Gå til innhold

Er dere hjemme mens dere har håndverkere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å være hjemme. Både for å passe på litt. Men ikke minst for å løpende kunne avklare hvordan ting skal være. Har opplevd å komme hjem til at ting er misforstått.

Henger ikke over dem, jeg setter meg på hjemmekontoret og jobber, og sier at jeg er der. 

Men er heller ikke noe stress om de må være alene i perioder. De gir beskjed når de drar, og så låser jeg bare opp/igjen og ordner alarm fra telefon. (trygt område). Stoler på at de som jobber med slikt stort sett er lovlydige - holder meg til anerkjente og solide firma. 

Anonymkode: 07022...740

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi renoverer og bygger ut huset, men her er det broren til samboer som er leid inn. Relativt trygg på han 😅 å siden hele familien omtrent har vært/er tømrere så kjenner de alle de lokale rørleggerne, elektrikerne osv osv, mange av de er venner av oss (vi bor på et lite sted). Har ingen problemer med å la de få styre både inne og ute uten oppsyn. 

Anonymkode: 6a303...e70

AnonymBruker
Skrevet

Ved kortere oppdrag, så er jeg hjemme, som montering av varmepumpe, små oppdrag for elektriker etc. 
Men gidder ikke være hjemme om vinduer skal byttes, gulv slipes, eller slike ting. 

Jeg pakker ikke bort verdisaker, men så har jeg ikke verdisaker liggende å slenge rundt omkring heller da. Sånt ligger i skuffer/skap. 
Hvis jeg hadde vært urolig for at de skulle gå i skuffer og skap å lett etter verdigjenstander som en innbruddstyv, så hadde jeg heller valgt ett annet firma som jeg antok var mer seriøs... 

Ser noen sier at en håndverker ikke vil risikere jobben sin, men det er ikke snakk om å risikere jobben, men hele karrieren. 
En håndverker som blir tatt i stjeling vil aldri få jobb som håndverker igjen. 

Anonymkode: 9fb28...560

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ved kortere oppdrag, så er jeg hjemme, som montering av varmepumpe, små oppdrag for elektriker etc. 
Men gidder ikke være hjemme om vinduer skal byttes, gulv slipes, eller slike ting. 

Jeg pakker ikke bort verdisaker, men så har jeg ikke verdisaker liggende å slenge rundt omkring heller da. Sånt ligger i skuffer/skap. 
Hvis jeg hadde vært urolig for at de skulle gå i skuffer og skap å lett etter verdigjenstander som en innbruddstyv, så hadde jeg heller valgt ett annet firma som jeg antok var mer seriøs... 

Ser noen sier at en håndverker ikke vil risikere jobben sin, men det er ikke snakk om å risikere jobben, men hele karrieren. 
En håndverker som blir tatt i stjeling vil aldri få jobb som håndverker igjen

Hvorfor tror du det? 

Anonymkode: b56ad...e0f

Skrevet

Jeg holder meg stort sett hjemme, men lar de jobbe i fred. 

Jeg sitter i en annen del av leiligheten og jobber, eller driver med andre ting.

Jeg har opplevd både å få ting stjålet og ødelagt av håndverkere, så jeg er nok litt skeptisk til å la fremmede være inne hos meg når jeg ikke er tilstede.

AnonymBruker
Skrevet
Verbena skrev (53 minutter siden):

Jeg holder meg stort sett hjemme, men lar de jobbe i fred. 

Jeg sitter i en annen del av leiligheten og jobber, eller driver med andre ting.

Jeg har opplevd både å få ting stjålet og ødelagt av håndverkere, så jeg er nok litt skeptisk til å la fremmede være inne hos meg når jeg ikke er tilstede.

Klaget du på det? Rapporterte disse håndverkerne? 

Skrevet

Jeg er stort sett min egen håndverker. Og da er jeg hjemme . . .

Måtte ha håndverker til å montere varmepumpe fordi det er tvang fra myndighetene. Da var jeg også hjemme.

Jeg ville aldri la noen endre eller montere noe i huset mitt uten å være til stede. Man ser utrolig mye dårlig utført hånverksarbeid og mangel på yrkesstolthet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare hjemme hvis det er noe som tar et par timer som skal gjøres.

Hadde håndtverkere inn og ut av huset i 6 mnd for totalrenovering av underetasjen etter vannskade. Var selvfølgelig ikke hjemme fra jobb da.

Anonymkode: cc34e...bb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du det? 

Du tror ikke at håndverkerfirma sjekker referanser når de ansetter? 
Ingen seriøse firma vil ansette noen som er tatt i tyveri hos en kunde. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjeldent hjemme hele jobben, kun i begynnelsen. Hvis jeg er hjemme sørger jeg minimum for å være i et annet rom. 

Anonymkode: deada...cf1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja…jeg er en av dem som er «hengende over skulderen». Det er jo noen jeg ser for første gang, inne i min leilighet. Selvfølgelig stoler jeg ikke på vedkommende. 

Du er mareritt kunde da! Jeg hadde gått hjem eller sagt til arbeidsgiver at jeg ville bytte kunde.  Håndtverkere er seriøse og gjør jobben sin. Skjer det noe så snakker du med deres arbeidsgiver,du henger ikke over dem og viser med tydelighet at du mener du er bedre enn dem. 

