stivpyntet 

Anonymkode: bc5c2...4cb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikker på hvilke underforum dette passer under. Men siden det strår juss prøver jeg her. Så beklager jeg hvis det blir feil. 
Jeg skal i rettssak i morgen og skal frem å vitne. Hvilke klær skal jeg ha på meg? 
mer dressjakke med et lite skjerf og en nøytral hvit opp innafor? Da med jeans og litt fineres svarte sko. 
Pyntet og viser respekt for retten, men ikke stivpyntet 

Som vitne: helt normale, rene og hele klær. Ingen bryr seg.

Tillegg: Dropp hettegenser og band-t-skjorte da, normalt jobbantrekk, liksom.

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som drit utleier pleide jeg å møte opp i shorts og med en caps. Var aldri et problem og har ikke påvirket forliksrådet eller tingrett.

Studentene var heller ikke spesiell etikettekledd. 

:skya:

Anonymkode: f5330...9bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som drit utleier pleide jeg å møte opp i shorts og med en caps. Var aldri et problem og har ikke påvirket forliksrådet eller tingrett.

Studentene var heller ikke spesiell etikettekledd. 

:skya:

Anonymkode: f5330...9bf

Den sorte dressjakka er classic og litt pyntet, men en beige topp og en lite skjerf i hansken er det pyntet på en mer respektfull møte i en rett. Men blir jeans og svarte sko bare. Dette er klær jeg ellers hadde brukt til en kveld ut å spise med venner. 
har liksom ikke annet pent nå. Mye gammelt og snålt nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres bra ut, TS. Jeg har ikke mitt daglige virke i noen rettssal, men har vært meddommer i lagmannsretten i over et tiår (1-2-3 saker i året, alt fra 1 til 10 dager) og har dermed sett noen vitner opp gjennom. Det varierer fra det helt dagligdagse til blazer med alt derimellom. Aldri en eneste gang opplevd at det nevnes med et ord av hverken fagdommerne, andre meddommere eller andre aktører i retten hva er vitne har eller hadde på seg. Heller aldri sett tegn til at det påvirker noe som helst. 

Selv hadde jeg (som er mann) nok gått for en penbukse, en skikkelig skjorte og kanskje en ensfarget genser med V-hals over skjorten. Altså ganske alminnelig, men hvis noe en anelse mer formelt enn vanlig. Det du skisserer er mer enn pent nok, men heller ikke noe overdrevent. 

Lykke til! Dette går veldig fint, både klesmessig og ellers. 

Anonymkode: 0d5ce...25a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan du kler deg og ter deg kan bety noe for hvilket inntrykk du gir. Synes du planlegger et passende antrekk. 

Anonymkode: b406a...dd9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan du kler deg og ter deg kan bety noe for hvilket inntrykk du gir. Synes du planlegger et passende antrekk. 

Anonymkode: b406a...dd9

Jeg vil se anstendig ut og tenker klær gir et inntrykk av troverdighet. Fremfor å komme i joggebukse og utvasket klær. 
eller ka skje jeg bare tenker feil 

AnonymBruker
Skrevet

Er ofte i retten og går stort sett i jeans, t-skjorte / genser eller en vanlig skjorte / nøytral topp. På vinteren kan jeg ha en cardigan over. Er ofte kaldt i tingretten og i lagmannsretten vi hører til

Anonymkode: a49e2...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...