Anonymkode: 1cae8...490

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på, vi hadde rørfornying i regi av borettslaget nylig, da var vi uten vann og avløp i to uker så da flytta vi ut de ukene. Der var forsikring og ansvar godt avklart, vi fikk god informasjon om sikkerhetsrutiner, låserutiner osv.  Selv med gode rutiner var jeg skeptisk, det annonseres jo at det jobbes i borettslaget med store banner om firmaet og jobben som utføres på en av blokkene og man ser lett hvilke blokker det er aktivitet i så det er ikke voldsomt vanskelig fór skruppelløse personer å komme seg inn og forsyne seg.

Så langt har det gått knirkefritt så skepsisen min er muligens større enn nødvendig.

Ved kortere og mindre omfattende arbeid foretrekker jeg å være hjemme, som flere sier er det enklere å avklare ting raskt ved behov da og jeg opplever ikke at de som jobber mener noe særlig til eller fra med det. I tilegg er jeg ufør så hjemme er liksom der jeg er.

Anonymkode: 19689...d97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kunde i butikk en gang som fortalte at hun var blitt frastjålet verdisaker når de hadde håndtverkere i hus. Ringer og smykker var på det ene badet, dette badet var låst. Badet var ikke tilgjengelig for håndverkeren da de hadde et annet bad som de kunne bruke. 

Forsikringsselskapet ville ikke dekke tyveriet fordi hun hadde sluppet håndverkerne inn. Selv om tingene lå på et låst bad så var det ikke godt nok til å kalle det for innbrudd. Firmaet håndverkerne kom fra ville heller ikke dekke noe da de nektet. 

Jeg holder meg hjemme..

Anonymkode: 94c2b...7d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er mareritt kunde da! Jeg hadde gått hjem eller sagt til arbeidsgiver at jeg ville bytte kunde.  Håndtverkere er seriøse og gjør jobben sin. Skjer det noe så snakker du med deres arbeidsgiver,du henger ikke over dem og viser med tydelighet at du mener du er bedre enn dem. 

Om de er seriøse vet man aldri. Bare les hva Verbena skriver. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om de er seriøse vet man aldri. Bare les hva Verbena skriver. 

En håndtverker har et firma ryggen,et firma som gir deg sparken om du blir tatt for noe slikt. Stol på folk! Jeg jobber ikke for folk som sjekker meg og forfølger meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

En håndtverker har et firma ryggen,et firma som gir deg sparken om du blir tatt for noe slikt. Stol på folk! Jeg jobber ikke for folk som sjekker meg og forfølger meg. 

Les dette: 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde en kunde i butikk en gang som fortalte at hun var blitt frastjålet verdisaker når de hadde håndtverkere i hus. Ringer og smykker var på det ene badet, dette badet var låst. Badet var ikke tilgjengelig for håndverkeren da de hadde et annet bad som de kunne bruke. 

Forsikringsselskapet ville ikke dekke tyveriet fordi hun hadde sluppet håndverkerne inn. Selv om tingene lå på et låst bad så var det ikke godt nok til å kalle det for innbrudd. Firmaet håndverkerne kom fra ville heller ikke dekke noe da de nektet. 

Jeg holder meg hjemme..

Anonymkode: 94c2b...7d8

Skrevet

Det har litt med tillit å gjøre, har selv jobbet som håndverker og fått kode oppgitt til døra, fått vite hvor nøkkelen lå osv, har også sett verdisaker og penger liggende og fulle barskap, men jeg har aldri rørt en eneste ting, dette tilhører noen andre å da skal man ikke røre det

AnonymBruker
Skrevet
Gladgutten79 skrev (24 minutter siden):

Det har litt med tillit å gjøre, har selv jobbet som håndverker og fått kode oppgitt til døra, fått vite hvor nøkkelen lå osv, har også sett verdisaker og penger liggende og fulle barskap, men jeg har aldri rørt en eneste ting, dette tilhører noen andre å da skal man ikke røre det

Og så har man selvkontroll og selvrespekt. De aller færreste gidder å bry seg om annet enn jobben de er der for å gjøre. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Les dette: 

Dette hører til sjeldenhetene, det er ikke ofte det skjer. Så jeg mener man må stole på folk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og så har man selvkontroll og selvrespekt. De aller færreste gidder å bry seg om annet enn jobben de er der for å gjøre. 

Dette hører til sjeldenhetene, det er ikke ofte det skjer. Så jeg mener man må stole på folk. 

Ja ikke sant, da jeg hadde snekkere til div arbeid, fikk de selvsagt kode slik de kunne få gå på toalettet og sånn, det var jo ikke slik de var her i en time og to

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man varer ikke lenge som rørlegger, eletrikker, tømrer eller maler om man stjeler med seg noe. 
Mange testet oss ved å ligge en 200-lapp i gangen med kun en bilnøkkel oppå. 

Det er bare å ta i mot gulv-sliperen, komme og gå som du vill, garanterer deg de har vært steder med store verdier uten å tenke tanken.

Anonymkode: 23312...220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...